onze zoon was nog geen 1 jaar toen die de speen al zelf niet meer wou... dus was wel blij en duimen doet die ook niet.... ik zou het niet erg vinden als onze boy savonds voor na het bed gaan ze speen nog gebruik overdags zou ik het niet accepteren mar snachts mmmmh laat lekker zou ik zeggen... maar als je het neit wilt is een ander verhaal probeer hem geen speen meer aantebieden hou hem wel bij de hand en kijk of die dan in slaap valt zonder speen... en geef hem iets in de handen een monddoekje of een knuffelbeertje of zoiets
nou vanavond ook op bed gelegd zoder speen en na 5 minute was ze stil!!!! het gaat hierdus tot nu toe voorspoedig op de cold turkey manier
mijn dochter was 3 jaar en 8 maanden dat ze zelf zei van ik hoef me tutje niet meer en ze is er zo van de 1 op de andere dag er mee gestopt. daar voor wel al zelf pogingen gedaan maar dat werkte niet, net of ze er nog niet klaar voor was om afscheid te nemen van de speen. ze mocht hem ook alleen maar als ze naar bed ging .
Wat veel succesverhalen! Zo te lezen valt het dus enorm mee om je kleintje van de speen te halen . Goed vooruitzicht!
hier dus vandaag geprobeerd, tutjes samen met haar in de boom gehangen. Ze mocht een knuffeltje uitzoeken . Maar toen dus naar bed, ze was en is het niet van plan. Ik heb uiteindelijk de tutjes half afgeknipt . Ze vraagt er nu niet meer om, want ze vind ze niet meer lekker, maar ze is ook niet van plan nog te gaan slapen. Na 2 uur proberen is ze nu weer beneden. Ik hoop dat het vanavond beter gaat....