borstvoeding en hitte

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door schmidt, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Komt de kleine bij jullie met dit weer ook een stuk vaker? Ik vind dit zo lastig. Normaal voed je op vraag. Hier ben ik vanaf gestapt omdat hij hier duidelijk meer last had van darmkrampen en verborgen reflux. Nu merk ik met de hitte dat hij vaker over zijn toeren is. Het enige wat dan helpt is voeden, maar wil hier geen gewoonte van maken.

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ons mannetje is al wat ouder, maar hier heb ik het zo gedaan:

Wij zijn net terug uit Zuid-Frankrijk, waar het 35-37 graden was. Ik heb bij voorbaat alextra vocht gegeven. Elke keer als ik iets dronk gaf ik hem of de borst of een beetje drinken uit een flesje met water met een beetje appelsap (hij "lust" geen water, verwend kind :))

Het is wel zo dat als het warmer wordt je borstvoeding ook wateriger wordt. Puur om je kindje meer vocht te bieden.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

borstvoeding is in principe altijd op verzoek, dat is het mooie eraan. En met de weersomstandigheden verandert je melk ook om je kind het optimale te geven. Gewoon je kind te drinken geven dus, hij heeft heel duidelijk dorst. Wees niet bang voor gewoonte, hij is nog maar zo klein, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

De darmkrampen horen er de eerste 3 maanden helaas bij en als je zou blokvoeden (1 borst binnen de 3 uur aanbieden en geen twee) krijgt hij meer achtermelk binnen, wat leidt tot meer verzadiging. Veel voormelk kan meer krampjes veroorzaken. Wat verborgen reflux betreft kun je dit meestal een beetje onder de duim houden door de leefregels toe te passen, en als dat niet helpt medicatie.

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reactie. Fijn on te horen dat de voeding zich ook met de hitte aanpast ;).

Betreffende de krampjes. Dit hoort er idd bij, maar het was bij Alexander zo extreem dat we zelfs in het ziekenhuis zijn geweest. Hier heb ik ook in overleg met een lactatiedeskundige bepaalde stappen genomen.

5. mave1978

mave1978 Actief lid

7 okt 2008
    181
    0
    0
    Papendrecht
    Zelf drink ik ook meer nu het zo warm is, dus mijn
    kereltje mag ook drinken naar behoefte. Waarschijnlijk regelt zich dat wel weer vanzelf.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met warm weer heeft je kind meer vocht nodig, dus vaker aanleggen is normaal. En inderdaad o.i.v. de temperatuur en de manier van drinken van je kind past de melk zich aan wat je kind nodig heeft aan.
    Als de reflux verband houdt met hyperlactatie, ga dan gewoon blokvoeden. Ga vooral niet rekken metwar, weer!

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een beebje wat door de warmte nog vaker wil drinken dan anders.
    Ipv elke 1,5-2 uur wil ze nu gewoon elk uur drinken.
    Beetje vermoeiend voor mij, maar ach... ik wil nu ook elk uur drinken;)

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Kan het ook het omgekeerde zijn? Mijn meisje slaapt nu vooral veel en komt om de 4 uur.. Soms nog wat langer..

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Ik zie dat hij bijna 4 maanden is. Dan is er toch een productiedip waardoor ze sowieso vaker komen? Ongeacht het warme weer.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  11. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik drink zelf ook veel meer op warme dagen en als mijn dochtertje eerder om een voeding vraagt leg ik haar eerder aan.

In de periode van krampjes en een rijkelijke productie legde ik haar, als ze binnen een bepaalde tijd weer kwam, aan dezelfde borst (dronk toen 1 borst per voeding meestal, blokvoeden dus).
    Ik zou zelf met dit warme weer niet rekken.

12. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee, rekken doe ik ik zeker niet neer met dit weer. Het lijkt alle aal goed te gaan.

13. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Ik geef er maar lekker aan toe. Voorlopig blijft t warm dus ben er op ingesteld ;) qua productie past t zich toch zo weer aan! Ik zit met m'n 6 weken jonge dochter op 10 voedingen nu, en ook flinke reflux. Maar waarschijnlijk drinkt ze zoiezo al vaker kleine beetjes door de reflux.
    Ik ga er maar helemaal in mee, ik voed niet voor niets op verzoek ;)

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zoonlief kwam de afgelopen nachten om de 1,5 à 2 uur ipv om de 4/5 uur (slechte slaper).

Mijn zoontje is natuurlijk flink ouder, dus heb nu ook een tuitbeker in zijn bedje met water. Maakt hij ook dankbaar gebruik van.
    ;):D

Deel Deze Pagina