Wanneer stoppen met opvolgmelk?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Priscillaxxx, 9 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Hallo allemaal,

Normaal ben ik een meelezer, maar nu heb ik toch een beetje advies nodig. Dochter is nu 10 maanden oud en drinkt normaal 2 flessen per dag. Sinds vorige maand laat ze deze flessen voor de helft staan. Ze hoeft dan gewoon niet meer en gaat er mee spelen.
    De avondfles hebben we nu vervangen, we geven haar een fles volle yoghurt. Dit drinkt ze wel leeg en hier slaapt ze heerlijk op. Ook hebben we 's ochtends geprobeerd pap te geven, maar dit vind ze vreselijk. Een broodje daarentegen gaat prima.

Ze eet verder gewoon mee met de pot.

Mijn vraag: ze is 10 maanden, is dit te jong om te stoppen met flesvoeding? Ik geef haar nu wel gewoon opvolgmelk (had nog een pak staan). Ik ben gewoon erg aan het twijfelen: stoppen omdat ze geen zin er meer in heeft of doorgaan omdat :(

Wat zouden jullie doen?

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Met 1jaar en 2 dagen zijn we gestopt. Toen is hij erg ziek geworden en daarna moest hij niet meer.

Met deze leeftijd zou ik alleen stoppen als het kind zelf niet meer wilt.

3. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 10 maandem stap voor stap gestopt. Ook eigenlijk omdat ik opmerkte dat ze er niet echt meer behoefte aan had. Ik ben wel halfvolle melk gaan geven toen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vanaf 9 maanden kun je rustigaan overstappen op gewone zuivel. Als je dochter yoghurt lekker vindt en verder gevarieerd eet, dan kun je gewoon yoghurt geven. Op deze leeftijd minimaal 400cc. Natuurlijk wel vitamine D geven!

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij zijn met 11 mnd gestopt omdat hij zijn fles weigerde.
    Pap enz wilde hij ook niet dus ben met volle melk begonnen.
    Als ze niet wilt houdt het op toch? Meer kan je niet doen.

6. Priscillaxxx

Priscillaxxx Actief lid

5 jun 2013
    184
    45
    28
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik denk dat ik de pot op ga maken en dan ga stoppen met de fles.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier bij mijn zoon met 9 maanden , hij had er genoeg van.

Mijn dochter van 11 maanden is nog erg gehecht aan haar fles voor slapengaan.
    De ochtendfles begint wel te minderen nog maar 100cc

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoontje is 11 maanden en krijgt nog 4 flessen.
    Smorgens een opvolgmelkfles met pap. bij broodje een fles. Afhankelijk van hoeveel brood hij eet. smiddags een fles en voor het slapen gaan. Hij vraagt er ook gewoon om. De beide middagflessen zijn we aan het minderen en als hij 1 is wil ik die bij z'n brood vervangen hebben door gewone melk.
    Zolang hij ze nog wil en verder ook ok eet vind ik het prima. Zijn gewicht was altijd op het gemiddeld (van +2 naar 0 gegaan) dus hij kan het wel hebben.

Deel Deze Pagina