bijwerkingen van de mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lolly, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb na de geboorte van onze jongste zoon, nu drie jaar geleden de mirena spiraal laten plaatsen. Tot voor kort was ik erg tevreden bijna niet ongesteld en ik had er geen ongemakken van. Maar sinds mei word ik weer ongesteld dit vond ik al vreend maar volgens de dr kan dat gewoon. Maar als ik op de laatste jaren terug kijk zijn er wel wat dingen waardoor ik ben gaan twijfelen aan de spiraal. Ik ben de laatste drie jaar alleen maar afgevallen (ik weeg nog maar 47 kilo voorheen 53) dacht dat het kwam doordat ik drukker was. Ik heb echt last van stemmingswissellingen, meer last van acne rond de eisprong.

    Kan dit door de spiraal komen of beeld ik me maar wat in?
     
  2. Yinxy

    Yinxy Fanatiek lid

    22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Stemmingswisselingen komt me bekend voor. De artsen ontkennen t, maar er zijn meerdere dames hier op ZP die hier last van hebben (gehad). Ik ook. Zo deed mijn mirena mij bv ook pijn tijdens te vrijen, terwijl deze er wel goed in zou zitten (achteraf bleek ik asherman, verklevingen, te hebben, dus dat kan er dan ook mee te maken hebben). Een ander bijwerking wat ik had, waardoor ik dus echt nooit meer een mirena wil, was dat mn zin in vrijen weg was en ik kreeg door de mirena vaak cystes die operatief verwijderd moesten worden. Tevreden was ik er echt niet over. Maar ik merkte een duidelijk verschil met bv alleen al mn stemmingen, toen ie eruit was.
    Acne, durf ik niet te zeggen. Andere dames misschien?

    Ow en ja soms bloedde ik een paar maanden wel een beetje en dan ineens weer maanden niet. Dat verschilde bij mij ook enorm.
     
  3. flixbilly

    flixbilly Fanatiek lid

    5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ja die stemmingswisselingen... herken het als geen ander. En ook tussentijdse bloedingen had ik heel veel. Kon eigenlijk niet weg zonder maandverband in mijn tas, bang om altijd ongesteld te worden.

    Bij mij was het juist mijn man die aangaf soms de draadjes te voelen tijdens het vrijen. Was niet altijd even prettig op deze manier. Ook al zijn ze zo klein, het kan de pret bederven..

    Ik dacht dat het de beste oplossing zou zijn, maar helaas voor mij na deze zwangerschap geen spiraal meer, maar dat zien we wel weer over een jaar of wat. Eerst klussen voor een brusje.
     
  4. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    796
    183
    43
    Vrouw
    Hoi Lolly,
    Afvallen heb ik geen last van (helaas) :D

    Ongesteld worden, ja ik heb dit nog steeds. Soms elke maand op dezelfde datum. En nu alweer 3 maanden niet maar ondertussen veel slijmverlies.

    Acne, JA! Verschrikkelijk zeg. Ik heb rond de eisprong pijnlijke en zeer gevoelige borsten en acne. Na de eisprong droogt de acne uit en worden mijn borsten minder pijnlijk, maar blijven wel gevoelig.

    Ik heb de mirena nu 14 maanden en ben er tevreden over behalve de pijnlijke borsten daar kom ik maar niet overheen. Dit is zo pijnlijk en vervelend dat ik hierdoor besloten heb om hem volgende week te laten verwijderen.
     
  5. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Klint mij ook allemaal bekend in de oren! Heb de mirena nu bijna 4 jaar en heb last van; acne, weinig zin in seks en ook heb ik 1 keer een cyste gehad. Soms voel ik de mirena ook zitten tijdens de seks, maar storend is het niet. Ondanks alles ben ik erg blij met de mirena. Me migraine is weg, wordt niet meer ongesteld en hoef nergens aan te denken! Heerlijk!
     
  6. Rommels

    Rommels Niet meer actief

    Hoe kom je erachter dan dat je een cyste hebt?

    Hier ook mirena. Niet meer ongesteld gelukkig maar wel veel last van acne helaas en af en toe last van pijn tijdens het vrijen. Helaas val ik er niet van af, zou bij mij niet verkeerd zijn nl.
     
  7. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik heb nu 3 jaar een mirena en herken vooral de klachten over stemmingswisselingen, weinig zin in vrijen en hele zere en zware borsten vlak voor mijn menstruatie. De eerste 2 symptomen heb ik ook bij gebruik van de pil, ik reageer nogal slecht op hormonale ac. Omdat wij vooralsnog nog geen 3e willen laat ik de mirena nog zitten. Als we tzt een beslissing over een 3e nemen gaat sowieso de mirena eruit en dan gaan we óf voor een 3, waarna mijn man er een knoopje in zal laten leggen ;), of mijn man laat het gelijk doen. Ik vind hormonale ac echt een noodzakelijk kwaad :cool:.
     
  8. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
     
  9. bllondiie

    bllondiie Niet meer actief

    Ik heb de mirena ong 6 maanden gehad, eerste tijd super tevreden op de bloedingenna,maargoed dat kan natuurlijk eerte tijd. Na een aantal weken kreeg ik ontzettend jeuk op mn benen vooral bovenbenen, volgends de gyn had het niks met de mirena te makem, maar het staat wel degelijk bij de bijwerkingen. Nadat ik hem heb laten verwijderen ook gelijk van de jeuk af :)
     
  10. Maris22

    Maris22 VIP lid

    7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ook hier een dame met bijwerkingen... Zit er nu 2 maanden in en met de controle zat ie goed zei de arts... Ik heb ook last van stemmingswisselingen maar dat kan bij mij ook een andere oorzaak hebben en dat bloeden hoort erbij zegt ze. Nu heb ik soms zo'n verschrikkelijke buikpijn waarvan ik denk dat t door mijn ks wond komt (3x ks gehad waarvan de laatste in april dit jaar) Ook geen zin in vrijen,kort lontje en soms denk ik dat ik m voel zitten... Nu twijfel ik enorm of ik m laat zitten of niet,of dat ik mijn gyn zal bellen voor controle,want de huisarts is wel erg makkelijk... Wat zouden jullie aanraden?
     

Deel Deze Pagina