Wij zijn deze week gestart met dochterlief te laten slapen en niet wakker te maken om 23u! Ze is circa 6 kilo nu en moesten haar ook altijd wakker maken voor de laatste fles. Mevrouw sliep rond 20.00u en werd de volgende dag om 7.30u wakker! Heerlijk! Dus ik zou zeggen gewoon proberen en kijken wat ze doet! Succes!
Hier moesten wij haar ook altijd wakker maken voor de laatste fles, en dat vond ze niet echt leuk (huilen) Ze dronk em wel helemaal leeg. Van de één op andere dag haar laten slapen en mevrouw sliep door... Die laatste fles had ze dus helemaal niet meer nodig. Toen zijn we idd ook over gegaan op 4x 180/6. Kwestie van uitproberen, hier was dat ook net voor 4 maanden
Wij zijn een week of drie geleden met deze fles gestopt (dochter is nu bijna 6 mnd). We gaven hem sowieso altijd al in haar slaap, maar op een gegeven moment wilde ze overdag zoveel drinken dat we met de 23.00u fles erbij ver over de liter zouden komen. Dit leek me een natuurlijk moment om hem te laten vervallen. Ik denk dat het per kindje heel erg verschilt wanneer ze er aan toe zijn. Onze dochter zou er misschien ook al eerder al aan toe geweest zijn, ware het niet dat ze ene paar keer flink ziek is geweest en daardoor erg afviel. We wilden haar daarom zoveel mogelijk melk aanbieden en zijn dus vrij lang met die fles doorgegaan.
vind het nog vroeg hoor de avondfles te laten vallen. onze boy is 7 maanden en die krijgt om 22.00 ook nog een flesje, ik vind het ook nog heerlijk
Ik ben gewoon na 4 maanden gestopt en nu komt hij of zelf rond 21 of rond 23 of rond 3. Of niet. Of dagen achtereen amper drinken en dan snachts mega honger hebben. Wat ik wil zeggen; ik zou je kind gaan volgen ze gooien het toch vaak weer om. Of niet
Ik Geef hem nog...dochter is 6 maanden. Ze is geen Grote flessen drinker en weegt daarnaast nog maar weinig (5,7 kg)...Ik Geef hem ook wel Eens slapend Als ze niet wakker wordt uit zichzelf...
Hier sinds een week 180/6 flessen en afgelopen vrijdag haar laten liggen om 22.30uur (normaal rond die tijd fles 5) En ze slaapt gewoon lekker door! Ik vond het ook spannend en bang dat ze te weinig kreeg maar dat geeft ze dan zelf wel aan als dat zo zou zijn. Gewoon proberen! Dl is vandaag 4 maanden.
Wij zijn er met 4.5 mee gestopt en vanaf toen sliep hij ook, na 2 nachten wat gerommel, door tot 7 uur 's ochtends. Hij kreeg toen ook om 7 uur een papfles van 210+7.
3 a 3,5 maand. Ze sliep overdag bijna niet (huilbaby) en rond 21.00 viel ze in diepe slaap. Als ik dan haar 23.00 flesje gaf dan werd ze daar zo enorm onrustig door en kwam dan vervolgens om de 2,5 a 3 uren. Ik heb toen de fles eens laten vallen en dat beviel eigenlijk prima. Toen nog een paar x gehad dan ze 00.00 zelf kwam, maar meestal 04.00/06.00 om een fles. Ik gaf de laatste fles om een uur of 20.00 rond de 4 maanden krijgt ze de laatste fles rond 19.00-19.30. Mijn dochter was flink aan gewicht en groeide heel erg goed. Dus ze heeft niks gemist. Wel zou ik haar niet laten slapen tot 08.00. DL werd zelf op zn laatst 06.00 wakker maar dat vond ik wel de max ivm suikerspiegel.
Onze dochter slaapt al vanaf 1 maand door. Kreeg dan om 10/11 de laatste fles. En vlak voor ik weer moest gaan werken sliep ze van 7 tot 7. Is denk bij ieder kind weer anders. Gewoon proberen de kleine na de fles van 7/8 in bed te leggen en dan merk je wel wat de kleine doet. Zou dan 180/6 geven. Mij raadde ze aan om Nooit halve schepjes te doen maar gewoon hele maken en dan kijken wat ze opkrijgt. Omdat je nooit evenveel poeder erin hebt.zo kunnen ze ook krampjes krijgen.
Ik denk dat ze het vanzelf aangeven. Mijn zoontje van 5 maanden krijgt op verzoek, maar elke dag gaat ongeveer hetzelfde: 7.00 - 10.30 - 14.00 - 18.00 - 22.00 uur. Hij krijgt 4 x 180/6 en 1 keer 210/7. Hij spuugt heel veel, dus daarom geef ik hem iets meer dan toegestaan. Met de laatste fles slaapt hij half en gaat daarna ook direct slapen.