Wanneer positiekleding aanschaffen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yvon365, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Hoi Meiden,

Misschien een hele gekke vraag, ik ben pas 6.5 dagen zwanger (en gister voor het eerst het hartje zien kloppen!!!:D) maar ik heb heel veel last van mijn darmen en daardoor een opgezette buik. en ik ben 3 maanden geleden gestopt met roken en dat zorgt ook voor de nodige kilo's extra. en ik pas nu dus vrijwel niet meer in mijn broeken en mijn shirtjes zitten naar mening te strak(vooral omdat we het nog even stil willen houden) dus ik moet op een nieuwe garderobe uit, maar is het dan verstandiger om naar positie kleding te kijken? en zo ja waar moet ik op letten bij aanschaf?

Groetjes Yvonne

2. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    dat is helemaal verschillend per persoon.
    de ene kan 9maand lang in eigen kleding blijven lopen en een ander past met 7 weken amper meer in hun eigen kleding.

je kan in eerste instantie op mp kijken of ze daar kleding in jou maat aanbieden.
    ik ben zelf eerst gaan kijken naar een knoop/broek verlenger. dat is zo'n knoop aan een stukje elastiek. hiermee kon ik mijn eigen broeken enkele weken langer aanhouden, buikband er over heen en niemand die wat zag. en 's avonds lekker in een trainingsbroek lopen.
    in week 12 ben ik echt in positiekleding gaan lopen, broeken voornamelijk want ik kan mijn eigen T-shirts nog altijd aan.

waar je op moet letten is ook persoonlijk. de ene vind een broek met buikband heerlijk, de ander verschrikkelijk.
    ik zou zelf zeggen, altijd passen! en niet je ogen weghalen van de 'normale' kleding. een maatje groter kopen doet ook wonderen namelijk (en is vaak ook goedkoper).

enne gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik ben met 7 weken zwangerschap naar de Miss Etam gegaan en heb daar 2 positiebroeken gekocht. Ik had ook enorm veel last van mijn darmen en mijn gewone broeken deden allemaal pijn. Ook een elastiek tussen knoop en knoopsgat werkte bij mij niet omdat de bovenkant van de broek dan nog steeds enorm in mijn buik duwde.
    Bij Miss Etam heb je nu broeken voor 25/30 euro. Dat vond ik te overzien. Ik heb er twee gekocht en ben er zo ontzettend blij mee. Dat was echt een verademing.

4. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt toch alvast rondkijken?? Bij de eerste heb ik gewacht tot de 12 weken, om zeker te zijn dat alles goed is. Maar deze keer lukte dat zeker niet, met een week of 7 kon ik niks meer dichtkrijgen en heb ik nu inmiddels al een aardige buik.

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik was een week of 15, toen ik deeerste broeken kocht...

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Kan je het niet nog een paar weken met leggings en tuniekjes doen? Ik draag veel leggings met jurkjs en tunieken, als het echt lekker weer is draag ik een harembroek met een shirtje en vandaag draag ik een zwangerschapsspijkerbroek met een shirtje er bovenop.

Het is zonde om nu passende zwangerschapskleding te kopen omdat je die over 4 maanden niet meer past en je dan weer moet kopen.

7. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik moet er wel bij zeggen dat mijn broeken van de Miss Etam helemaal nog niet perfect passen. Ik heb ze juist ook gekocht op de groei. De buikband slobbert maar wat om mijn buik (maar die zie je niet met een shirt erover) en de broeken hebben verder elastiek in de boord zitten waarmee je hem strakker kunt maken (is nu ook echt nodig) en als ik straks echt ga groeien kan ik de broek weer wijder maken en hoop dus dat ik ze nog lang door kan dragen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

als je goede zwangerschapskleding koopt groeit dat mee als het goed is hoor, net als danielle zegt met dat stiek met knopen. Ik had op het laatst echt een gigantische buik en kon gewoon alles wat ik in het begin gekocht had nog aan.

9. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    hoi meiden, bedankt voor jullie reactie's! ik zie nu pas dat ik dagen had neer gezet maar ik bedoelde 6 weken en 5 dagen. ik wil inderdaad broeken die ik langer kan dragen. jurken en leggings draag ik eigenlijk nooit. misschien van het weekend zich maar ff naar de stad. want het is inderdaad niet prettig dat mijn broek rand steeds in mijn buik duwt.

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap kocht ik met 11 weken mijn eerste positiebroek. Moest veel bukken voor mijn werk dus dat was echt heel fijn.

11. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Je zou ook eens bij de Miss Etam outlet kunnen kijken, daar heb ik een broek voor 4,95 euro gekocht :) .

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb met de eerste rond 12 weken de eerste kleding gekocht. Was toen nog helemaal niet nodig, maar ik vond het zó leuk, haha. Nu ben ik ook 12 weken, en heb het ook nog niet nodig.
    Als je toch nieuwe kleren nodig hebt, zou ik idd wel voor pos.kleding gaan, dan ben je in 1x klaar. En via marktplaats is heel veel te koop, het wordt toch maar kort gedragen, dus het ziet er meestal nog wel goed uit.

13. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik ben nu bijna 15 weken en merk sinds 2/3 dagen dat ik nu echt broeken moet gaan kopen. Ik loop al weken met een elastiekje rond, maar nu moet ik 's avonds ook nog mijn rits openlaten.. en ja.. dat is natuurlijk helemaal niets (heb nog geen tijd gehad om naar de stad te gaan haha) Ik denk dat ik ze morgen (dus met 15 weken :D) maar ga halen :)

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hangt ervan hoe je bouw is ook, ik pas gewoon echtniet in de kleinste maat positie mode tot ik week 30-35 gepasseerd ben. Toen ging het pas een beetje zitten bij mij. ;)
    Ik draag zelf veel heupbroeken die echt super laag zijn, dus op die manier knelt het me buik ook nietzo snel.
    Verder als je nu graag iets wilt kopen dan zou ik wat betrefd de shirts,tops, jurkjes alles iets te groot kopen.
    Je zal echt schrikken hoeveel stof je buik straks nodig zal hebben als je week 30 bent gepasseerd. ;)

15. lovelygirl25

18 aug 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met 20 weken broeken gaan kopen maar me echte lagen broeken pas ik nu nog steeds. Moet ik zeggen dat zwangerschaps broeken wel lekkerder zitten dan me eigen broeken.
    maar denk ook dat het per persoon verschilt. ik ben alleen maar bij me buik aangekomen

16. beertje28

beertje28 Actief lid

30 jan 2012
    107
    0
    16
    Ik ben broeken met 23 weken gaan kopen, h &m heeft ze nu in de uitverkoop, had ze voor 7,50 euro.

17. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Deze mening deel ik niet.
    Ik heb bij mijn 1e al vrij snel positiekleding gekocht (omdat ik toen nog bij prenatal werkte) ik vermoed met 9-12 weken een paar jeans (slimfit en skinny) en met 40 weken kon ik deze ook nog aan, terwijl mijn buik en bovenbenen toch echt al dikker waren.

18. anoekie

anoekie Nieuw lid

11 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Positiekleding moet je echt kopen als je zelf het gevoel hebt dat je eraan toe bent. Ik heb eerst nog een tijdje gekozen voor zo'n elastisch stuk dat je aan je broeken kunt vast maken, zodat je niet zo'n last hebt van een striemende buik. Maar na een tijdje zit dat gewoon niet meer lekker (bij 3,5 maand al bij mij) en toen voelde ik me gewoon veel fijner in jurkjes met een legging. Wel een beetje irritand dat het dan niet goed te zien is dat je zwanger bent en dat die zwangerschapsleggings nog te wijd zitten. Daarom heb ik gewoon een maat groter gekocht van Veero Moda. Trouwens ben ik fan van de positiekleding van H&M omdat ie lekker goedkoop is, maar ik heb ook supermooie jurken van Fragiel gekocht bij Dresses Only. Perfect voor kantoor en ik draag ze nu nog wel eens. Oh ja, ff opletten bij broeken dat er niet zo'n keiharde knoop opzit die toch nog de heletijd tegen je buik drukt.

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het vandaag voor het eerst gekocht! Ben nu 17 weken. Afgelopen week liep ik echt te klungelen met broeken. Had elke keer de knoop los en droeg een lang hemd. Maar ideaal was dat ook niet. Nu mn eerste positiebroeken gekocht en dat zit lekker! Je buik heeft lekker de ruimte. De banden zitten bij mij al aardig goed zodat je dat niet ziet onder een shirt. Ik zou dus zeggen: pas en kijk hoe het voelt. Bij de prenatal hadden ze sale.

20. Gazy

Gazy Niet meer actief

meid gewoon doen waar je je goed bij voelt!
    Ik kon geen strakke kleding meer verdragen net boven mijn schaamhaar zeg maar met zeven weken en heb toen een zwangerschapsrok gekocht en die zat echt fantastisch!
    wat een opluchting.

Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Deel Deze Pagina