8,3% afgevallen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door deb27, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoi allemaal,

ik heb even een vraag.
    ik ben vrijdag bevallen van een prachtige dochter. bij de geboorte woog ze 3390 gram, vanmorgen weer gewogen en weegt nu 3110 gr, 8,3% minder dan toen.
    er is overleg geweest met de kraamhulp en verloskundige, de verloskundige wil dat ik stop met borstvoeding en ga kolfen en dat Lindy bijvoeding krijgt. ik dacht dat ik dan nog wel eerst zou moeten aanleggen, maar dat wil zij niet. eigenlijk gaat dit zwaar tegen mijn moedergevoelens in. daarbij wil ze de fles niet aannemen maar mijn tepel valt ze bijna aan.;)
    ik ben nu aan het clustervoeden, 15 min per borst en ze komt nu in ieder geval om het uur, maak haar ook wel wat wakker. ze slaapt overdag wel meer dan s nachts, dan is ze erg alert en wakker...ben liever de hele nacht wakker dan straks in het ziekenhuis.

wat is nu wijsheid want maak me toch wel zorgen, ook vanwege de hitte.

alvast bedankt voor jullie tijd.

Liefs Deb

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Stoppen is niet nodig, maar kolven en bijvoeden is wel een goed idee. Er moet een balans gevonden gaan worden.

Hoe is je productie?

Ik denk dat je vandaag of morgen een lactatiekundige aan huis moet laten komen om een plan van aanpak op te zetten om je dochter te laten groeien en aan de borst te laten drinken en een plan op te zetten voor bijvoeden.

Bijvoeden kan met vingervoeden, maar ook direct aan de borst!

Dit plan is teveel om hier op het forum te bespreken.

Kijk op de volgende site voor een lactatiekundige bij jou in de buurt.
    Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

Groetjes Saskia

3. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Hoi Saskia,

Dank je wel voor je reactie.
    Vanmorgen is ze weer gewogen en ze is gelukkig 70 gr gegroeid.
    Ik ben niet begonnen met kolven maar combineer de bv met bijvoeding. En kijken het per dag aan.
    De productie komt nu wel op gang,vanmiddag liep het zo mijn gepeld uit.
    Is het dan nog steeds te adviseren om een lactatiekundige in te schakelen of gaan we nu juist de goede kant op?

Liefs Deb

Deel Deze Pagina