Vies CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nemo, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Vandaag bij het CB geweest.
    Ons kereltje werd nagekeken. Eerst hoofdje toen hartje luisteren, daarna luier uit, balletjes gevoeld, aan piemeltje gezeten en daarna ging de arts met haar vinger in/bij ons kereltje zijn oogje zitten. Daarna ging ze de vaccinaties klaar maken.
    Ik heb gezegd dat ik het vies vond dat ze aan zijn geslachtsorganen zat en daarna weer in/bij zijn oogjes zat en daarna zijn vaccinaties ging klaarmaken.
    Haar antwoord nadat ze even stil was geweest: ik kan toch niet 3x per kind mijn handen wassen ? En het zijn dezelfde bacterien.
    Al met al liep het uit op een woordenwisseling. Ik werk potverdorie zelf in de gezondheidszorg en kan met niet voorstellen dat zij het zo heeft geleerd.
    Mijn vriend was mee maar anders was ik denk ik opgestapt.
    Ik ben behoorlijk :evil: :evil: .
    PF moet het even kwijt. Heb echt zin om een klacht in te dienen.
    Ben ik nu aan het overdrijven dan ?
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Lijkt me niet dat je aan het overdrijven bent! Van mij heb je groot gelijk. Nee, dat zou even lekker worden. Lekker fris zeg. En wat maakt het uit om wat vaker je handen te wassen. Kies dan of ee nandere volgorde (bijv eerst vaccinaties, dan oogjes enz, of kies voor een desifectie spray.)Had je dat beroep maar niet moeten kiezen! Hygiene is zeker bij die kleintjes zo ontzettend belangrijk.
    Ik vind het ook te belachelijk voor woorden. Zouden ze bij die kleine meid van mij ook niet moeten doen op het cb.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ze hebben trouwens niet eens wasbakken daar ze toen het altijd met een soort van alcoholgel.
     
  4. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    gadsie wat ranzig! en wij maar 30 keer per dag onze handen wassen....

    Gelukkig was mijn ervaring vandaag beter... maar ja, ze moest wel haar handen wassen want hij had haar lekker onder geplast! (hihi eigenlijk wel erg leuk! ;) )

    Volgens mij is die alcoholgel ook wel goed hoor. Beter denk ik dan een handdoek die misschien niet elke dag verschoond wordt.

    Overigens neem ik wel altijd mijn eigen handdoek mee waar hij op kan liggen. Die plastic matjes lijken me ook niet echt schoon.... die werd bijvoorbeeld niet schoon gemaakt nadat mijn kereltje geplast had. Gewoon een droog doekje erover heen.... YAK
     
  5. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Nou lekker fris dan. Zou er ook wat van gezegd hebben hoor!
    Je hebt ook tegenwoordig van die desinfecterende spary of gel of wat dan ook. Pfff echt te belachelijk voor woorden. En dan zou je er neits van mogen zeggen? Tuurlijk wel. Het gaat wel om je kleintje!
    Wij moeten toch ook opletten? Hyhiene is zoooo belangrijk.
     
  6. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    ik had het toen ook verteld bij de mei mama's. Bij mij ging de arts in haar vagina nakijken en daarna met dezelfde vingers in haar mond :confused: En ik heb haar daarna ook niet gezien dat ze haar handen ging wassen voor de volgende baby.

    Ik vind het ook vies dat ze het aankleedkussen bij de arts niet verschonen. Ze doen wel velletje papier leggen op de weegschaal.
     
  7. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik zag bij mij in het cb dat ze alle aankleedkussens met een sopje afdeden...
    (weet natuurlijk niet hoe vaak ze dat op een dag doen;))
     
  8. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gadver, zal er s goed op letten.. :(
     
  9. Emmetje75

    Emmetje75 Fanatiek lid

    26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    belachelijk dat ze zegt dat het "toch om dezelfde bacteriën gaat" dat is natuurlijk onzin. Ogen zijn toch andere organen dan de geslachtsdelen. Even ter illustratie: Bij een bevalling van een vrouw met een herpes infectie aan de genitaliën kan dat virus bij de baby tot blindheid leiden als het in de ogen komt. (het gaat dan wel om een virus ipv bacteriën).

    Ik zou echt een klacht indienen, hopelijk leren ze er dan wat van, en als het even mee zit andere CB's ook.
     
  10. renata

    renata Actief lid

    21 dec 2006
    148
    0
    0
    gatver zeg!
    bij ons heel hygienisch!
    idd een velletje op de weegschaal en op de meetlat en je moet altijd zelf met desinfectie spul het kussen schoonmaken nadat je t gebruikt hebt ....je mag daar echt niet eerder weg haha
     
  11. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    gatver!
    Gelukkig gaat het bij ons wel wat anders. Ze keek bij Luca eerst in zijn mondje en rest hoofdje en lichaam vervolgens zijn balletjes en piemeltje, daarna ging ze de handen wassen, vaccineren en weer de handen wassen :thumup:
    Maar wat een onzin dat het om dezelfde bacteriën gaat.
    Had je ff moeten vragen of ze zelf ook eerst aan haar (blote) kont en vagina zit en vervolgens haar vingers aflikt of in der ogen wrijft ;)
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Uhmm ik sta hier nogal van te kijken, maar waarom moet ze je dochtertje daar controleren.
    Ik snap dat ze de luiers open doen en even kijken.
    Ik vindt het echt ranzig.
    Overigens is ons kind en gezin wel hygienisch, altijd schoon papiertje op de weegschaal en meetbak en de aankleedkussen worden afgenomen met een sopje.
    Ik neem altijd een handdoek mee om Yildiz op te leggen.
    Ik zou dus wel een klacht indienen en ik had niet meer naar haar toe gewild.
     
  13. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Schandalig Nemo, maarja ondertussen kunnen we wel boeken schrijven over dat CB!
     
  14. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    @mila: alleen de eerste keer gingen ze haar vagina nakijken. ik vind dit niet raar gewoon ff checken of alles goed zit daaronder.

    Bij ons is dat spul er niet om het aankleedkussen te verschonen, ik gebruik gewoon zelf een handdoek.
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, nee hoor je hebt volkomen gelijk, als ze het de volgende keer nog doet, zou ik naar een ander bureau gaan!
     
  16. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Die gel is gewoon goed hoor... dat is net zo schoon als je handen met water wassen die gel gebuiken ze vaak ook in de gezondheidszorg.
     
  17. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Die gel zal dan wel goed zxijn, maar dan moeten ze m wel gebruiken natuurlijk :)
     
  18. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    mmm. ik heb er nooit echt heel specifiek op gelet.
    Wij moeten bij onze Cb wel een eigen doek meenemen om op uit te kleden in die hokjes.
    En wegen en meten word idd voor ieder kind een ander matje neergelegd.
    Maar de dokter wast ook na een kind zijn beurt de handen...ja idd toch wel.....gelukkig!
     
  19. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik vind totaal niet dat je overdrijft, ik heb er zelf eigenlijk nooit op gelet, ik werk zelf ook in de zorg en ik was wel 10 keer me handen in een uur tijd. Op het aankleedkussen leg ik altijd de badcape neer.
     
  20. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja gelukkig mijn arts ook, die wast als ik binnen komt altijd even haar handen, en dan als ze klaar is wast ze weer haar handen, en als er vacinaties zijn ,wast ze nog een keer, jeetje die wast echt wel de hele tijd door, en droogt handen met papier.

    van je geslacht naar het oog is idd niet goed...
     

Deel Deze Pagina