Hallo allemaal, ik ben lid geworden omdat ik met een vraag zit. We hebben de knoop doorgehakt, en willen aan kinderen beginnen. Maar we hebben al een reis naar Japan gepland (en betaald). We gaan de laatste week van oktober en de eerste week van november. Is het dan verstandig dat ik tot dan de pil slik? Japan is immers het land van de rauwe vis. En op sommige sites staat rauwe vis als etenswaar wat je moet vermijden, maar op andere sites weer niet. Eigenlijk zou ik nu gelijk met de pil willen stoppen, maar is dat wel de juiste beslissing, kan ik niet beter nog een paar maanden wachten? Ik hoor graag jullie ideeen. Alvast bedankt, Patricia
Je zou ook al vast met de pil kunnen stoppen en het dan tot na de reis naar Japan "met een regenjasje" kunnen doen. Je leert dan alvast je cyclus kennen en weet ongeveer hoelang je cyclus dan is.
Bovenstaande tip is een goed idee... Soms, uit ervaring, duurt het lang voor je regelmaat hebt in je cyclus. Of misschien toch ervoor gaan? Je zou moet opletten inderdaad met het eten... Verse vis mag trouwens wel gewoon sushi enz., alleen niet de vacuumverpakte vis uit de winkel. Maar ook zou ik rekening houden met hoe je kunt gaan voelen als je zwanger bent. Zou zonde zijn als je je beroerd voelt op vakantie... Als je zou kunnen wachten zou ik daar voor kiezen. Terwijl ik niet kon wachten. Maand voor mijn thailand vakantie al gestopt met de pil, duurde wel een 4 maanden, dus blij dat ik toch al was gestopt.
Ligt eraan volgens mij hoelang je de pil al slikt. Mij werd het advies gegeven om minimaal een half jaar te stoppen voor alle troep uit je lichaam is. Voor de zekerheid heb ik ruim 6 maanden geen pil genomen voor we het gingen proberen. Gewoon ff een jasje gebruiken en goed oefenen...want men zegt oefening baart kunst
Wij hebben eerst eens twee maanden "aangekeken" hoe het met mijn cyclus ging, omdat die vòòr pilgebruik (13 jaar lang pil oid) wel eens onregelmatig was. Na twee maanden zag ik al regelmaat en nog eens twee cycli later was ik zwanger.
Ik zou niet zwanger naar Japan gaan. MIsschien voel je je wel heel ziek en vooral met eten: ik neem vaak toch het zekere voor het onzekere, vooral in het buitenland. Lekker genieten in Japan. Wel een goed idee om alvast te stoppen met de pil en te starten met foliumzuur. Duurt soms even voordat je cyclus op gang komt. Veel succes en plezier!
Ik zou inderdaad ook condooms gebruiken, en de pil niet meer. Dan kan je lijf alvast zijn normale cyclus zoeken. Zwanger worden zou ik even mee wachten. Mocht je last krijgen van misselijkheid, moeheid, etc, dan heb je ook weinig aan je vakantie.
Goh, nog niet eens aan gedacht, dat ik misschien wel eens niet lekker zou kunnen zijn tijdens de vakantie als ik dan zwanger ben. Is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Ik slik nu al een jaar of 14 a 15 de pil, lang dus. Denk dat ik ga stoppen zodra de stip op is, en dan verder met condoom. Dank jullie voor dat idee! pfff, spannend hoor. Heb zo lang gedacht: nou kinderen hoeft (nog) niet, dat het nu raar aanvoelt dat ik toch heel graag wil proberen om zwanger te worden. Een aantal van mijn vriendinnen wisten al heel lang dat ze moeder wilden worden. Ik had dat helemaal niet.
Spannend hoor Als de tijd voor jullie goed is, dan is het geweldig om er voor te gaan. Maakt toch niets uit of je al jaren 'wist' dat je moeder wilde worden of het net 'nieuw' is? Als het gevoel goed is dan is dat het teken Veel plezier en succes!
ik zou ook stoppen nu en dan even kijken hoe je cyclus is en wie weet ben je dan terug van je reis en ben je daarna binnen een maand al zwanger omdat je je cyclus weet!!!