Hier is 6 weken van te voren bijna verplicht. Het is vaak ook afhankelijk wat voor zorg je levert. Denk dat het vaak lichamelijk te zwaar word. Ik ga dus 6 weken van te voren en dan 10 erna + me vakantie erachter aan.
Ik heb net mijn laatste week achter de rug. Over 4 weken ben ik uitgerekend. Ben dus 4 weken van te voren gestopt. Ik heb een kantoorbaan.
Ik moet nog een week werken en dan heb ik verlof. Ik stop dus 4 weken van te voren. Ik plak ook nog 4 weken vakantie aan mijn verlof vast om wat langer thuis te kunnen zijn voor ons zoontje ivm borstvoeding. In totaal heb ik dus een heerlijk vooruitzicht op 5 maanden "vrij" vanaf 30 juni. Ik heb trouwens een kantoorbaan.
Ik heb lichamelijk zwaar werk en ga 8 weken ervoor (eerst 2 weken vakantie daarna 6 weken verlof) en 10 weken verlof met 2 weken vakantie aansluitend...
Hier ook een Belgje. Ik neem vanaf week 37 twee weken gewoon verlof, daarna de verplichte 1 week voor uitgerekende datum en dan (als alles normaal loopt) nog 14 weken thuis. Normaal gezien begin januari dus terug aan het werk. Rond borstvoedingsverlof... ik heb er ook geen recht op... ik mocht wel van mijn werk thuis blijven maar heb dan geen loon noch uitkering van ziekenfonds of dergelijke. Dus niet op ingegaan want ik kan geen maanden zonder loon zitten met een hypotheek en een baby Wel jammer dat er geen globale regeling is rond borstvoedingsverlof in België. Heb trouwens ook een kantoorbaan.
Ik ga met 36 weken met verlof, dus 4 weken van te voren en 12 na de bevalling. Maar neem wel 3 weken vakantie van te voren op. Hoef nu nog maar 2 weken te werken. En ben blij! Heb zo'n last van mn rug en bekken. Ben echt aan het aftellen. Maar ik werk in een winkel en moet dus de hele dag staan op mn werk dat is best zwaar.
Ik werk op een trauma afdeling in het ziekenhuis. Het is lichamelijk redelijk zwaar werk. Ik hoop het vol te houden tm week 34. Doe er nu af en toe wat polikliniek werkzaamheden bij, en dat is een fijne afwisseling. Dan heb ik 6 weken voor de bevalling en 10 na. Plus nog 4 weken vakantie.
Hier hetzelfde. Nu nog 8 weekjes werken en dan terugkomen in het nieuwe jaar (heb er nog een paar daagjes achteraan geplakt omdat ik anders midden in de feestdagen weer moet beginnen)
Werk je op een lichamelijk zware afdeling? Dan moet je er ook rekening mee houden dat je het werk niet zo lang volhoudt. Ik werk op de oncologieafdeling, veel adl. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik met 30 weken stoppen, volgens mij gaat je verlof dan al met 34 weken in. Wil nu langer door als 30 weken, maar het word wel erg zwaar. Wat fijn dat BE een borstvoedingsverlof heeft! Moeten ze hier in NE ook invoeren!!!
Blemma, hoh fysiek valt het gelijk nog mee ( moet natuurlijk wel patiënten verbedden en met bed rijden) maar geen verzorging, bij ons zijn het ingrepen aan het hart... Wel moet je zorgen dat je uit de zaal bent want het is met scopie en er wordt niet altijd rekening mee gehouden.. Wat mij afschrikt zijn meer de uren (10 uren per dag effectief werken en soms moet je langer blijven!) en ik sta ook niet op 123 thuis... Ik hoop dat ik nog zoveel mogelijk op polikliniek sta, daar is het van 8u tot 17u werken en fysiek niet zwaar...
Ik werk in het onderwijs en ga tot aan 36 weken werken. O.a. omdat de zomervakantie dan begint, maar ook om na de bevalling nog veel weken te hebben. Ik zou midden in de drukke Sinterklaas- en kerstperiode terug komen, maar ik neem nog wat weekjes ouderschapsverlof op. Dan hoef ik pas begin januari (na de kerstvakantie) weer te beginnen
Ik denk dat nog geen 5% van de vrouwen in belgie recht heeft op borstvoedinsverlof. Zelfs onbetaald is her niet te krijgen bij mij. Wij hebben overigens maar 15weken verlof en in Nederland 16 weken... ik stop op 34 weken. Heb staand beroep en moet veel sleuren. Ben dus maar 9 weken na de bevalling thuis.
Ik wilde 5 weken van te voren stoppen, maar helaas gaat het werken minder goed en werk ik nu halve dagen, dus verplicht 6 weken van te voren stoppen. Na bevalling neem ik nog 2-3 weken ouderschapsverlof op. Spaar mijn vakantiedagen voor nog een weekje of 2 vrij in december met kerst.
Werk als verpleegkundige op SEH, plan was om 4 weken van te voren te stoppen, alleen mijn uitgerekende datum is verplaatst naar aanleiding van 20-weken-echo (van 10/10 naar 3/10), en rooster is al gemaakt. Werk dus, als er geen complicaties optreden tot 37 weken.
Ik werk ook in een woon-zorgcentrum in België. Ik mocht per direct stoppen of tot en met de 6de maand doorwerken. Ik ben gestopt met 12 weken door bi. Je krijgt wel als je eerder stopt maar 73% van je loon betaald. Na de bevalling heb ik nog recht op 9 weken zwangerschapsverlof, en dan mag ik ook nog 4 of 5 maanden borstvoedingsverlof nemen. Maar dat is dan minder als die 73% betaald. Ik heb me niet precies verdiept in het borstvoedingsverlof, want ik ben ook weer eens blij als ik terug aan het werk kan Heb wel moeten doorgeven op het werk of ik bv ga geven of niet, zodat ze er eventueel rekening mee kunnen houden moest ik me toch bedenken om 4 maanden extra bv verlof te nemen.
ga 6 weken van te voren stoppen en ik hoop na de zwangerschapsverlof een weekje najaarsverlof er aan te plakken want die is nu gepland in mn zwangerschapsverlof