mijn zoontje is 4weken te vroeg geboren en is op dit moment 7 weken. in het ziekenhuis is hij begonnen met 12 voedingen en toen hij mee naar huis mocht zat hij op 8 voedingen. bij de 8 voedingen zat hij per fles op ongeveer 70 cc. nu mocht ik op aanraden van het cb naar 90cc water en dan 3 scheppen nutrilon zodat hij om de 4 uur komt. maar nu lijkt het wel of hij hier niet genoeg aan heeft en alsnog om de 3 uur komt. wat kan ik hier aan doen? als ik hem meer geef heeft ook geen nut want dan spuugt hij het terug of hij drink zijn fles niet leeg. hij drinkt nu om 8:00/12:00/16:00/20:00/0:00/04:00 dit is wat ik aan probeer te houden maar vaak komt hij al na 3 uur als ik hier aan toe geef is het ritme elke dag anders. Iemand advies? bovendien zou ik heel graag de nachtfles eruit hebben is er iemand met tips?
Heb je al eens een dag geprobeerd te kijken wat hij zelf wil? Dus je begint om 08.00 uur en dan zie afwachten wanneer hij er zelf om vraagt. Misschien komt hij niet elke fles om de 3 uur maar zit er ook eens 3,5, 4 of 4,5 uur tussen? En moet je hem wakker maken voor de fles van 04.00 uur? Als hij nog slaapt kun je anders misschien afwachten hoe lang hij doorslaapt? Er mag s' nachts 6 uur tussen zitten dus dat kun je proberen. Weet niet of het werkt hoor maar wij gingen dus af en toe een 'uitprobeerdag' er tussen als bleek dat het schema niet meer helemaal lekker liep.
Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben, omdat je kindje eerder geboren is heeft hij ook langer nodig om op minder voedingen te komen.. Ons mannetje was te licht bij de geboorte en hij heeft ook wat langer nodig dan een 'normale' baby Groetjes
bedankt voor jullie antwoorden voor die van 4 uur hoef ik hem niet wakker te maken hij wordt zelf wakker en heeft dan echt honger
Tja, hier dus ook iedere dag een ander ritme helaas..... Kleintjes laten zich niet altijd sturen Heb dan ook geen tips voor je. Al krijgt onze vent dus een stuk meer in zijn flessen, die drinkt er 6 van 120!