Op het kdv komt een fotograaf, hartstikke leuk natuurlijk, maar wat doe ik mijn dochtertje aan? Extra netjes of gewoon een spijkerbroekje met leuke trui? Ze is nog nooit op de foto geweest bij een fotograaf, dus vind ik moeilijk. En ze blijft daarna nog gewoon spelen, dus wil niet dat haar goede kleding er aan is . Wat zou jij doen?
Wat leuk, wij hadden dat een paar weken geleden. heb nog niks gezien, maar ben benieuwd hoe een professionele "pasfoto" van een 4 maanden oud mannetje er uitziet. Ik zou het echt houden zoals je altijd doet, niks netjes, gewoon leuke casual kleertjes en zorgen dat de haartjes een beetje netjes zitten. Verder kan ik mij van vroeger herinneren dat er altijd wel kindjes zijn waarvan nét de pony scheef is geknipt, tand door de lip, fietsenrekje of schaafplek op de wang .
Ik zou haar gewoon haar normale kleertjes aandoen. Wellicht heb je een shirtje wat haar erg goed staat qua kleur ofzo, zou ik die aandoen. Niet extra netjes zou ik doen.
Gewoon zoals al altijd en een beetje rustige kleding zou ik doen. Spijkerbroekje met een shirtje/hemdje/polo, geen drukke patronen of kleuren. Je kunt ook nog een net setje meegeven die dag en vragen of ze dat voor de fotoshoot aan willen doen (maar geen idee of ze daar tijd voor hebben op zo'n dag). Ik vind die foto's, waar de kinderen helemaal uitgedost op staan, meestal vreselijk. De leukste foto's van mijn dochter zijn gemaakt in een wit rompertje zonder mouwen met een roze biesje. Dan ligt de aandacht echt op het kindje en niet op de kleding.
De nette kleding is ook rustig, maar het is een deel wit. Vestje, maillot en een rokje. Opgedoft zal ze sowieso niet zijn, daar houd ik niet van. Maar als ze zwarte knieen op haar witte maillot heeft van het spelen dan is het ook niet meer netjes . Een spijkerbroek zou het meest praktisch zijn en ook leuk. Moeilijk...ik denk nog ff na.
Hier is de achtergrond meestal licht, vaak lichtblauw. Daarom kies ik juist voor kleding die wat meer spreekt, wat fellere kleuren. Onze meid staat donkerroze erg mooi, paars, mint-of feller groen, knal-of donkerblauw. Hele lichte kleding vind ik wat flets worden ten opzichte van de achtergrond. Een motiefje kan best, omdat de achtergrond vaak al heel neutraal is. Voor de rest zou ik gewone kleding aantrekken, wat ze anders ook draagt. Niet helemaal opgedoft. En inderdaad voor kleding kiezen waar je niet meteen elke vlek op ziet. Ik zou geen nette kleding meegeven. Je kunt niet verwachten dat de leiding eerst alle kinderen gaat omkleden en ze allemaal vervolgens ook nog schoon en netjes moet houden.