Hallo, Ik wordt hier echt gek. Mijn meisje drinkt erg slecht. Ik mag blij zijn, heel blij als ze 120cc drinkt en dat 5 keer per dag. Ze weegt nu 4700gram. De eerste 100cc gaat vaak goed.. en vervolgens gaat ze trappen, huilen dr hoofdje alle kanten op doen. En dan is er geen weg meer te bezijlen. soms drinkt ze dan nog door en dan drinkt ze max 140cc in totaal. Dit gebeurt maar 1 keer per dag. 3 weken geleden had ze spruw maar daar smeer ik nu na elke voeding daktarin op. Ik zie verder niks meer in haar mond maar ze klakt soms wel nog met een voeding. Als ze ligt is het echt krijsen, en als ze zit is het weer goed snap er niks van. Maar zittend wilt ze niet drinken. Ik word echt gek zo want vervolgens gaat ze zitten duimen Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?
hoi, wilt ze wel "plat"slapen? mijn dochtertje dronk ook heel slecht en wou niet "plat"liggen, zij bleek (verborgen) reflux te hebben, ik moet wel zeggen dat mijn dochtertje meer klachten had als alleen de voeding, -ze huilde heel veel op een dag(lees krijsen) - maakte constant slikgeluidjes - boerde nog uren na de voeding, voeding op - het leek constant dat ze honger had, maar als ik haar dan wat gaf begon ze na een paar cc weer te gillen( schijnt dat ze willen drinken om de pijn te verzachten, maar de warme melk doet weer pijn in de slokdarm -ook trok ze altijd maar "vieze"gezichten, was dus waarschijnlijk van het maagzuur ik weet niet of je dochter nog meer klachten heeft, anders zou ik toch eens overleggen met je ha of het cb, sterkte ermee!
Het zou van lles kunnen zijn, maar waar je wel goed op letten moet omdat ze zo weinig drinkt, is dat ze geen uitdrogingsverschijnselen krijgt. Ik zou er even mee langs de huisarts gaan. Liefs Tumbi
mijn dochtertje van ook 9 weken drinkt dezelfde hoeveelheid als die van jou. ik ben er mee langs het cb gegaan,maar ze kwam gewoon aan dus heb ik me erbij neer gelegd dat ze niet meer nodgi heeft. het kan ook zijn dat je kindje te moe is om te drinken,slaapt ze genoeg? misschien gaat de dr.brown fles te langszaam,waardoor ze na die 100 ml niet genoeg kracht meer heeft om te blijven zuigen,dan heeft ze nog wel honger maar heeft er geen puf meer voor om door te drinken. ik zou eerst langs het cb gaan om haar te wegen,als ze goed aankomt is er in principe niet zoveel aan de hand.(denk ik) en anders inderdaad langs de ha. succes ermee!
Toen mijn zoontje zo oud was dronk hij dat nog niet eens...Toen dronk hij iets van 90 cc ofzo en dat niet eens op. Ik zou er wel even mee naar je h.a of cb gaan en na laten kijken. Misschien is het idd iets van reflux ofzo.
Hallo Roos, Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn zoontje is 8 weken oud. Hij drinkt zelf maar max 90 cc, soms maar 60 cc. Dan wel 7 keer per dag. Soms zit ik er huilend bij te kijken. Krijg er dan ook echt niet meer in. Hij draait dan met zijn hoofdje, begint te brullen en krijg de fles er dan niet meer in. De eerste 70-80 cc gaan goed en dan is het echt voorbij. In eerste instantie dachten we dat het kwam door het overschakelen naar flesvoeding. Als hij af en toe het flesje kreeg naast borstvoeding ging het best goed. Toen we eenmaal helemaal overwaren wilde hij opeens niet meer de fles en dronk hij soms maar 50 cc. Nu gaat dat wel beter gelukkig. Het CB zegt alleen maar dat ik het in de gaten moet houden. Hij is namelijk verder wel heel tevreden. Hij heeft voldoende plasluiers en elke dag een poepluier. Hij is de hele tijd goed aangekomen, alleen afgelopen week iets minder. Maar dat kan komen doordat hij nog slechter dronk toen hij net over was op flesvoeding. Maar ik maak me stiekem toch heel veel zorgen. Ik heb nu zelf een weegschaal gehuurd van de thuiszorg. Vind het zo vermoeiend om elke keer naar het CB te gaan en hetzelfde te moeten horen. Als je naar de HA gaat hoor ik graag wat die ervan zegt. Groetjes van een hopeloze moeder.
dat van de fles zou me niks verbazen, dat het tuitje te klein is en hij uiteindelijk een vermoeide mond heeft na 100cc. dat had onze ook, nu heeft hij een te grote speen waar die wel mee kliedert maar de fles gaat wel leeg. probeer dat eens. je kunt gewoon losse spenen kopen bij een drogist. en op zich is 5x 120cc niet veel te weinig.
hee marieken, noelle is ook met een ks geboren op 5 nov Maar ik ben vandaag bij de ha geweest end e spruw is helemaal weg daar ligt het niet aan. En hij denkt dat ze gewoon vol zit. Als ik het aan haarzelf overlaat houd ze er 4,5 a 5 uur tussen maar drinkt dan wel haar hele flesje 150 + 5 leeg ( das ong 170cc ) en dan kom ik per dag uit op 680cc en das al veel meer dan dat ze nu binnen krijgt met 5 voedingen. Ook het cb adviseert mij nu om 4 flessen te geven. ze weegt nu 5 kilo en ze vinden het prima. Ze groeit perfect en als ze op die manier aan meer voeding komt vinden ze het goed en zolang ze goed blijft groeien zien ze geen probleem. Oja ik heb hier ong. een winkel aan verschillende soorten spenen, maar de kersspeen werkt toch het beste