Baby 3,5 maand groene poep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inaya1991, 29 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    Heeft iemand hier ervaring mee ? Of enig idee wat het kan zijn ?
    Mijn zoontje begon ongeveer 4 weken na zijn geboorte groene slijmerige ontlasting te krijgen . Met 10 weken koemelk vrij gaan eten ( hij krijgt borstvoeding) dat ging even goed , ontlasting kleurde weer meer mosterd geel/bruin en was wat dikker.
    Vanaf 12 weken echter weer onrust en terug de groene waterdunne slijmerige ontlasting.
    Ik eet nog steeds koemelk vrij zover ik weet ..
    Hij krijgt altijd last van kramp tijdens het drinken , gaat dan onrustig drinken last daardoor weer veel boeren etc.. ( spuugt niet )
    Iemand nog tips Of enig idee wat dit kan zijn ? het is verder een lekker joch , groeit goed en heeft behalve schrale eczeem wangetjes en die groene poep nergens last van ..
    ik heb een foto van de kleur maar die zal ik maar niet openbaar plaatsen ..

2. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Het kan zijn dat je dieet niet sterk genoeg is. Laat je al je dierlijke melk en soja staan?

Verkoudheid kan ook groene poep geven.

Zoe123 en Inaya1991 vinden dit leuk.
  4. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    soja ook niet idd, in mijn koffie doe ik nu havermelk.
    Verkouden schoof ik het eerst ook aan af maar hij is ondertussen echt niet verkouden meer en heeft al zeker weer 4 weken die knal groene ontlasting en toch nog steeds wel krampen ..
    Ik heb niet het idee dat ik veel te veel melk heb .

5. Chechi

Chechi Niet meer actief

Bij mijn zoontje met koemelk allergie was het toch altijd een teken dat er iets van koemelk in m’n dieet was beland. Zo bleek mijn vriend een keer perongeluk de verkeerde heksenkaas te hebben gekocht (ik at altijd vegan, hij had de gewone gehaald). Ik was echt in de veronderstelling dat ik geen koemelk at. Maar het sluipt er soms toch in; in vlees uit de supermarkt, chips, snoep. Het zit in de meest bizarre dingen. Zo kwam ik er achter dat vaccinaties voor babies worden gekweekt op koemelk (ja echt, ik was in shock). Mijn zoontje reageerde super heftig op zijn vaccinaties om deze reden, nam het dan kortdurend voor lief omdat de voordelen van een vaccin groter zijn.

Mijn vraag is vooral, mijd je echt ALLE koemelk en soja? Dus ook de verwerkte producten en kleine beetjes? Koemelk kan zich namelijk opstapelen. Als je langere tijd kleine beetjes gebruikt krijg je later pas reactie. Niet uit eten geweest? Lactose intolerantie ipv koemelk eiwit vrij gegeten? Restaurants snappen vaak het verschil niet.

Als het niet koemelk of soja is, dan zou je ook kunnen proberen om ei uit je dieet te laten. Veel babies met koemelk allergie hebben ook een ei allergie.

Daarnaast had mijn zoontje ook wel eens groene slijmerige poep als hij een virus te pakken had. De huisarts vertelde dat door de koemelk allergie zijn darmen gevoeliger zijn en ze dus langer herstel tijd nodig hebben bij ziekte.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.675
    6.572
    113
    Vrouw
    Bij mij was het een teken van te veel voormelk. Ik ben toen gestopt met 2 borsten geven en heb per keer maar 1 leeg laten drinken.

7. Mentos8

Mentos8 Bekend lid

2 nov 2020
    751
    451
    63
    Vrouw
    Bij mij lag het waarschijnlijk ook aan teveel ( voor)melk. Was/is al weken groen en vloeibaar. zijn ook tegelijk met groentehapjes en soms een beetje pap begonnen en daar werd het ook wat dikker door.

Ze zeiden tegen mij dat echt intolerantie maar heel weinig voor komt en je dan echt een maand zuivelvrij moet eten want anders zitten er nog resten in het systeem oid. En het leek mij zo raar dat het eerste maanden wel geel/oranje was en hij dan opeens overgevoelig zou zijn. (En ben gek op yoghurt dus zou het wel balen vinden als ik dat zou moeten laten staan, misschien dat ik daarom snel het teveel melk verhaal als juiste oorzaak aangenomen).

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Tandjes kan ook

Deel Deze Pagina