Gehoortest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Irisje24, 13 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Hoi,

Onze kleine meid heeft nu 2x een onvoldoende voor de gehoortest behaald. Nu krijgen we binnenkort iemand thuis die de A-ABR methode gaat uitvoeren. Wie heeft er ervaring met 2x negatief testen en bij de 3e keer toch positief?

Ben best ongerust, ik zei vanaf het begin namelijk al dat het leek alsof ze heel weinig hoort. Ze reageert vrijwel niet op geluiden, zoals een föhn of stofzuiger of mijn stem.

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring, maar mocht je in contact willen komen met iemand die ervaring heeft met doof-zijn en alles daaromheen, dan mag je een berichtje sturen als je dat fijn vindt. Ik ben zelf doof en weet dus hoe het is om zo op te groeien en dergelijke.

Ik kan me voorstellen dat je als ouder zijnde behoorlijk kunt schrikken als blijkt dat je kind eventueel slecht hoort of doof kan zijn, maar weet dat er heel veel te bereiken valt op diverse manieren.

3. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Wat naar voor jullie! Ik heb geen ervaring dat de 3e test positief is helaas. Hij was negatief en we werden doorgestuurd naar een audiologisch centrum. Onze dochter bleek slechthorend te zijn. Een gehoorverlies tussen de 40 en 65 decibel. Ze draagt nu hoortoestellen en is een vrolijke meid van bijna 6 jaar.

Dus helaas geen ervaring dat de 3e keer positief was. Maar ik kon dit bericht niet zomaar voorbij gaan. Omdat ik weet wat voor schrik het je kan bezorgen!!

Wil je nog laten weten hoe het gegaan is?
    Als je vragen heb mag je ze stellen. Ik zal dit topic in de gaten houden!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier ervaring!
    Z is ook 2x gezakt voor haar gehoortest. Echter toen ze thuis kwamen van het audiologisch centrum slaagde ze wel. Verklaring voor de 2x zakken hadden ze niet.

5. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Hoe is het nu? @Irisje24 Weet je al meer?

6. Glitterhartje

Glitterhartje Fanatiek lid

30 jan 2021
    2.380
    1.917
    113
    Bij ons was de eerste test allebei onvoldoende, de 2e test was links wel voldoende en rechts nog altijd onvoldoende, bij de 3e test die met plakkertjes enz waren ze allebei voldoende

Deel Deze Pagina