Hoi dames! Mijn dochtertje wordt over precies 4 dagen 6 maanden. Daarom heb ik laatst ook alvast een pak Hypoallergene voeding nummer 2 gekocht. Kom ik niet net tot de ontdekking dat nummer 1 nu op is... Mijn vraag is daarom, mag ik ook 4 dagen eerder beginnen met nummer 2 of kan ik beter manlief even op pad sturen voor een pak nummer 1? Alvast bedankt! Liefs
Heej meid, Die paar dagen maak helemaal niks uit, maar hij kan beter toch even een pak nr 1 gaan halen omdat je het rustig op moet bouwen.. Bijv: Dag 1: 1 schep opvolgmelk Dag 2: 2 scheppen opvolgmelk Dag 3: 3 scheppen opvolgmelk Etc. Zelf deed ik het nog langzamer omdat ik ook teveel van nr 1 had. Je kan ook van die kleine pakje kopen he. Ik gaf 180 cc: Dag 1: 5 scheppen nr 1 + 1 scheppen nr 2. Dag 2: 4 scheppen nr 1 + 2 scheppen nr 2. volgende voeding weer 5 scheppen nr 1 + 1 schep nr. 2 ( Dus om en om) Dag 3: 4 scheppen nr 1 + 2 scheppen nr 2. Dag 4: 3 scheppen nr 1 + 3 scheppen nr 2. Volgende voeding weer 4 scheppen nr 1. + 2 scheppen nr 2. ( Dus om en om) Dag 5: 3 scheppen nr 1 + 3 scheppen nr 2. Dag 6: 2 scheppen nr 1 + 4 scheppen nr 2 Volgende voeing weer 3 scheppen nr 1 + 3 scheppen nr 2. Dag 7: 2 scheppen nr 1 + 4 scheppen nr 2. Dag 8: 1 schep nr 1 + 5 scheppen nr 2. volgende voeding 2 scheppen nr 1. + 4 scheppen nr 2. Dag 9. Volledig overgaan op nr 2. Dus dan doe je het heel geleidelijk!! Dat is beter voor het maagje.. Deze voeding is zwaarder.. Snap je m Liefs Jannn
wij zijn ook een paar dagen eerder begonnen, en we zijn meteen over gestapt.. hier ging het goed.. hij heeft geen last gehad van zn buikje ofzo.. maar goed.. ieder kindje is weer anders..ik weet niet of je kindje gevoelig is in de buik, dan zal ik het ook gaan mengen..
Hey meiden, Bedankt voor jullie antwoorden! Romay is een heel makkelijk kind qua eten, en heeft nooit krampjes gehad. Wij hebben de voeding van Etos en daar heb je dus jammer genoeg geen kleine pakjes van... Dus gaan proberen om het gelijk te geven, maar wil het niet dan kan ik dus ook zo een pak nr 1 halen en dan geleidelijk beginnen! Fijn om te weten! Liefs
Hier zijn we ook gewoon van de ene op de andere dag overgestapt. Ging prima. En 4 dagen maken inderdaad niets uit.
Ik zou ook gewoon in 1 keer overstappen hoor! Dat moet echt geen problemen geven! Het is immers dezelfde voeding!
Ik had destijds dezelfde vraag en toen gaven ze hier advies dat ik het rustig moest opbouwen! Want deze voeding is anders! En hou er rekening mee, als ze minder gaat drinken dan komt het door de melk want deze is zwaarder en mag niet meer een liter van gedronken worden he. Liefs
als ik dit zo lees, met geleidelijk overstappen wacht ik wel ff.. ik was van plan volgende week gewoon "2" te halen en open te trekken als "1 " leeg is...
Tjaaa zoals je hier kunt lezen moet je het zelf weten. Er zijn er dus wel die het in 1 keer doen, maar ik heb het niet gedaan. xxx
Hangt erg van je kind af. Als je kind in het verleden veel klachten gehad heeft, zoals krampjes, dan kun je beter geleidelijk aan overstappen. Maar voor 80% van de kinderen gaat in 1 keer overstappen goed. Die merken het niet eens als je elke keer een ander merk geeft.
Hoi! Nou, ben in 1 keer overgestapt en tot nu toe zie ik aan Romay geen verschil! Bedankt voor jullie antwoorden Liefs