Hallo... Ik lees hier meer over pepti, dus wie weet heeft iemand en reactie op mijn vraag... Ik gaf/geef volledig bv. Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en ik wil mijn borstvoeding gedeeltelijk afbouwen, omdat ik fulltime kolf en dit mijn energie volledig inpikt. Ik zoek geen antwoorden in doorgaan met bv, want deze keuze heb ik met veel moeite voor mezelf gemaakt. Maar op mijn vraag terug te komen. Ik heb via de dietist het advies de voeding pepti te geven (hypoallergeen was niet voldoende na 2 weken deze voeding te hebben gegeven vlak na de geboorte). Ik heb woensdag 2x 30cc gegeven voor de bv fles. Hij heeft savonds gespuugd, zoals hij nog nooit gedaan heeft. Ok, kan toeval zijn. Maar toch de donderdag even overgeslagen. Ik heb vrijdag weer 2x30cc gegeven en ook vanochtend. Ik zag donderdag en gister wat bultjes op zijn armen, ok kan ook vd warmte of zon zijn... Maar vanmorgen zag ik allemaal vlekjes op zijn buik...?! Heb dus de pepti maar weer weg gelaten... Kan dit inderdaad een reactie zijn of is het toeval?! En als ik een week niets geef en het trekt weg zal ik dan het cb bellen met de vraag wat te doen? Die heeft er denk ik toch iets meer verstand van als een dietist denk ik...
Niemand die het weet? De bultjes zijn nu bijna weg... Ik ga komende vrijdag weer pepti geven, dan is vast alles weg. Zie ik dan weer reactie, ga ik naar de ka op het cb. Want kan nog altijd toeval zijn. Dacht er ook nog aan dat ik vd week natusan babyolie had gesmeerd voor t eerst.
Heeft jou kindje kma? En krijgt hij via de bv niks van koemelk binnen omdat jij niks met koemelk eet? Zo ja, dan denk ik dat de pepti niet sterk genoeg is voor je kindje. Dan zul je een sterkere dietvoeding nodig hebben.
Ik ben idd ook op dieet. Laatste tijd wel ietsie minder. Heb laatst wel eens een klein softijsje op en af en toe een koekje waar melk in zit, maar zeker geen melk, toetjes enz. Hoopte dus dat hij er niet zo'n last van had.. Nou vrijdag/zaterdag maar even afwachten...
Dan denk ik dat de pepti niet sterk genoeg is voor je zoontje. Als je het weekend weer dezelfde symptomen krijgt is het overduidelijk. Dan zou ik vragen om nutramigen, daar zijn de eiwitten veel meer verknipt dan bij pepti en de meeste kindjes reageren goed op de nutramigen.
Ik denk ook dat de pepti niet sterk genoeg is voor je zoon. Beste aanpak nu is even terug op volledig bv, tot hij er geen last meer van heeft en dan in overleg met arts of dietist iets sterkers, zoals nutramigen of neocate. Ook bij de rest van de bijvoeding zou ik heel direct contact houden met een dietist. Fulltime kolven is inderdaad echt hard werken, dus ik begrijp heel goed dat je op zoek bent naar alternatieven. Hoe gaat het met de andere bijvoeding? Eet hij daar al redelijk van, zonder problemen? Je kunt namelijk het kolven ook gedeeltelijk afbouwen door meer bijvoeding te geven (als dat goed gaat), dat geeft jou op een dag even wat meer ruimte.
even terug komen op... ik heb een kleine week 2x 30cc gegeven. Daarna een kleine week 2x60 cc (toegevoegd aan de bv) Nu ben ik 3 dagen begonnen met 2x bv op een dag en in de avond 200 cc pepti met pap. Nu drinkt hij deze fles goed, tot het laatste beetje wat we verdunnen, lijkt alsof hij het niet lekker vind? Terwijl hij de 30cc wel 'puur' dronk. En nu heeft hij sinds gisteren weer bultjes... Nu niet in zijn gezicht maar op zijn arm/schouder en nek... Komt het door de warmte of toch reactie op de pepti...?! Ppff.. en net vh weekend begonnen met afbouwen. (kolf nu 2x per dag) Toch maar de dietist bellen met wat te doen?! Of de pepti een week vermijden?!
Ik zou nu toch echt even vaker kolven en stoppen met de pepti tot de pukkeltjes helemaal weg zijn. En dan een dag of 10 later opnieuw wat pepti geven. Komen er dan WEER bultjes, dan kun je er echt wel van uit gaan dat het met de pepti te maken heeft. Hoe zit het met alle andere bijvoeding?
Bedankt, dit heb ik gisteren ook gedaan...3 bv flessen. Mijn moeder dacht misschien warmtebultjes, is de warmte nu ook voorbij.. vind het zo moeilijk in te schatten... hij heeft nu dit schema: 7u/half 8 220cc bv 10u/half 11 hele appel/peer of potje 8+ van 200gram half 12/12u 1 broodje met smeerworst of appelstroop 12/half 1 bv fles 200 a 220 3u/half 4 halve liga met flesje sap 5u/half 6 groente wortels/boontjes ofzoiets, hoeveelheid weet ik niet. half 8 eerst 180 pepti met pap en nu 220 bv