Wanneer handig om voorraad aan te leggen ivm werken??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Newlymom, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

Het is vast wel een keer besproken op het forum maar kan het niet terugvinden.
    Ik begin de eerste week januari weer met werken en ik wil graag kolven zodat mijn zoontje op het KDV mijn melk krijgt.

Wanneer is het handig om te starten met het aanleggen van een voorraadje? Ik heb begrepen dat moedermelk 3 maanden houdbaar is in de vriezer....

En is er ook een andere manier van bewaren dan in flesjes, want zo raakt de vriezer snel vol;)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik moet ook in januari weer gaan werken! Ik wil wel zoveel mogelijk "vers" gekolfde melk meegeven naar het kdv. De voorraad diepvriesmelk is dan voor reserve en noodgevallen. Ik kolf sochtends na de voeding als het zo uitkomt (heb niet iedere dag zin/tijd) ik bewaar de melk in diepvrieszakjes in de vriezer, dat neemt weinig ruimte in.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ben ik afhankelijk van mijn rooster en zal ik zeker gebruik moeten maken van mijn diepvries. :)
    Invriezen doe ik in ijsblokjeszakjes, voro in de koelkast gebruik ik het avent via systeem (erg handig, past ook op mijn kolf)

Tja, en hoelang van tevoren beginnen. Ik zou vanaf dat je kindje een week of 6 is regelmatig oefenen met een flesje (uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het zelfs dan nog niet altijd goed gaat) en de voorraad opbouwen vind ik moeilijk. Ik weet niet hoeveel dagen je werkt en hoeveel voorraad je nodig hebt?

Ik ben nu net door mijn voorraad heen omdat we voor het eerst een nachtje weg gaan, dus ik begin vanaf morgen met het opbouwen (en moet 1 dec weer aan het werk voor 2 dgn pw) Ik heb de afgelopen week 1 x pd extra gekolfd (2 borsten, normaal krijgt hij 1 borst per voeding) en wanneer hij een flesje drinkt kolf ik ook nog een keer.

4. fafje

fafje Niet meer actief

sind smn zoontje al slaapt rond 21u...kolf ik rond 23u(dit is dan een hele voeding)....hij kotm dan rond 3/4 uur weer...

heel soms 's ochtends kolf ik af...maar dat is meestal wel weinig..mannetje heeft hier 'sochtends altijd erge honger...dus drinkt me vaak leeg haha..
    ik moet nog beginnen met vriezer vullen..avetsysteem idd super handig

5. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik hebook de kolf van avent..
    @ cowgirl;wat voor diepvrieszakjes gebruik je?

Ik wil eigenlijk ook zoveel mogelijk vers gekolfde melk meegeven aan de creche..

Deel Deze Pagina