Wanneer stoppen met slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Buikje0, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer stopten jullie met jullie kind te laten slapen met/in een slaapzak? En hoe heb je dit aangepakt?

Ik twijfel heel erg of ik voor zoonlief moet overstappen naar een zomerslaapzak of een poging ga doen tot zonder. Maar ik verwacht dat hij het niet zo waardeert.;)

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Slaapt je zoon normaal wel onder de dekens? Onze zoon van februari 2012 heeft in zijn ledikant nooit (nou ja, na de eerste werken) onder de dekens geslapen. Hij ligt sinds begin december in een peuterbed met dekbed. Sinds een maandje proberen we hem onder de dekens te laten slapen. Ik hoop dat in de zomer een slaapzak niet nodig is vanwege de warmte en dat dan de dekens zo vertrouwd zijn dat hij in de herfst geen slaapzak meer nodig heeft..

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hij slaapt wel onder een lakentje, maar meestal vind ik hem halverwege de nacht omgekeerd en schuin in zijn bed. Hij blijft er dus niet onder liggen.

Hoe doen jullie dat proberen? Leg je hem er gewoon zonder slaapzak in en kijk je het dan aan? Als het echt niet gaat, doe je hem dan alsnog een slaapzak aan?

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik wacht tot een jaar of 2, dan een dekbedje in het ledikant en daarna een groot bed. Tenzij ze uit het ledikant gaat klimmen...

5. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mijn dochter is nu 2 en we laten hem nu al even uit. Maar ze droeg hier sowieso ook geen slaapzak als het echt snikheet buiten was. Hier ook totaal geen problemen mee gehad dat ie uit bleef. Ze lag al in haar grote bed en het is nu alleen maar makkelijker voor haar om in en uit te stappen. Ik heb niet het idee dat onze dochter 'gehecht' was aan een slaapzak

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ging de slaapzak uit toen dochter overging in een peuterbedje, ik vond dat een veiliger idee dan rondrennen met een slaapzak. Toen was ze 15mnd (ze klom uit haar ledikant, ook met slaapzak, zodoende dus over naar peuterbedje). Het was toen vrij snel mooi weer, ze heeft een tijdje onder een laken geslapen en toen het kouder werd onder een dekbedje (mag officieel niet voor de 2j, weet ik ;) ).

7. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje van nu 1,5 draagt sinds een paar weken overdag geen slaapzak meer maar gewoon een pyamabroekje aan. verder slaapt hij onder een dekbedovertrek waar ik een deken heb in gedaan :). 's nachts vindt ik het nog wel fris voor zonder slaapzak aangezien het behoorlijk koud wordt in zijn kamertje ;)

8. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontjes van 1,5 slapen nog lekker in een slaapzak. Ze liggen ook regelmatig omgekeerd in bed, dus ik vind het nog wel lekker warm voor ze.

Mijn dochter was bijna 3 toen ze naar een peuterbed ging. Toen kreeg ze een dekbed. Tot die tijd ook altijd in een slaapzak geslapen.

9. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier is ze met 16 maanden overgegaan op een dekbed en kussen. De eerste weken werd ze steeds bovenop het dekbed wakker, maar sinds kort slaapt ze heerlijk.

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier slaapt ze onder een dekbed met slaapzak. Ik probeer soms dr slaapzak uit te laten (ze slaapt prima zonder). Maar ze wordt dan midden in de nacht ijskoud wakker. Dan doe ik een laken over de benen omdat ik niet in de nacht nog ga sukkelen met slaapzak. Maar hier dus voorlopig niet. Pas als t warm is.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier nog een slaapzak en een hoeslaken met deken erin.
    Gezien ze het hele bed doorgaat vind ik het nog wel een fijn idee dat ze een slaapzak aan heeft anders krijgt ze het koud.

Lopen doet ze nog niet dus laat staan uit bed klimmen :D peuterbed gaat hier nog wel even duren.

12. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier 19mnd, overdag zonder slaapzak, 's nachts met slaapzak, onder dekentje en lakentje in ledikantje. Is een hele onrustige slaper, beweegt het hele bed rond. Wordt ook nog wel eens wakker doordat hij dwars tegen de spijlen ligt of de deken kwijt is bijvoorbeeld.

13. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik ben gestopt met de slaapzak toen zn winterslaapzak te warm werd. nu ligt ie in zn romper onder een dekentje en daar heeft ie geen seconde een probleem van gemaakt :)

14. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hmm veel verschillende verhalen dus, logisch ook natuurlijk..

Ik neig naar toch nog maar 1 zomerslaapzak kopen, want helemaal niks is nu soms te koud gezien hij niet onder zijn dekens blijft en de winterslaapzak soms te warm. En dan maar langzaam overstappen naar 'zonder'.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier is ie ff na z'n tweede verjaardag overgegaan naar een peuterbed met dekbed, daarvoor lag ie alleen in een slaapzak in z'n ledikant...omdat ie door z'n ledikant heen ging vond ik beddengoed eng.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier bij beiden meiden de slaapzak pas weggelaten nadat ze in het peuterbed/grote bed gingen. De oudste is eerst nog met slaapzak en al naar het grote bed gegaan en van daaruit hebben we hem afgebouwd. Beiden waren rond de 2 jaar.

17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.048
    2.857
    113
    Hier een slaapzakverslaafde, maar ook dekentjesgek. Dus al iets voor tweede verjaardag een dekbedje met heel dun slaapzakje. En opeens besloot mevrouw dat ze hem niet meer wilde. Ze deed t dus zelf (nu 25 maanden).

18. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met ruim twee nog gewoon in een slaapzak (en ledikant)
    Van de zomer maar zonder als we weg gaan smelten

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste met 2,5 in de zomer met overgang naar groot bed.
    Jongste zomer 2015 denk ik, ik denk ook niet dat ze voor die tijd naar een groot bed gaat. Ze heeft t nu echt nog nodig en in de winter is t hier flink koud in huis

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier bij de oudste met 2,5 ofzo, ging ze naar een ander bed. De jongste heeft nooit een slaapzak gewild. Als hij het fijner vind, lekker zo laten toch?

Deel Deze Pagina