pampers vol! en slaapvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieska, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje slaapt eerst ongeveer 5u aan een stuk, dan een 3tot 4u en dan nog eens 3 tot 4u. Ik denk dat wel ok is voor een baby van 8 weken? Of niet? Ik geef borstvoeding.

nu doet hij echt iedere nacht zijn broek vol en vaak niet alleen zijn broek, maar ook zijn body, pyama. Overdag ook bijna bij iedere voeding en meestal weeral tot aan zijn nek. Kan je daar iets aan doen? Ik heb al grotere maat pampers gekocht, maar dan gebeurt dat nog altijd.

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Zijn je luiers niet juist te groot? Als ze te los zitten dan zit ook al snel alles onder. Als ze wel goed aansluiten misschien eens een ander merk/type proberen. 5 uur lijkt mij wel heel snel om al door te gaan lekken? Wij hebben voor de nachten pampers baby dry en dat werkt hier met nachten van 11 uur prima.

Lijkt me lastig als steeds alles onder zit, succes met zoeken naar een goede luier!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    jeetje vervelend midden in de nacht! misschien zou je een grotere romper kunnen proberen. als de luier vol zit en de romper strak past t natuurlijk ook niet...
    en zowiezo bij iedere voeding verschonen natuurlijk

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Denk niet dat het aan het feit ligt dat de luiers te klein waren.
    Als je een te grote maat hebt,dan lekken ze ook door.
    Daarbij vindt ik de pamper een ramppppp.
    Dochter lekte ook steeds door met de pampers.
    Toen overgestapt naar de kruidvat luiers, ideaal.

5. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige luiers waren echt te klein, maar daar ook tot de nek vol hoor. Hij lekt niet echt door, maar het is precies of hij naarboven kakt ;) er zit soms meer stoelgang in zijn rug dan in xijn pamper.

Is het normaal dat hij zo slaapt of te kort?

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk dat de luier die je nu gebruikt niet goed aansluit. Misschien toch eens een ander merk proberen.

7. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Lieska, je baby slaapt prima! Heel netjes voor een baby van 8 weken.

Wat betreft het doorlekken, of eigenlijk dat de poep naar boven gaat, wil nog wel eens werken om de bovenkant van de luier aan de rugkant wat naar binnen te vouwen. Je creƫert zo een 'dakje'. Maar om die dunne borstvoedingspoep in de luier te houden is een hele uitdaging! Succes!

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter poepte ook nogal explosief, dat hield geen enkele wegwerp luier tegen. Wasbare luiers wel, gelukkig! Maar misschien helpt 't bij jullie al als je het bovenste randje van de luier naar binnen vouwt? Dan heb je een kleine barriere.

Verder klinkt z'n slaappatroon echt prima!

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Evt een extra luier erbij omdoen die aan de achterzijde dan hoger zit dan voor?

10. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    K ga eens proberen met dat omvouwen. Wie weet houdt hij zo de explosie binnen.

Als hij rustig kakt is er geen enkel probleem, juist bij di explosie dan weet ik dat ik weer was heb.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wat voor luier merk gebruik je?
    ik zou persoonlijk geen 2 luiers aandoen? heb jij ooit 2 broeken aan? je kunt niet meer bewegen joh! dat zit niet fijn! idd bovenste randje omvouwen wel!

poept je kindje al snel na de nachtfles? misschien iets langer wakker houden zodat ie eerst poept en je hem meteen kan verschonen, dan zit het misschien nog aardig in de luier?

12. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier had ik zo'n 'poepert'... Het enige wat een beetje hielp zijn de kruidvat luiers. Die hebben aan de achterkant een soort elastieken rand. Het is het enige merk wat die ribbels heeft. Oh ja, 3 soorten pampers uitgeprobeerd tijdens een vakantie, maar dat was het echt niet.

En verder, accepteer maar dat je veel was hebt. Het wordt alleen maar erger en erger. Ik heb nu veel meer was dan 2 jaar geleden.

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier heb ik hetzelfde probleem maar dan met plas. De luiers lijken het gewoon niet te houden (hij plast ook echt nogal veel, de pamper is vrij zwaar). De achterkant is dan kletsnat. Ik verschoon daarom nog steeds midden in de nacht 1 a 2 x. Maar omdat hij ingebakerd ligt (pacco) is dat nogal een hele opgave vooral met zo'n klein lampje in de nacht.

En je kindje slaapt prima, zou willen dat die van ons dat zou doen. Die slaapt sommige nachten max 2 uur aan 1 stuk (en wordt dan niet wakker vd honger). En sommige wel ineens 4 uur (jippie!!!).

Deel Deze Pagina