Hoi allemaal, Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap af en toe dat ik een soort kramp krijg als ik moet poepen en tijdens het poepen. Mijn ontlasting is dan gewoon normaal, niet te hard of te zacht (sorry voor deze praat). Het is soms dagen niet en dan wel weer eventjes. Vorige week heb ik het eerste bezoek aan de verloskundige gebracht en alles was perfect in orde. Hartje zelfs ook meteen heel duidelijk gehoord en ze zei dat ie er perfect voor lag. Diezelfde week ook m'n eerste echo (10 wkn) gehad en wederom alles super positief. Lag er helemaal perfect voor en ook de lokatie van m'n baarmoeder was perfect. Al armpjes en beentjes e.d. gezien en volop beweging, echt gaaf! Maar sinds 2 dgn heb ik dus nu praktisch aldoor dat rottige gevoel alsof ik moet poepen zeg maar en als ik ga zitten moet ik dat voorzichtig doen, want doet inwendig anders gewoon zeer. En met poepen doet het nu ook al elke keer zeer, terwijl het wederom weer gewoon normaal van substantie is. Herkent iemand dit? Vinden jullie dat ik als het morgen nog is, toch voor de zekerheid even contact op moet nemen met mijn verloskundige? Maandag a.s. heb ik zowiezo wederom een echo, ga dan voor de combinatietest (nekplooimeting/bloedond), dus kan dit dan ook bespreken?
ik heb dat niet alleen tijdens of na poepen ik heb zoieoz een beurs gevoel van binnen,vooral idd bij het gaan zitten,alsof alles bont en blauw is van binnen dus ik ga ook altijd rustig zitten
Denk inderdaad ook een aambei. Hebben heel veel vrouwen wanneer zij zwanger zijn of na de bevalling. Groetjes, Estha
Bedoel je in je onderbuik, net boven het schaambeen? Ik heb daar ook steeds een beurs gevoel. Al is het nu wel minder dan in het begin..... Soms lijkt het wel alsof er iets klem zit onder in mijn buik. Het is bij mij geen aambei, zit echt in mijn onderbuik. Verloskundige kon er niets nuttigs over zeggen, alles ziet er goed uit verder, dus ik denk dat het er gewoon bijhoort.
Ken het probleem dus ook en meestal lukt het me niet om de grote boodschap eruit te krijgen. Ik drink nu dus iedere dag 1 groot glas roosvice laxo en moet zeggen dat ik al iets beter ga en ook wat minder last ga krijgen. Had toen ik ermee begon wel de dag erna erg veel buikpijn en de boel moest echt op gang gezet worden. gebruik het nu dus 1 week.
Het is zeker geen aambei, het zit echt inwendig in m'n buik/darmen. Het is nu met zitten weer een paar dgn weggeweest en sinds vandaag is het er weer, maar met ontlasten heb ik vrijwel iedere keer last. Ook moet ik wat vaker winden laten en krijg daar soms ook stekende krampen van, maar tijdens het ontlasten zelf is dit dus echt behoorlijk heftig. Ik vraag het morgen in ieder geval even aan de verloskundige en mss dat er morgen met de echo meteen even goed gekeken kan worden naar m'n darmen e.d. Thanx voor jullie reacties in ieder geval.
een aambei kan ook inwendig zijn hoor...helaas heb ik daar zelf last van! En als ik net "geweest" ben doet het ook echt zeer met zitten enzo...ook komt er weleens een beetje bloed mee...maar aan de buitenkant zit echt niets hoor! Als je het niet vertrouwd moet je gewoon even de HA bellen...die kan je vast verder helpen!
Zowel de verloskundige als de HA konden niets raars vinden, enkel veel vocht en gas in m'n buik/darmen, maar verder was alles prima. Kwam volgens hun toch puur doordat alles nu plaats moet gaan maken daaro en door de hormonen werken je darmen ook minder e.d. Ze hebben beiden gezegd dat het meestal vanaf 15/16 wkn minder gaat worden en gelukkig: dat klopt als een bus! Heb nu eigenlijk nergens last meer van, behalve op het moment dat ik daadwerkelijk moet poepen. Krijg dan wel weer even krampen, maar daarna is het over. Gelukkig maar. Kan tegen het eind van de zwangerschap wel weer erger worden, maar goed, dat zien we dan wel.
Ik herken het wel! En moet zeggen dat ik er nou nog zo nu en dan last van heb! Maar dan zit meestal mijn ontlasting dwars. En als ik dan ''moet'' dan heb ik vaak eerst ook nog kramp.