Dr Brown brede of smalle fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Yil, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Dr Brown heeft twee verschillende type flessen, de smalle en de brede. Onze zoon (9 wkn) drinkt nu uit de NUK fles en die is breed met een speen waarbij het gaat bovenop zit. Zo stroomt de melk dus niet direct zijn keel in maar gaat via zijn verhemelte. Omdat hij deze fles te snel leeg heeft, ben ik op zoek naar een andere fles. Dr Brown hoor ik veel goede verhalen over, maar neem ik de brede of de smalle en klopt het dat de prematuurspeen alleen op de smalle fles past?

2. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    De prematuurspeen is er inderdaad alleen voor de standaardfles, dus als je die wilt, zul je de smalle moeten nemen. Anders is de brede misschien handiger, omdat je zoonthe dat formaat al gewend is?
    Hier lukte het niet om baby aan de brede fles te krijgen nadat hij (borstvoedingskindje) een smalle fles gewend was.

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb ze beide.
    Mijn dochter drinkt uit beide goed.
    maar ik heb een periode alleen de smalle gebruikt, haarlippen deed ze bij de smalle om de hele speen, zodat deze goed diep naar binnen kwam, zoals een tepel dat ook doet, bij de brede lukte het haar alleen om het voorste puntje (tuut) te pakken en het leek alsof ze meer lucht meenam.

Tja, ik zou zelf voor de smalle gaan.

Stukje van de site:
    Wat is het verschil tussen een brede halsfles en een standaardfles?

De brede halsfles heeft een wat bredere speen, waardoor de baby zijn mondje wat wijder openhoudt tijdens het drinken. Veel moeders die naast borstvoeding ook flesvoeding geven, geven de voorkeur aan de brede halsfles; het maakt de kans op eventuele tepel-speenverwarring bij de baby zeer klein. De standaardflessen hebben een smallere hals en speen (ze worden ook smalle halsflessen genoemd) en worden makkelijk geaccepteerd, ook door heel jonge baby's. De keuze voor een brede of smalle fles wordt ook bepaald door wat je zelf prettiger vindt vasthouden. Het prematuurflesje (60 ml, met standaardhals) is geschikt voor te vroeg geboren baby's of baby's met weinig zuigreflex. Het flesje kan ook gebruikt worden voor het geven van medicijnen of een drankje.

4. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hij krijgt naast de fles ook nog 5x borstvoeding per dag. Ik geef 2x kunstvoeding in de fles en 5x live borstvoeding. Op de een of andere manier lijkt de brede fles me dan prettiger voor hem. Alhoewel.... aan de borst neemt hij ook vaak maar een zuinig hapje ;)

Heb alleen het vermoeden dat de nr. 1 speen nog te snel zal gaan. De fles die hij nu heeft met nr. 1 speen heeft hij binnen 10 min leeg (100 ml aangemaakte voeding)....

5. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    ik heb de brede maar alleen al omdat ik daarvoor nooit in het dorp nieuwe spenen kan halen vind ik het al vervelend en zou ik voor de smalle gaan de volgende keer

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Klopt, wij bestellen de spenen ook nog wel bij Bol.com bijv. Lastig hè?

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Wij hebben hier een grote prenatal en daar verkopen ze beide flessen en bijbehorende spenen, zelfs de prematuurspeen.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier wilde zoonlief de smalle en mijn dochter net de brede.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Omdat je aangeeft dat er te snel gedronken wordt zou ik kiezen voor de smalke variant zodat je, als level 1 te snel gaat, alleen de prematuurspeen hoeft te kopen en niet weer een nieuwe fles.

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hij is nu een brede fles met heel ander soort speen gewend. Vandaan dat ik twijfel of de smalle fles met een andere speen niet teveel verschil zal zijn. Een brede fles zou hij dan wellicht eerder accepteren.... Lastig hoor!

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #11 RoIn, 27 jul 2015
    Laatst bewerkt: 27 jul 2015
    Hier kon ik zo over van ene op andere fles.
    Geen problemen mee gehad. Tis dat ik zelf merkte dat ze minder last had van teruggeven van melk met Browns.
    Ik had eerst ook het brede avent flesje en ging dus zo over Op dr Brown's.

12. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een kwestie van proberen. Of er niet op gokken en toch voor de brede gaan. Wat voor speen/merk gebruik je nu?

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Kolf je ook? De medela-kolf past op de smalle flessen van Dr. Brown's, maar niet op de brede. Daardoor was voor mij de keuze destijds makkelijk ;)

14. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik gebruik nu de NUK flessen en die bevallen op zich heel goed, echter drinkt hij dus te snel. Heb hier al de kleinste speen van.

Heb net de smalle Dr Brown's gehaald, omdat hier dus als enige de prematuur speen op past. Wat ik een nadeel vindt is dat de middelmaat fles maar tot 120 ml gaat. Nu krijgt zl 100ml dus dat is geen probleem, maar als ik met kunstvoeding de volgende stap zou maken dan zit ik op 135ml aangemaakte voeding. Dan moet ik de grootste fles nemen en van het smalle model is dat gelijk een enorm bakbeest!

15. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Dat is dan wel weer een voordeel idd. :D

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou voor de brede gaan. Deze lijken het meest op wat ze al gewend is. En ik vind ze persoonlijk super!

17. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik heb ook de brede. Voordeel is dat hier het schepje van de melk ook in past dus je knoeit nooit met poeder.

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat lijkt zo. Voor je het weet zit je op 150 en dan 180 cc
    Dan zit ie al Tot 3/4e vol.

Wat knoeien betreft, wij vullen altijd zo'n voedingstorentje. Dan knoei je ook niet :)

Ik heb beide flessen en vind de smalle speen mooier in haar mond passen bij het drinken.

Deel Deze Pagina