Toch aan de 'gewone' pil

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chrissie, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga vanavond weer beginnen met de gewone pil. Ik slik al maanden cerazette, en helaas ben ik nu al ruim 2 maanden constant bloed aan het verliezen. En dat ben ik nu toch echt zat. Er zat sowieso al geen regelmaat in, maar nu is het echt niet leuk meer.
    Ik weet dat de kans bestaat dat de BV afneemt. Maar daar heb ik wel vrede mee. Ik hem mn meiske tot nu geheel kunnen voeden, heb nog een vriezer vol en ga wel proberen om nog de ochtend en de avond te doen. Als dat nog lukt, dan houden we dat nog even vol, en zo niet dan is het ook goed..
    Wilde t toch even van me afschrijven, want het blijft toch wel een beetje een raar idee...

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Succes zou ik zeggen! Hopelijk zal het bloeden hiermee stoppen. Ik neem overigens aan dat je al contact hebt gehad met je huisarts of er niet evt andere opties zijn? Fijn dat je in ieder geval wel zelf 'vrede' hebt met je besluit ;)! En die tijd borstvoeding die je gegeven hebt neemt niemand jullie meer af, dan verder even afwachten idd hoe je lichaam (&productie) erop reageert.

Liefs, Hanneke!

3. Chrissie

Ja, uiteraard contact met de HA!
    Maar volgens haar is het toch echt afkomstig van de cerazette die alles in de war gooit :( Enige andere optie is om geen pil te slikken, maar dat zie ik niet zitten. Ben altijd zeer heftig ongi zonder met zeer veel pijn, en daarnaast werken condooms hier absoluut niet mee aan 'plezier' en gezien mijn lage libido wil ik dat ook niet verder naar het nul-punt laten zakken.. Spiraal reageer ik slecht op (blijf ik ook bloeden) en dan zijn de opties een beetje op.
    Ik hoop dat ik de ochtend en de avond nog wel even vol kan houden, maar ik heb wel besloten er geen drama van te maken. Het is goed zo.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jammer maar ik kan het eigenlijk ook wel begrijpen.

Succes en hopelijk kan je gewoon nog blijven voeden, misschien alleen een ochtend en een avond, maar misschien ook meer. En tja misschien ook minder, maar fijn dat je dat voor jezelf gewoon prima op een rijtje hebt.

Liefs, Hanneke!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet bij elke vrouw loopt de melk terug hoor! En als het wel zo is is het vaak ook wel weer op peil te krijgen door je kind gewoon te laten regelen, dus gewoon op verzoek voeden!

6. Chrissie

Dank dames!
    Heeft iemand eigenlijk een idee hoelang het duurt voordat je de (eventuele) terugloop merkt?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak merk je dat al de eerste dagen.

8. Chrissie

Dirksmama, bedankt voor de info!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Komt zo'n gewone pil dan niet in de melk, al die hormonen?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    D'r zitten altijd al hormonen in je melk, en pil hormonen zijn gewoon synthetische versies van hormonen die je lichaam zelf al maakt.

11. zogelukkig

Waarom slik je dan de pil? Het zijn wel lichaamseigen hormonen maar natuurlijk veel meer. Anders zou dat ei ook wel bevrucht worden.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Dus het is niet gevaarlijk of slecht voor je kindje om aan de gewone pil te gaan?

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook denken dat dat niet geheel gezond is voor je kindje eigenlijk....? Idd omdat je de hormonen dan in veel grotere hoeveelheid slikt?
    Maar zou ook niet weten hoe anders het probleem van TS aangepakt zou moeten worden :(

14. Chrissie

He meiden,

wilde geen discussie uitlokken of t wel of niet goed is.. Ieder zn mening, maar dat was niet waarom ik t topic gestart ben. Ik wilde even mn ei kwijt, omdat deze keuze misschien wel het begin van het einde van de BV is.. En dat blijft toch wel een beetje raar idee.
    Maar goed, of het 'gezond' is.. Zowel de HA als de gyn hebben me verzekerd dat we het over hoeveelheden hebben die geen kwaad kunnen. Ik slik wel een lichte pil. Daarnaast voed ik nog maar relatief weinig (nu nog 3 maar wil naar 2 x per dag) en krijgt mn meiske dus nog minder binnen dan wanneer ik bijv. nog 6 x zou voeden.

15. zogelukkig

Ik snap je probleem wel hoor, maar vroeg het me gewoon af.
    Als al die extra hormonen geen kwaad konden zou ik ook wel aan de pil gaan.
    Ik ben een halve maand goed ziek van de menstruatie en alles eromheen. Heb vreselijke buikkrampen, mijn bekken doet extra zeer en ik loop gewoon leeg. Leuk is anders.
    Maar ik hoef al die hormonen niet in m'n lijf en ik wil ze ook niet voor m'n kind.;)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was wat mij betreft ook niet om een discussie uit te lokken hoor, maar die gedachte kwam gewoon gelijk bij me op, en aangezien ik jou er verder niet over hoorde, dacht ik: ik gooi 'm ook ff in de groep :)

17. Chrissie

Ik had t er bewust niet over gehad omdat dat voor mij niet 'het issue' is. Ik kan me voorstellen als je het niet wil/doet. Maar ook als je het wel doet ;)

Maar goed, ik ben begonnen, dus nu afwachten hoe mijn lijf reageert. En hopelijk goed, dan is deze stap niet voor niets geweest.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Wat mij betreft juist ook niet om een discussie uit te lokken hoor! Ik kan alleen maar tegen zware pillen anders heb ik ook de hele maand door bloedingen, daarom vroeg ik het. Ik snap dat je het wel eng vind om te proberen, zou het zelf niet aan durven denk ik, maar ik ben ook nogal gevoelig voor schommelingen van hormonen.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, want het zijn andere hormonen dan de hormonen die de ovulatie op gang brengen. Door de pil 'denkt' je lichaam dat je zwanger bent en heb je geen eisprong.

Maar goed, ik slik helemaal geen pil hoor, al 15 jaar niet meer. Rotding, vind ik persoonlijk.

20. Seth

Seth Niet meer actief

Grappige woordspeling....:D

kon ook niet tegen cerazette.... drama was dat....
    dus toen maar begin rubbers gebruiken...en het
    O, zo'n veilige voor het zingen de kerk uit (not!)
    (al ben ik daar niet zwanger door geworden...:))

hier gaat straks de knoop in...

heb trouwens wel meer gehoord, dat vrouwen de gewone pil slikte tijden bv en er geen problemen mee hadden.... ik durfde het niet aan ivm allergie voor fv... dus de melk was broodnodig...:)

succes

Deel Deze Pagina