borstontsteking

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stinkerbell, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Vraagje,

Ik heb vanaf vanochtend koorts 38 graden (normaal zit ik op 36.9). Ik heb aan 1 borst veel steken en sinds vanochtend komt er ook de helft minder melk uit. Ik heb geen rode borst geen harde plek.
    Moet ook erbij vertellen dat ik al meer dan 6 weken met spruw aan het prutsen ben maar mijn zoontje heeft er ook al sinds een week helemaal geen last meer van. Daarvan had ik ook steken in mijn borst. Maar niet zo pijnlijk als nu en dus ook geen koorts.
    Ik neem nu ook al de hele dag ibuprofen.

Wat moet ik nu doen vanmiddag toch de HA bellen? Of nog even aan kijken?

2. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Heb de ha maar gebeld.

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meis, lees t nu pas.
    Ik zou ook even bellen (maar dat heb je al gedaan)
    Wat zei de HA?

4. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Mag je eingenlijk wel ibu's als je bv geeft?
    Ik heb ook borstontstekingen gehad en bij mij begon het inderdaad met koorts. Die harde plek kwam pas later. En hoeft niet eens altijd voelbaar te zijn. Vaak aanleggen, veel warmte en massage (onder de douche) wil er nog wel eens voor zorgen dat een (dreigende) borstontsteking goed afloopt zonder dat je een kuur moet hebben... Om je borsten goed leeg te krijgen, kun je ook een keertje voor een voeding zoveel mogelijk afkolven en daarna je baby aanleggen. (die krijgt er immers meer uit dan de kolf.)

Veel succes!

5. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Bij mij kwam de rode plek ook later, ben een week flink ziek geweest met koorts boven de 40 graden. Met antibiotica ging het wel sneller weg en zakte de koorts.
    Volgens mijn huisarts mocht ik wel ibu, nam altijd nurofen.
    Ik kolfde idd eerst en daarna aanleggen, als ze niet genoeg had, andere borst en dan die leeg kolven. Ik had het trouwens aan beide borsten tegelijk.

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou ik kreeg Dinsdag (toen ik de afspraak met de ha had) in de nacht dus hele erge keelpijn. Dus volgens de ha voel ik de steken van de spruw nog en nu dus erger doordat ik keelontsteking heb. Dan is alles gevoeliger schijnbaar. En die koorts kwam van de keel.
    Het is dus nu een beetje lastig. Want ik heb geen antibiotica gekregen vanwege de bv.
    Ik moet het nu even afwachten tot morgen en hopen dat het niet door zet in een amandelontsteking. Want dan moet ik echt antibiotica hebben.
    En melk is nog steeds minder dan normaal. Maar dat zou ook komen doordat ik ziek ben.
    Oh ik hoop zo dat het strakjes weer goed word. Ik wil echt niet stoppen met de bv.

Deel Deze Pagina