Tweede kindje, opnieuw clomid, maar welke dosering?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kara, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Binnenkort ga ik waarschijnlijk weer terug de mmm in voor een broertje/zusje voor onze dochter. De zwangerschap lijkt hormonaal het pco-beeld hier niet te hebben veranderd en dus ga ik ervan uit weer te moeten starten met clomid.
    Nu vraag ik me af met welke dosering ik zal moeten starten. Weer opnieuw beginnen met 50 en dan evt. ophogen of meteen met 100mg omdat ik daar na een aantal rondes goed op reageerde toen we bezig waren voor mijn dochter?

Ik kan natuurlijk het geduld opbrengen om een afspraak bij de gyn af te wachten ;), maar ben ook benieuwd naar ervaringen!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je inderdaad eerst weer met 50 mg gaat beginnen. Het kan best zijn dat je er nu anders op reageert. Slaat dat niet aan, dan wordt het opgehoogd naar 100 mg. Succes!

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Bedankt voor je reactie!

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    idd moest ook gewoon weer met 50 beginnen...en na de operatie ook weer met 50 opnieuw beginnen. operatie kwam nadat 150 zijn werking ook niet optimaal bleek te zijn, het was dat of spuiten...

5. Nellie

Nellie Actief lid

3 jan 2007
    218
    0
    0
    Den Haag
    Hai,

Wij zijn ook bezig voor een brusje.
    1e ronde Clomid 50 mg helaas niet gelukt.
    Zit nu in de 2e ronde wederom Clomid 50 mg.

Ik had vandaag een afspraak bij de gyn. Hij wilt dat ik doorga met de 50 mg. Omdat alle testen goed waren. Ik had de vorige ronde zelfs een mooi ei. Jammer dat het niet gelukt is. Maar we gaan gewoon positief verder.

Ik denk dat ze bij jouw ook weer gaan beginnen met 50 mg en dan kijken of het aanslaat zo niet dan ophogen.

Veel succes. :)

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wederom bedankt voor reacties!
    En het klopt, inmiddels ben ik bij gyn geweest en moet eerst opnieuw cyclus in kaart brengen door opwekken, bloedprikken en indien geen eisprong/wel pco weer provera en dan met clomid 50mg starten. Hoop dat het meteen werkt! Vorige keer was er 100mg nodig namelijk.

Succes ook Nellie!

7. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Kara fijn dat je al wat duidelijkheid hebt. Ook wij gaan voor een broertje of zusje, het eerste traject zwanger geworden bij dosering van 100 mg.

Nu twee rondes 50 mg gehad, een ronde van 100 mg en nu aan de 125 mg, deze lijkt goed aan te slaan.

Spannend om weer traject in te gaan! Veel succes!

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dankjewel Klets (leuke nickname :))! Inmiddels ben ik hier uit mezelf ongesteld geworden (helaas geen goede eisprong gehad). Omdat ik met kerst niet terecht kan voor echo's moet ik nog even geduld hebben, maar in het nieuwe jaar gaan we weer beginnen met clomid 50mg!
    Maar spannend, je bent alweer een aantal rondes bezig dus. Nu met 125mg een goede eisprong dus? Jij ook heel veel succes! Ik hoop dat we allebei snel zwanger mogen zijn en blijven in het nieuwe jaar!

9. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanx! Fijn dat je uit jezelf ongesteld bent geworden, dat scheelt weer wat pillen! Wel jammer dat je vorige zwangerschap hormonaal niets veranderd bij je heeft! Daar had ik tenminste zelf na wat positieve verhalen in mijn omgeving wel op gehoopt.

Spannend om nieuwe jaar weer te beginnen. Ging het in vorige traject voorspoedig? in elk geval succes!

Hoop zeker op goed nieuws, misschien nog zelfs dit jaar, zit in mijn wachtweken. Ik had twee mooie eitjes bij 125 mg , dus dat is erg fijn! Geeft hoop! :)

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ja, die positieve verhalen uit mijn omgeving (ugh, forum, ugh ;)) hadden mij ook hoop opgeleverd. maar goed, ben allang blij uit mezelf ongesteld te zijn geworden, alleen jammer (zorgelijk) dat het geen goede eisprong was. Vorige traject ging op zich wel voorspoeding, al met al bijna 2 jaar bezig geweest, en 5 rondes clomid gebruikt. Toen was het bij 100mg raak. Wel twee miskramen gehad, en dat kostte behalve veel traantjes, vooral ook veel tijd!

