Hoeveel bied je aan bij voeden op verzoek?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Linn84, Sep 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Ons meisje weegt nu om en nabij 4 kg. Ze krijgt nu nutrilon ha met nutriton ivm reflux. Ze krijgt 5 flessen op een dag, 2 van 100 cc en 3 van 135 cc. Die flessen geven we haar volgens een vast schema, wat dus betekent dat ze soms hongerig en dat we het moeten rekken of juist dat ze lekker slaapt en we haar wakker moeten maken.

Omdat ze de laatste week eigenlijk constant wakker is en we niet meer goed weten wat we daarmee aan moeten willen we gaan uitproberen of ze niet liever gevoed wil worden op verzoek. We hopen dat ze daarmee meer tevreden wordt en daardoor beter kan slapen.

Maar...hoe doen we dat? Volgens de richtlijnen op de verpakking mag ze 5 keer per dag 135 tot 165 cc hebben. Is dat dan wat we haar per fles moeten aanbieden als ze komt en dan bekijken wat ze opdrinkt? En wat als ze dan bijvoorbeeld 7 keer op een dag komt en alle keren de fles leeg drinkt?

Lastig hoor, bepalen hoeveel ze krijgt en wanneer we de fles geven :);)

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,430
    0
    0
    hoi

mijn dochter is wel wat ouder maar weegt nu 4kg 300

zij krijgt 7 flessen op een dag. ik maak er van 120. soms zijn ze leeg soms niet.
    op een dag drinkt ze zo tussen de 700 en 800 cc.

ik voed eig op vraag, alleen wil ik wel dat tussen twee voedingen minimum 2,5 uur zit.

daarnet heeft ze boven 5 uur geslapen.

laatst fles geef ik om 22uur en de volgende is dan vaak om 3 a 4 uur.

gr

3. Eiland

Eiland Actief lid

Jul 22, 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij voeden vanaf het begin op aanvraag. Onze zoon maken we op het moment flessen van 180/6 en soms heeft hij ze leeg, en soms heeft hij ze niet leeg. De ene dag drinkt hij 5 flessen en komt hij op bijvoorbeeld 750 ml voeding, en de dag erna bijvoorbeeld 6 of 7 flessen met een totaal van 975 ml. Ik bekijk het ook per week hoe veel hij drinkt, en hij komt nooit boven de liter per dag gelukkig..
    Ik heb een notitieboek waarin ik alles schrijf, dat noemen we zijn logboek haha. Daarin schrijf ik hoe laat en hoe veel hij heeft gedronken, hoe laat hij zijn medicijnen voor reflux heeft gehad, en wanneer hij ontlasting had (omdat hij eerder vreselijk last heeft gehad van opstipatie houden we dat bij) Ik kan anders echt de tijden niet onthouden, dus dit vind ik erg makkelijk..

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben vanaf het begin gevoed op verzoek en er komt vanzelf een ritme in.

Ik zou beginnen met flesjes aanbieden van 120+4, omdat ze die nu ook al krijgt. Je merkt dan inderdaad of ze er genoeg aan heeft. Merk je dat ze nog hongerig is, kun je de volgende fles iets meer geven. Als ze standaard de flessen niet leegdrinkt, kun je ook kleinere flesjes geven.

Je leert vanzelf de hongersignalen te herkennen. Probeer ze te onderscheiden van andere huiltjes. Het makkelijkste is door inderdaad een minimumtijd aan te houden van 2,5 a 3 uur. Komt ze eerder dan die 2,5 uur, is het meestal geen honger, maar iets anders. Merk je dat ze echt hongerig is, kun je altijd nog een flesje geven, maar tis 9 van de 10 keer iets anders.

Het is in het begin even lastig, maar daarna is het super relaxt. Nooit meer je kindje wakker hoeven maken of hongerig te laten zijn. Hou idd wel even in de gaten hoeveel flesjes ze drinkt. Meestal gaat het goed, maar sommige baby's zijn onverzadigbaar ;)

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gaven ook op verzoek. En we zaten in ieder geval onder die hoeveelheden op de verpakking.
    Met 4 kilo, is het advies 600 cc voeding. Dus dat zouden 5x135 zijn, en mag ze wat laten staan.
    Ik zou daarmee dus beginnen. En een 6e fles is ook niet zo erg af en toe.

Het leren luisteren of het echt honger is, of niet is soms lastig. Jengelen van moeheid was nog weleens verwarrend met jengelen voor honger. Doorsnee was het hier binnen 2,5 uur de speen/luier/spelen/wandelingetje, en als dat echt niet werkte wat eten. En max 4,5 uur voor de volgende fles.. Maar dat was soms ook wel 5 uur, als hij bijv in de ochtend weinig had geslapen en veel gedronken. Dan liet ik hem liever even zijn slaapje afmaken.
    En de nachten mocht hij redelijk zelf regelen. Zolang hij maar binnen het doorslaap-regeltje zat (aantal ponden baby is aantal uren zonder voeding 's nachts)

Share This Page