Slapende, tintelende handen in de nacht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door gaab27, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hallo,

Zijn er hier meerdere die in de nacht wakker worden met slapende handen! Elke nacht word ik wel een paar keer wakker en slapen mijn handen super raar en vervelend gevoel.
    Weet iemand meer :)

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik had dat laat in de zwangerschap (meestal 1 hand)

Hoe is je bloeddruk? Bij mij kwam het ws omdat mijn bloeddruk te hoog was.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb het ook, heel vervelend... :(
    Het is bij mij niet mn hele hand, maar middelvinger tot pink, met name rechts maar soms ook links!
    Ik word er soms ook wakker van, dan trekt het weg en slaap ik weer verder...
    Overdag heb ik het trouwens niet!

Mijn bloeddruk was 2 weken geleden prima 110/60, dus daar zal het niet aan liggen...
    Heb even zitten googlen en het kan ook zijn door het vocht wat in een tunneltje in je onderarm gaat zitten, lees dit maar:
    Slapende handen, tintelende vingers - Babyopkomst.nl

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het is een zwangerschapskwaaltje. In je pols zit een kanaal waar een zenuw in zit. Onder invloed van hormonen zet de zenuw op, waardoor er een vernauwing ontstaat. Dat zorgt ervoor dat je duim tot en met je middelvinger gaan tintelen. Als je je polsen niet beweegt heb je er geen last van. 's Nachts zou je kunnen slapen met skate handschoentjes of braces. Ws is het na je bevalling over. Als je er veel last van hebt of als het erger wordt krijg je via je HA een verwijzing naar een neuroloog. Het heet carpaal tunnel syndroom.

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb het de laatste tijd ook regelmatig...las hier iets over hoge bloeddruk...maar de mijne is vrij laag

6. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Mijn bloeddruk is ook goed.
    Ik heb het artikel gelezen. Dank je wel :)

7. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb er ook sinds een week of 2 last van.
    Niet alleen 's nachts maar eigenlijk de hele dag. Het is voornamelijk mn middelvinger mn rechterhand, van de rest heb ik nauwelijks last.
    Erg irritant, ik hoop dat het na de zwangerschap snel over is.
    Ik heb ook geen hoge bloeddruk trouwens, het ligt eraan dat je vocht vasthoud tijdens de zwangerschap.

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had het toevallig van de week ook een paar nachten na elkaar, en nu weer een paar nachten niet. Grappig om te lezen dat het dus een zwangerschapskwaaltje kan zijn!
    Ik heb wel eens gehoord over het carpaaltunnelsyndroom tijdens de zwangerschap maar dacht dat dat pas op het einde kom voorkomen?

Deel Deze Pagina