Wanneer stoppen/gestopt met foliumzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Modigliani, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Hier ook vsm puur mama

2. Sanny

Sanny Niet meer actief

Gewone vitamine pil zou ik niet doen, want daar zit vitamine A in. Heb toen aan de VK gevraagd waarom speciaal zwangercshapsvitaminen maar dat is omdat er geen vitamine A inzit.

On topic ik slik t nog steeds omdat t in femnatal zit. Mijn VK heeft me aangeraden de hele zwangerschap door een vitaminepil speciaal voor zwangeren te slikken.

3. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Ik slik al heel mn zwangerschap gravitamon, mn verloskundige schreef het me zelfs voor.

4. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb foliumzuur tot ongeveer 13 weken geslikt, en ben daarna overgestapt op gravitamon.

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ben gestopt met 9wk en 5 dg. (Begonnen met 5 wk en 4 dg. toen ik wist dat ik zwanger was.)

Heb toen een poosje niks geslikt en nu sinds 2 weken ofzo zwangerschapsvitamines van VSM. Daar zit ook foliumzuur in geloof ik.

Groetjes Miep

6. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    ik neem omnibionta pronatal. In het begin van mijn zwangerschap heb ik't tot 13 weken genomen. Nam het al enkele maanden. En sinds week 28 moet ik het terug innemen. Het helpt naar het schijnt ook voor tijdens de bevalling als je veel bloed verliest. Ik voel me er allesinds goed mee!

7. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik slik ook puur mama van VSM. Ik blijf dit ook gewoon slikken mijn zwangerschap :)

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik slik vanaf dat ik wist dat ik zwanger was vitamines van etos zwanger zijn. hier zit ook alles in watje nodig hebt inc. foliumzuur.
    vooral ijzer kom ik nu al flink te kort en ben snel duizelig. ook kan ik me niet houden aan 2 stuks fruit per dag. dus vandaar dat ik het neem.
    het hoeft maar tot 10 weken trouwens

9. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik slik niks.

Aan de ene kant wil ik dat wel graag maar heb zo'n pillen fobie.

Als ik gewoon voldoende fruit eet dan is dat toch ook prima?

10. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Foliumzuur is wel belangrijk hoor! dat zit helaas niet genoeg van in fruit.

http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/foliumzuur.php

Ik slik puurmama van vsm en blijf de slikken omdat het ook na de zwangerschap nog goed zou zijn.

11. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik slik dagravit totaal 30. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, maar hier zit toch niet te veel vitamine A in? Foliumzuur heb ik idd tot ruim 11 weken geslikt, maar ben ik nu zo'n beetje mee gestopt!

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja hoor is gewoon prima ik slik ook niets tijdens mijn zwangerschap mijn VK heeft gezegd dat als alles goed gaat tijdens de zwangerschap dat je helemaal niets extra's hoeft te slikken.... Ik moet zelf niets hebben van pilletjes en ik voel me goed en mijn bloed spiegel mijn suiker spiegel en mijn ijzer zijn perfect dus waarom zou ik dan pilletjes gaan slikken... Als je gewoon gezond blijft eten zoals genoeg fruit en groente enzo dan is dat ook goed... :D

13. Sanny

Sanny Niet meer actief

Volgens mijn VK is foliumzuur de hele zwangerschap door goed omdat we er over t algemeen te weinig van binnen krijgen en idd mag ik geen gewone vitamine pil slikken ivm vitamine A. En in elk vitaminepil voor zwangere(merk maakt opzich niet uit) zit folimzuur en geen vitamine A.
    Zou zeker overgaan op een vitaminepil voor zwangere. Als je twijfelt vraag t anders aan je VK.

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb wel foliumzuur geslikt tot mijn 10e week. Daarna heb ik niks meer geslikt.

Ja Vitamine C pilletjes (maar ook omdat ik ze zooo lekker vind)

Deel Deze Pagina