Wel grappig om te lezen dat je geen sex mag hebben bij vroegtijdige weeen. Ik heb met 32 weken in het ziekenhuis gelegen aan de weenremmer. Had zelfs al ontsluiting. Bij ontslag werd me niets verteld over het hebben van gemeenschap. Nu was ik zelf zo wijs om daaraan te denken. Naar enige info was wel handig geweest voor sommige mensen !
nah ik vind het gewoon niet meer prettig. Die buik (staat zo strak bij mij) voelt niet goed. Ook ik heb een wiebelbaby.. nah echt een mood killer idd als hij lekker mee gaat dansen.. brrrr. ik kijk onwijs uit naar sexen zonder buik!
hier was het dit keer gewoon even mijn gevoel die zei dat het even beter was om het niet te doen, maar beide andere keren had ik een zwangerschap waarvan ik kon zeggen dat je het aan mijn buik zag dat ik zwanger was maar dat ik er verder "weinig" van merkte...heb geen overdreven dikke buik gehad die me in de weg zat met vrijen dus tja de dag voordat mijn vliezen braken hadden we het nog gedaan... dit keer de laatste maand wat minder maar dat kwam dit keer en doordat ik bijna niet kon lopen (bekkeninstabilliteit) en door die te vroege weeën met 35 wkn en niemand wil dat haar kind dan ter wereld komt... maar toen ik eenmaal die 37 wkn voorbij was en het van mij "wel mocht komen" ging ook dat weer "normaal" verder hoor, zij het in posities die het toelaten (wbt mijn bekkenshit ).. zolang jij en of je lichaam het wil en het kan, tja waarom niet... dus tja geen sex omdat je het zelf niet meer wil of het niet meer goed voelt en of dat je vliezen gebroken zijn wegens infectiegevaar... ontsluiting hebben is in ieder geval geen reden dat het wordt afgeraden want alleen als je baarmoedermond en je kleine er klaar voor is kan het hebben van sex de bevalling net het laatste duwtje geven en dat is niet door de sex maar door de hormonen die in het sperma van je partner zitten
Ik heb ondertussen weer veel zin maar mijn man.... Nadat heeft gezien op de echo hoe de kleine reageert als je zachtjes in mijn buik prikt vind hij het idee van tegen mijn baarmoeder aan stoten niet echt ontzettend opwindend.....