Ik ben nu 15 weken en rij ook nog steeds meerdere keren per week. Hier ook op een paard wat ik door en door ken, het springen en de boscrossritjes sla ik wel even over omdat je dan toch wat meer risico loopt om er af te stuiteren. Ook doorzitten is niet je van het omdat mijn buikspieren wat protesteren bij aanspanning. Ik blijf rijden voor zolang het gaat, al is het uiteindelijk een uurtje stappen. In het verkeer loop je denk ik net zo veel risico elke dag. En ja, in de omgang met paarden liggen natuurlijk ook risico's want een paard in de wei zetten gaat ook niet altijd vlekkeloos gewoon je koppie erbij houden en je gezonde verstand gebruiken en dan zou ik geen redenen kunnen bedenken om te stoppen met de omgang of het rijden van een paard.
Ik ga nu wel nog bijna dagelijks naar mijn paard, en ga ook met haar wandelen in de bak. ik kijk wel erg uit, want die van mij kan nog wel eens rare sprongen maken. Gelukkig wordt er gemest en gevoerd. Ik moet wel zeggen dat ik steeds meer moeite heb met haar beenbescherming om te doen, dat bukken met die buik is niet zo fijn!
Ik heb gisteren mijn laatste les gehad! Wel raar hoor. Maar van tevoren had ik met mijn man afgesproken om direct te stoppen als ik zwanger mocht zijn (heeft ook met de voorgeschiedenis te maken, ik ben 2 jaar geleden van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn knie verbrijzeld). Tegen de tijd dat ik ook daadwerkelijk zwanger was, is hij dit geloof ik een beetje vergeten.... Maar ik heb nu zelf besloten om in ieder geval met lessen te stoppen. Afgelopen zaterdag had ik ook nog les en dat was nogal heftig. Hij heeft me werkelijk alle hoeken van de bak laten zien.... Dus ik stop in ieder geval met de lessen, maar ik denk niet dat ik de rest van de zwangerschap niet meer zal rijden. Vind het wel een moeilijke beslissing! Maar gelukkig kan ik nog wel longeren en wandelen .
Ik ben met 23 weken gestopt. Ik trainde 6 dagen in de week de paarden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik mij naast het paard minder veilig voelde met een zwangere buik dan erop. Was zo bang dat ik per ongeluk een hoofd in mijn buik zou krijgen.
Ik ben al met een week of 6 gestopt met rijden. Ik was steeds erg misselijk en toen de misselijkheid over was kreeg ik last van mijn bekken. Ook vond mijn man het absoluut geen fijn idee als ik bleef rijden. Mijn dochter is nu ruim 4 weken oud, maar ik wacht nog wel een paar weken voordat ik weer op een paard stap. Maar mijn bekken is ook nog niet helemaal hersteld.