En bij jou dan?
    Wat spannend dat je in de wachtweken zit :D! Dan hoop ik dat je dit jaar nog een mooie test in handen zal krijgen! en twee eitjes, voelt toch alsof je dan dubbele kansen hebt ;). Fijn, ik zal voor je duimen!

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, ja ach soms zijn forum best wel lastig omdat ze toch bepaalde ervaringen uitstralen die niet voor iedereen van toepassing zijn! Maar ja ook heerlijk om op rond te kijken.

Heftig zeg, twee miskramen, dat moet vast zwaar geweest zijn. Was dat tijdens clomidperiode? Hopelijk wordt dat je nu bespaard. Wel mega bijzonder dan toch een dochter te krijgen! Ook wel weer redelijk vlot na geboorte de wens om te gaan voor tweede kindje! Balen dat je dan nu alleen weer door kerstsluiting moet wachten...

Wij ook na tien maanden weer begonnen voor tweede kindje, toch ook met gedachte je weet niet hoe lang het duurt... en het duurt ook langer als vorige keer in ziekenhuis helaas! Dat valt dan toch stiekem wel tegen!

Twee eitjes voelt inderdaad wel als meer kans! Ben er ook wel blij mee! Ik hoop iets te sterk, en tegelijkertijd bang voor nieuwe teleurstelling... Het blijft toch een achtbaan!

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mijn zus heeft hetzelfde als jij. Zij slikte zelfs 3 tabletten 150mg en is nu inderdaad weer aan het starten met 50mg.

Progesteronwaarde was 20 op cyclusdag 21. Iemand idee of dat voldoende is?

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Drukke dagen hier, vandaar late reactie!
    Maar herkenbaar wat je zegt allemaal. De achtbaan, weer die hormonen. En ook weer snel starten voor een tweede kindje! Wanneer is je NOD :D? Ik zal in elk geval duimen!
    Hier is er geen anticonceptie meer gebruikt na de geboorte van mijn dochter met een stiekeme hoop op een verrassing, maar nu toch weer de mmm in. Het zij zo. Hoop dat ik of een goede eisprong krijg zelf, of ik snel kan starten in het nieuwe jaar.
    Eerste miskraam was erg heftig en vlak voordat we mmm ingingen, tweede was tijdens clomidperiode. Heb je er veel last van? En hoe kom je bij 125mg? Meestal wordt 50-100-150 aangehouden, maar heb ook 75mg gebruikt ;)

@vrchtje: hangt er vanaf wanneer eisprong was. Een week na je ei wil je liever een waarde van 25 of hoger. 20 duidt wel op een eisprong maar niet een overtuigend goede.

14. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Drukke dagen voor kerst! :) Heerlijk! Nu vakantie!

Heftig hor twee miskramen, blijdschap dat het eindelijk lukt en dan weer hele harde klap. Ook zo vlak voor MMM, dan kan ik me de hoop die je na de zwangerschap helemaal voorstellen, is toch een keer zonder medicatie gelukt om zwanger te raken. Kon je meteen weer terecht bij ziekenhuis?

Hier ook geen anticonceptie en wel stille hoop! Wel lange periode ook bv gegeven, dus daarmee wel mindere verwachting, maar ben toch wel paar keer uit mezelf ongesteld geworden zelfs tijdens bv. Dus dat vond ik zelf best goed teken :)

Achteraf was ik toch best veel vergeten van de eerste periode clomid, mijn manlief herkende de symptonen wel:) Heel fijn die bevestiging van hoe rot ik toen en nu soms in mijn vel zit ;) Hormonen vallen me nu ook wel weer tegen, veel last van depri buien binnen de eerste twee weken van m'n cyslus. Vooral de laatste keer met 125, hoofdpijn en buien. Ik ging denk ik ook wel hele mmm weer te makkelijk in, omdat ik echt wel hoop vergeten was. Hoop dat ik er snel klaar mee ben...
    Had jij de vorige keer veel last van de clomid?

Bij 100 had ik wel eitje, maar had te lange cyclus, dus vandaar kleine ophoging naar 125 waarbij ik er eentje breek. Niet heel handig, maar goed het werkt. Was dat bij jou met 75 ook het geval?

Ik heb vandaag of morgen mijn NOD, nog niets te merken hier! Had de vorige keer ook niet echt signalen van zwangerschap, dus was toen best verassing. Ben nu alleen wel misselijk, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan, je hoofd kan gekke dingen doen met je lijf!

