Welke multivitamine gebruik jij?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ProudMum, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke vitamine slik jij?

1. VSM Puur Mama

2. Dagravit Mama en Baby

3. Davitamon Compleet

4. Davitamon Compleet Plus

5. Etos Zwanger worden

6. Centrum Materna

7. Huismerk

8. Ander merk

9. Alleen Foliumzuur

10. Ik gebruik helemaal niets

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

#1 ProudMum, 9 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2010
    Er zijn zoveel soorten en keuzes!
    Was eigenlijk benieuwd welke jij in de kast hebt staan en of je er tevreden over bent?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tijdens het zwanger worden gebruikte ik Etos Zwanger Worden. Was twee keer per dag een grote pil, en ik slikte er ook nog apart visolie bij. Dus alleen aan te raden als je geen pillenfobie hebt ;) Ik vond het rotpillen maar ze hadden een goede invloed op mijn cyclus.
    Vanaf mijn positieve test meteen overgestapt op Davitamon met visolie erin. Nog maar één pilletje, wat een verademing. :)
    Uiteindelijk maakt het niet zo uit welke je neemt: alleen foliumzuur of speciaal voor zwangere vrouwen. De goedkoopste is goed genoeg en het gaat daarnaast vooral over waar jij je goed bij voelt.

3. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ik slikte van VSM Puur mama. Uiteindelijk vond ik dat toch minder, omdat ik bang was dat het mijn cyclus negatief beinvloedde (misschien onterecht hoor, het zijn tenslotte maar vitamientjes). Nu slik ik gewoon alleen foliumzuur van Evasin. Als ik zwanger word schakel ik weer over naar Puur mama. Dan kunnen we de vitamines wel gebruiken ;).

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Ik gebruik davitamon mama compleet,, ben niet zo'n pillenslikker maar krijg deze goed weg. In tegenstelling met de davitamon mama visolie, dat zijn grote tabletten.

5. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik gebruik ook Puur Mama van VSM, ik vind ze zelf erg fijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik deze ook, maar het zijn wel redelijk grote pillen. Ik heb zwanger worden van Etos geprobeerd, maar ik vergeet te vaak 1 pil waardoor ik dus te weinig foliumzuur binnen krijg. Heb er nog wel liggen, dus misschien dat ik ze nog wel op maak.

Liefs,
    Duveldraakje

6. ProudMum

Ik heb er een poll bij gezet.
    Misschien handig om er een overzichtje van te krijgen!

7. Janneke

Janneke Actief lid

5 jul 2010
    134
    0
    0
    Ik gebruik Puur Mama van VSM.
    Vooral ook omdat ik allergisch ben voor visolie.
    Idd erg grote pillen, maar goed weg te krijgen.

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik gebruik etos zwanger zijn...
    omdat de VK zei dat ik zoiets moest slikken omdat ik vegatarisch ben... en zij gebruikte die van etos als voorbeeld en die heb ik toen onthouden en gekozen...

9. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Ik gebruikte bij mijn eerste zwangerschap dagravit en dan los visolie capsules van de lidl... deze zijn erg klein en dus heel goed weg te krijgen. Zeker een aanrader voor diegenen die pillen moeilijk weg krijgen. De pillen van Dagravit zijn ook klien genoeg om ze goed weg te krijgen.

Nu gebruik alleen nog folium van kruidvat.. ook lekker klein!

10. Pauline

Pauline Actief lid

7 jul 2010
    141
    0
    0
    Ik gebruik sinds dat ik vorige maand gestopt ben met de pil, VSM Puur Mama. het zijn inderdaad flinke pillen, en ben ook niet zo'n pillenslikker ;) maar het is voor een goed doel !
    ik voel me er ook goed bij, dat is ook belangrijk voor me.
    en ik heb ook de VSM Visolie capsules gekocht, maar die heb ik nog niet ingenomen, wil eerst even mij cyclus afwachten, als we voor t "echie" gaan (gebruiken nu nog condooms, vanaf eind aug/begin sept. willen we voor ons 1e kindje gaan) ga ik deze ook slikken.... ook die zijn groot ! :S haha

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Ik gebruik gravitamon. Niet te groot en makkelijk door te slikken.

12. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Vitaal Zwanger van de Kruidvat. Zit zowel foliumzuur als een rits vitaminen in.

13. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik materna van centrum en dan die met de visolie... zijn ook flinke pillen.. maar ben er wel tevreden over!

14. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Nu nog alleen de folium van Etos.
    Wil over op multitablet maar ben een echt slechte slikker...
    zal dus waarschijnlijk gewoon weer de folium van etos/kruidvat worden

15. ProudMum

Misschien een rare vraag;

Waar is de visolie voor?

16. tricia82

tricia82 Niet meer actief

prenatal multivitamine met foliumzuur

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Puur Mama zwangerschapsvitamines en Omega3 visolie capsules, ook van VSM Puur Mama.

PS: Kan ik hieruit opmaken dat jullie voor een broertje of zusje gaan?? Leuk!!!

18. Zip83

Zip83 Actief lid

8 jul 2010
    353
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik die Materna van Cenrum... Die zijn nu bijna op en voor daarna heb ik van de Tuinen eigen merk... Voor de zwangerschap en borstvoeding... Daarnaast slik ik ook nog vitamine b50 van de Tuinen huismerk... Dus ik krijg foliumzuur genoeg binnen...

Ik lees nu ook dat de meeste er visolie bij slikken... Dat gebruik ik niet... Heb daar ook nog geen info over gelezen maar het zal vast aangeraden worden als de meeste dat al gebruiken... Misschien moet ik die dan ook nog gaan slikken... Jeetje wat voel ik me gezond!

19. ProudMum

Idd MG!

Bevorderd de visolie je cyclus of is het goed/beter voor de baby?

20. Chai

Chai Niet meer actief

Gewoon alleen foliumzuur, verder eet ik heel gezond en gevarieerd. :)

Deel Deze Pagina