Heftige ovulatiepijn (endometriose?). Herkent iemand dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Papallona, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Pow, m'n eisprong is of net geweest of hij komt er snel aan. De hele week al een zeurderig gevoel maar ik ontplof nu bijna. Ik heb elke maand last van ovulatiepijn. Wel is het aan m'n rechterkant erger. De fertiliteitsarts zag hier ook een cyste. 6 juni naar de gynaecoloog en dan komt er waarschijnlijk een kijkoperatie (en overige onderzoeken).

Toch vraag ik me af of iemand dit herkent? Ik kan nu niet staan, liggen en al helemaal niet lopen. Bij elke stap die ik zet schiet de pijn door m'n "buik". Zelfs als ik niks doe blijft het gevoel aanwezig. Plassen doet pijn omdat ik er druk op zet.

Links heb ik minder last en voelt het zoals beginnende menstruatiepijn. Het lijkt alleen alsof de pijn elke keer erger word? Dit overtreft bijna m'n menstruatiepijn.

2. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik heb zelf ook echt veel pijn tijdens of vlak voor de ovulatie. Echt zon pijn dat sex niet prettig is want dit doet ook pijn.
    Ik hen eigenlijk twee dagen het gevoel alsof ik een soort van beurs en kapot van binnen ben.
    Heb zelf nog nooit laten kijken of ik mogelijk een cyste heb.

Balen joh! Bij mij duurt die pijn 1a2 dagen dan is het wel weer voorbij. Maar voor jou een week... Pfff lijkt me echt vervelend!

Sterkte

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Inderdaad, sex is niet echt prettig dan. En dat zou wel moeten want is ook rond de eisprong. Dus belangrijk moment.

4. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Die pijn zoals jij omschrijft had ik toen mijn cyste van 5cm knapte....zat bij mij op de linker eierstok...

5. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

Herkenbaar. Alleen bij mij zit het voornamelijk rechts. En bij mij begint het meestal de dag voor de eisprong en houd wel aan tot aan menstruatie... Ik ben bekend met endometriose...

6. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hmm, klinkt niet echt hoopvol voor mij. Maandag naar de gynaecoloog, misschien valt het mee. Hoop wel dat ze alle onderzoeken zo snel mogelijk doen!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb elke maand tijdens ovulatie ook pijn, maar dat het echt zo heftig is is bij mij maar twee uurtjes, daarna trekt het weg. Als je echt dagenlang zo veel last hebt zou ik het wel aangeven. Volgens mijn Gyn is ei pijn zoals ik het heb heel normaal, maar dan moet het niet dagen duren.

8. Lientjee

Lientjee Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd of endometriose en ovulatiepijn met elkaar te maken hebben. Ik heb er namelijk ook veel last van, ovulatiepijn. Ik ben weer eens gestopt met de pil om te kijken hoe het gaat, maar ik heb nog veel last van pijntjes.. auw!

9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Hoi Lientjee,

Ik denk dat het natuurlijk per persoon heel erg verschilt. Ik merkte bij mijn cyclus een toename van de pijn in de periode rondom en na de eisprong. In het begin van mijn cyclus had ik altijd veel pijn tijdens de menstruaties, dan ging het een weekje redelijk en daarna begon het weer. De pijn vind ik een beetje lastig te omschrijven maar ik ga het toch proberen :p. Rondom mijn eisprong had ik het gevoel als ik bijvoorbeeld te snel ging staan of zitten alsof iemand een mes in mijn vagina stak. Een scherpe stekende pijn die doortrok naar mijn lies. Ik weet niet of je dit herkent maar in mijn geval had het te maken met de Endometriose die voor verklevingen van mijn eierstokken zorgde.

Romy1234 vindt dit leuk.
  10. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Mijn ovulatiepijn was afgelopen ronde erger dan mijn menstruatie (en daar heb ik al erg veel klachten).

Ik had pijn bij het aanraken van m'n buik, pijn bij liggen, lopen, vooral bij plassen. Eigenlijk continu. Zeurende gevoel was 5 dagen maar ee echte pijn 1,5 dag.

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik had een cyste van 3-4 centimeter op mijn linkereierstok en net als jullie... van net voor de eisprong tot zo goed als aan de menstruatie een blijvende zeurende pijn, constant een wrang gevoel vanbinnen, branderig en pijnlijk gevoel.
    Na mijn operatie is het zo goed als verdwenen, dus als je het mij vraagt is er ergens wel een link geweest. Ookal was dat niet bewust, want ik dacht dat die pijn erbij hoorde.

12. Lientjee

Ik heb nooit cystes en verklevingen bij mijn eistokken gehad. Ik heb vooral last van lage rugpijn en af en toe steken... Rug doet veel pijn!!

13. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Soms is het wel echt balen om een vrouw te zijn, vind je niet?! Hihi

14. Lientjee

Ja dat zei ik ook al tegen mijn vriend en ik was niet met de pil gestopt als dat niet om een ander probleem zou moeten...

Deel Deze Pagina