@vruchtje: 20 is genoeg, maar niet heel overtuigend, zoals Kara al aangeeft!

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    lekker vakantie! hier nog niet, maar ik zit even van werk een aantal maanden thuis, dus een soort hele lange vakantie... beetje te lang, maar goed, wel veel tijd bij mijn kleine meisje!

hoe oud is jouw kindje nu? en wel bijzonder dat er een cyclus door je bv heen kwam! of wat is eigenlijk de reden dat je clomid gebruikt? pco?
    maareh, je NOD is inmiddels voorbij.........?????? dus ik ben vooral benieuwd hoe het nu is?

en als ik je bijwerkingen zo lees denk ik: oooja, dat deed clomid inderdaad ;). manlief weet het ook nog maar al te goed, dus kijkt er ook niet naar uit. maar ik ben het ook niet vergeten.. vooral de vele opvliegers en koortsige gevoel vond ik erg vervelend. zeker omdat je niet zeker weet dat het aanslaat en je het dus (die ronde) ergens voor doet.

herkenbaar dus van de geen ac en stille hoop :). jaa ik vind het lastig om rust te vinden in het feit dat het niet zo makkelijk gaat. ik had zo graag een spontane verrassing gewild ergens afgelopen jaar. maar goed, ook fijn dat de clomid alweer klaar ligt. het duurt allemaal alleen weer zo lang voor mijn gevoel haha.
    en die miskramen hebben ook geen goed gedaan daarin natuurlijk. want als het nu raak zal zijn, gaat het dan wel weer goed? zeker bij de eerste miskraam waren we zo een half jaar verder eer we weer een kans hadden.

ik hoop dat 50mg wel genoeg gaat zijn om een eitje te creeren! heb jij nu steeds moeten ophogen omdat je geen ei had of alleen omdat je cyclus dan te lang was?

nou ik kan nog meer typen, maar ben vooral eerst erg benieuwd of je inmiddels wijzer bent...?!

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #16 Klets, 23 dec 2013
    Laatst bewerkt: 23 dec 2013
    Wat fijn die herkenning van onzekerheid en hoop!

Vast erg fijn om veel bij je meisje te zijn, al zal de reden vast minder zijn!

Ons meisje in bijna anderhalf jaar oud. drie maandje ouder dan jouw meisje, zie ik in je banner. Het is wel zo gezellig zo'n kleintje om je heen en ontwikkeling te zijn. Heb je bij je dochter goede zwangerschap gehad? Wel van kunnen genieten, ondanks vast veel onzekerheid door miskramen.

Zeker bijzonder een cyclus door de bv heen, had ik ook niet verwacht. Heb inderdaad pcos, jij ook? Ik was in de periode voor mijn zwangerschap vier keer ongesteld geweest. Lastige periode met veel testjes!

Heel herkenbaar dat die rust zo moeilijk te vinden is, zou toch wel erg leuk zijn om "gewoon" zwanger te zijn. Klinkt toch romantischer dan clomid en de ziekenhuisbezoekjes. Het wordt meteen zo'n gebeuren terwijl het gewoon uit dezelfde liefdeswens komt. Maar goed, dan kom ik er met alleen clomid nog goed vanaf. Maar ja, dat zeg ik ook niet tijdens het gebruik met al die hormonen die door de lijf gieren!

Spannend of de 50 mg aanslaat in het nieuwe jaar. Zonder opvliegers en koorts. Inderdaad het is het allemaal waard als je succes heb, maar anders zo vervelend die periodes van bijwerkingen.

Ik vond het wel erg prettig dat ik gewoon direct weer kon beginnen, wist meteen weer waar ik aan toe was. Bij mij sloeg eerste keer 50 aan, dus daarna nog een keer 50 mg maar geen eitjes. Meet 100 wel ei, maar een te lange cyclus. Deze ronde had ik op dag 20 eisprong.

Herhalingsrecept ligt klaar, maar die heb ik niet nodig. :D:D:D:D
    Mijn nod is voorbij en vanochtend had ik een positieve test in handen! :) Supergoed nieuws natuurlijk, alleen is het streepje best vaag dat terwijl het al twee dagen na mijn nod is. Blijf dus wel beetje gespannen en ga gewoon nog een keer test doen. Terwijl ik eigenlijk heeeeeel blij wil zijn! Voel me echt enorme ontevreden zeur... maar goed!

Spannend allemaal, maar probeer vooral te genieten van gevoel dat ik waarschijnlijk zwanger ben en het weer zo snel is gegaan met clomid! Mega bijzonder en supergaaf! Hopelijk heb jij ook zo snel succes!

