Hallo, Zit op dit moment even in dubio, moet ik mijn dochter wakker maken voor een late voeding of moet ik haar lekker laten slapen. Onze dochter is nu 5 1/2 maand en krijgt nu nog alleen borstvoeding en hier doet ze het prima op. Met late voeding krijgt ze ongeveer t5 voedingen, soms 6. Gisteravond ging mijn vriend naar een verjaardag en ik op tijd naar bed (moest vandaag weer vroeg werken). Hij zou mij haar dan brengen voor de late voeding, wanneer hij thuis was. Maar hij was pas na drieen terug, dus ik vond het zielig om haar wakker te maken. We hebben haar laten slapen. Rond zeven uur is ze even wakker geweest en weer in slaap gevallen tot negen uur. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen. Mijn probleem is alleen dat ik nu met een volle borst zit en deze moet wel leeg voor de nacht. Nu kan ik gaan kolven, maar na de hele dag te hebben gekolfd op het werk, vind ik live voeden veel fijner. Ik geniet ook nog wel heel erg van dit laatste momentje samen. Helemaal na een late dienst. Plus dat de kolf ook nog weer schoon moet worden gemaakt, want morgen moet deze weer mee. Iemand tips??? Alvast bedankt!!
Als jij live voeden prettig vind, gewoon doen hoor.. Er staat niet dat je dochtertje er verdrietig van wordt als je dr wakker maakt? Ik ben er met 3,5 maand mee gestopt omdat hij erg boos werd vh wakker maken. Bij ons ging het bijna op dezelfde manier per ongeluk laten liggen en hij sliep ook door. Sindsdien kolf ik om 22u voor slapen gaan tot hij wakker word, rond 7 uur. Maar je moet doen wat je zelf prettig vind....
Ik zit met hetzelfde, echter moet ik mijn dochter ook wakker maken voor de late voeding. Ze slaapt dan eigenlijk door de voeding heen. Ik laat haar 's avonds nu steeds wat korter drinken en bouw het zo ook voor mezelf af. Mijn lichaam kan eraan wennen niet meer zoveel voeding aan te maken. Ik denk namelijk dat ze ook wel zonder kan nu.
Nee ze lijkt het niet vervelend te vinden, ze lacht er zelfs bij en na een late dienst is het ook wel errug leuk om haar nog even te knuffelen. Door middel van kolven probeer je het dan af te bouwen??? En wat doe je eigenlijk met de afgekolfde melk??? Hier begint de diepvries aardig vol te raken, maar ik vind het ook zo zonde om weg te gooien...... Ik denk dat ze korter aanleggen niet leuk zal vinden, ze valt aan de borst vaak weer in slaap..
Ik kolf de late voeding ook nog steeds af omdat J. twee keer in de week naar de opa's en oma's gaat. Melk uit de vriezer lust hij niet dus hij krijgt altijd vers. Meestal moet ik 2 avonden kolven voor een hele voeding. Je kunt voor het slapen gaan ook even de druk eraf kolven of gewoon proberen hoe het gaat als je ove slaat.
ik geef dr nu nogsteeds de late voeding... ik wil graag dat ze lekker met een vol buikje slaapt.. al vanaf de geboorte maak IK dr wakker...
Hoihoi! Onze man stopte zelf met deze voeding rond 6 maanden. Tot die tijd maakten we hem altijd wakker en dronk hij nog. Op een dag wilde hij niet meer drinken en alleen maar een beetje spelen. Toen hebben we hem de volgende dag laten liggen en slaapt ie sindsdien van 7-7. Wat betreft kolven vind ik het lastig om je te adviseren. Ik ben thuisblijfmama en heb dus nog voldoende live voedingsmomenten, daarnaast was ik ook al begonnen met afbouwen, dus mijn situatie is wat anders! Misschien een paar weken steeds iets minder afkolven, zodat je borsten wennen aan het wegvallen van de voeding? Kan me voorstellen dat je dat momentje mist, tis toch echt heerlijk om zo'n slaperig kleintje lekker bij je in bed te hebben. Toch is het nu voor ons ook heerlijk om voedings-vrije avonden te hebben hoor! Er zit een andere kant aan de medaille . Man man zegt dan: je moet het toch een keer loslaten.... Daar moet je echter wel aan toe zijn, tot die tijd anders gewoon lekker wakker maken! Liefs!
mijn zoontje is bijna 10 maanden en hij krijgt ook nog een late avondvoeding. ik vind dit de fijnste voeding van de dag omdat hij dan zo lekker sloom is en aan de borst in slaap valt. meestal hoor ik hem tegen tienen geluidjes maken half slapen/ half wakker en dan haal ik hem eruit. een enkele keer moet ik hem wakker maken. maar een paar aaien over de bol en hij is wakker! Sinds een paar weken kan ik niet meer kolven op het werk en ik merk dat het snel minder wordt, ik hoopte eigenlijk een stabielere productie te hebben.. daarom ben ik blij dat wij die late avondvoeding nog hebben, anders zou ik helemaal opdrogen ben ik bang. met de avondvoeding erbij zitten we op 4 of 5 voedingen. wat zou ik blij zijn met een volle vriezer! hier nog maar een paar voedingen in de vriezer en omdat ik niet meer kolf ben ik genoodzaakt vanaf volgende week kv bij te geven! dus ik zou het zeker niet overwegen om weg te gooien. maar waar het eigenlijk op neer komt, ik zou haar wakker maken tenzij ze er niet vrolijk van wordt.
Zondagavond hebben wij haar nog wel wakker gemaakt, maar toen leek ze overvol te zitten. Misschien ook even niet lekker, want de volgende dag had ze verhoging. Die maandag bij de oppas had ze over de gehele dag maar 80cc gedronken, dus das veel te weinig. s' Avonds hebben we haar daarom weer wakker gemaakt, al lag ze lekker te slapen. Gisteravond besloten om haar te laten slapen. Rond half 9 had ze beide kanten goed leeg gedronken (normaal drinkt zij maar 1 kant per keer) en ging ze naar bed.....dit is ook haar vast tijdstip, 8 uur laatste voeding en dan op bed. Vanmorgen om 7 uur werd ze weer wakker, even gedronken en weer in bed tot half 11. Dus waarschijnlijk blijven we het eerst zo proberen, al vond ik het wel een beetje raar om zo op bed te gaan en ondertussen twijfel ik nog wel een beetje. Mocht de productie wel minder worden dan halen we haar er s'avonds weer uit. Daarnaast gaan we vanaf volgende week ook beginnen met vast voedsel, ben benieuwd hoe dat gaat........ Waarom kan je eigenlijk niet meer kolven op het werk???? In elk geval is dat wel balen, helemaal omdat de productie ook minder wordt en je kv moet gaan geven!! Met weggooien heb ik ook heel erg veel moeite, ik bewaar zelf zakjes met 30cc erin en een heleboel potjes van Avent. Heb nu nog een voeding van zondag in de koelkast staan, is dit nog goed het is toch 4/5 dagen houdbaar??? bedankt voor alle reacties
ik zou het uiterlijk morgen opmaken. als het potje waar het in zit uitgekookt is voordat je het erin deed. zo niet weggooien.