hoihoi allemaal, Even geruststelling gevraagd!! Ik heb een heel bewegelijk kindje in mijn buik wat ik al vanaf week 16 elke dag goed voel. Ben maandag 25 weken zwanger. Nu heb ik sinds gister, na een aantal flinke harde buiken, dat ik hem veel minder goed voel. Ik moet me echt concentreren en dan voel ik hem veel lichter. Kan het zijn dat hij gedraaid is?? Ik heb een placenta die voor ligt maar heb hier eigenlijk nooit last mee gehad(minder goed voelen o.i.d.) maar kan die gezakt zijn of net iets anders zijn gaan liggen? Iemand ervaring?? Liefs, Sophie
Zou ook de VK bellen, volgens mij moet je 'm met jouw termijn nog wel goed kunnen voelen... Misschien is je beeb gewoon gedraaid en voel je het daarom minder duidelijk maar ik zou persoonlijk toch graag die bevestiging van de VK krijgen...
Ik zou ook de VK bellen hoor! Het kan heel goed zijn dat het kindje gedraaid is idd en dat je hem daarom minder goed voelt, maar als je je zorgen maakt zou ik even bellen hoor. Beter een keer teveel dan te weinig.
Ja ik bel zoiezo als ik hem niet meer voel en anders maandag even, maar voel hem wel zachtjes nog. Als ik me meer zorgen maak ga ik gewoon bellen! Dank voor de reacties!
Ik heb hier ook wel eens periodes waarin ik de kleine 'lichter' voel dan normaal, zeg maar. Ik voel hem/haar dan nog wel, maar minder stevig. I.p.v. stampen is het dan meer een soort schuiven/aaien... Ik denk dan altijd maar: zolang ik de kleine nog voel, is het goed. Dus ook kleine/zachte bewegingen. Pas als ik de kleine helemaal NIET zou voelen, bel ik. Dat is gelukkig nooit gebeurd. Na een paar dagen begint de kleine dan vaak harder en vaker als ooit te stampen! Wat ik ook regelmatig doe dan, is proberen heel bewust contact te maken. Dus echt even rustig liggen, handen op je buik, wat ademhalingsoefeningen/ontspanningsoefeningen en contact maken met je baby. Vaak ben ik namelijk zelf gewoon te druk om erbij stil te staan. Maar dan nog blijft altijd: als je je echt zorgen maakt, bellen!
Hij doet het weer Ik ben net naar de stad geweest en zit nu weer rustig, nou meneer laat weer duidelijk merken dat hij er is!! Pfft is toch wat, ben nog steeds als de dood dat het mis gaat.. Ik denk dat ik pas geloof dat het echt is als ik hem veilig en wel in mijn armen heb! Dank voor al jullie reacties! Super!
Hoi, Van de week voelde ik ook ineens niks meer en heb toen een hartfilmpje moeten laten maken ookal kon de vk wel het hartje goed horen. Mijn placenta ligt ook voor, misschien was de kleine net zo gedraaid dat ik even niks voelde. Maar wel bellen hoor als je twijfels hebt! Fijn dattie het weer doet Zo zei ik het zelf ook haha Groetjes
Fijn dat ie weer aan staat! Enneh... die zorgen kennen we allemaal! Het is toch een heel kostbaar klein wezentje dat je bij je draagt en dan is het logisch dat je je daar zorgen over maakt. Zeker omdat je de kleine ook nog niet kan zien, zat er maar een luikje in je buik, kon je af en toe even kijken Maar ik heb slecht nieuws voor je: die zorgen blijven ook al is de kleine er straks! Maar goed... ook dat went hoor! Dat hoort bij het mama-zijn!
Het is de 2e dus ken de zorgen al wel hoor, maar vind het toch anders. Ik heb voor deze zwangerschap een vroege mk gehad en ben nu toch angstiger. Met mijn grote vent (hij is nu 8 jaar) ben ik in ieder geval niet bang dat hij dood neervalt. Maargoed, die kan ik ook in de gaten houden. Die kleine uk niet.. Dus, dat luikje of een kijkgaatje zou inderdaad een goed idee zijn! Waar geef ik me op? Ik stem voor