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    !! wat een mooi einde van je verhaal :D. Gefeliciteerd!!! kan me er vanalles bij voorstellen dat het lastig is om het te geloven, maar volgens mij ben je gewoon echt zwanger. super goed nieuws! en wat heeft clomid weer goed werk verricht. rotmiddel, maar ook wondermiddel :D

morgen zal ik nog uitgebreider reageren, maar positieve testen verdienen een eerste oprechte reactie :D;)!!

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    en morgen werd ver na de kerst... haha (en sorry). ik hoop dat je dit nog zal lezen :)!
    hoe gaat het nu? nogmaals getest? is de test al donkerder?? ik duim voor je dat dit een leuke en gezonde baby is die bij je blijft! je onzekerheid snap ik hor...het is toch ook weer erg spannend. gelukkig weer een stap dichterbij met een mooie test.
    er zal dan iets meer dan 2 jaar tussen je kindjes komen, wat een mooie verschil! en fijn dat er weer een succesverhaal met clomid is, ook bij een tweede.

ook een pco-er ben je dus.. lastig is het he, zeker de onzekerheid, vele (witte) testen. ik merk dat mijn gedachten nog steeds op hol kunnen slaan doordat een testje een miniscuul beetje donkerder lijken. ik was vergeten hoe vermoeiend zwanger worden/blijven ook alweer was ;).
    maar blij met de hulpmiddelen en kennis erover.

is jouw eerste zwangerschap fijn geweest? verheug je je erop om weer 9 maanden te mogen 'dragen'?
    mijn zwangerschap was prima, alleen last van lage bloeddruk, en op het einde allemaal kwaaltjes, maar dat besefte ik pas goed nadat ze er uit was.

ik hoop ook dat het snel raak zal zijn bij ons :). nu op zoek naar mijn ei, testen leken gisteren ieeeeets donkerder, maar zal het wel zien vandaag. anders in het nieuwe jaar beginnen met provera/clomid. heb er zin in :p

19. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo, toevallig vandaag dagje vrij! :) Ik zie dat mijn berichtje als bedankje op die van jou niet is doorgekomen... vreemd! Hopelijk heb je leuke kerstdagen gehad! In elk geval erg leuk zo'n enthousiaste felicitatie! Het inderdaad een rotmiddel, maar superblij dat clomid bestaat! Spannend of jij in nieuwe jaar ook aan de slag mag met medicatie, met mooi resultaat! Al die testen zijn herkenbaar inderdaad, zeker omdat menstruatie vaak lang uitbleef. Al kan ik me nu vaak redelijk inhouden...

Ik heb niet meer getest, laat het gewoon rusten dat het een lichter streepje is, een streep is streep! Inmiddels merk ik het ook wel aan mijn lichaam! Het is nu nog minder fijn om luiers te verschonen :) Dus dat zijn goede tekenen, waar ik toch ook wel weer dankbaar voor ben!
    Mijn vorige zwangerschap goed doorgekomen, wat misselijk aan begin, bekkenklachten en spanning aan het einde door haar lichte gewicht, maar met een goede glimlach op mijn gezicht zwangerschap doorgegaan! Ik denk dat dit ook wel te maken heeft met de weg na de zwangerschap, het is zo bijzonder om te zwanger te zijn...
    Verheugde me ook echt weer op zwanger zijn! En nu is het al zover!

Vervelend zo'n lage bloeddruk, daardoor ook erg duizelig? Verheug jij je weer op zwangerschap? Ondanks dat je vast er toch ook misschien wel onzeker over bent... Hoop dat er bij jou ook niet meer dan twee jaar tussen de kleintjes gaat zitten! :)

Fijne jaarwisseling

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat goed! je hebt niet meer getest :) en terecht, want op een streep mag je vertrouwen! heb je al een afspraak staan voor een echo? is die dan in het zkh of bij de vk?
    ik hoop dat je weer 9 bijzondere maanden tegemoet gaat!

lage bloeddruk maakte me idd erg duizelig. dacht eerst dat ik paniekaanvallen had, maar dat bleek daardoor te komen. kan geen kwaad, maar wel soms van die aanvallen. maar ik verheug me zeker op een nieuwe zwangerschap! laat er maar weer leven groeien in dat lichaam :D!
    voorlopig hard op zoek naar een ei, denk dat het dit jaar er niet meer van gaat komen ;)

2014!!
    fijne jaarwisseling!

Deel Deze Pagina