Wanneer stoppen met wijntje drinken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiki33, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Inderdaad het zaad wordt ververst, maar het wordt dus wel op een gegeven moment aangemaakt.. dus eigenlijk moet de man al stoppen met drinken maanden voordat je gaat proberen kinderen te krijgen (want inderdaad Manonmonde die krijg je.. en niet neem je) ;) Maar als je het zo bekijkt zou je beter de weken van je ongi tot eisprong niet kunnen drinken. Als je ei gesprongen is staat het niet meer in contact met je bloedbaan en dus geen last van de alcohol, toch?

Ikzelf ben niet van plan helemaal te stoppen met drinken tijdens het proberen zwanger te worden, ten eerste vind ik een glaasje rose in het weekend erg lekker, en ten tweede weet dan iedereen dat we "bezig zijn". Maar zogauw ik een positieve test in handen heb, dan natuurlijk wel..

2. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Wat fijn al die reacties! iedereen gaat er verschillend mee om, en dat is ook goed. Je moet doen wat bij je past.

Ik vind een wijntje nu ook nog steeds erg fijn. We hebben onze 'klusweek' erop zitten en vanavond een etentje. Ik heb me al wel bedacht het rustig aan te doen met het wijntje, dus ergens hou je er al wel rekening mee terwijl de testdatum (helaas) nog ver weg is :D

Liefs, Kiki

3. Seth

Seth Niet meer actief

heb trouwens daar nooit over nagedacht of hoeven denken....
    eerste keer was ik zwanger door de pil.... en dus gewoon vrolijk doorgefeest...:) wist het immers niet...

Tweede keer gelijk zwanger na stoppen met de pil.... alles netjes volgens de regels gedaan... maar werd een miskraam...
    Was zo naar de ........ daarvan.. dat ik me lekker bezopen heb...
    bleek ik al weer zwanger te zijn..
    dacht dat het niet kon... maar had dus door de MK een HEEEEEEELE vroege eisprong gehad...

Gelukkig twee gezonde kindjes... tja ze zijn wel druk en stuiteren veel... maarja of dat door de alcohol komt....:D

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Ik drink alleen wat als ik ongesteld ben, dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben. Maar als je heel weinig drinkt en je hebt nog geen posi test maakt het volgens mij niets uit hoor. De eerste weken is er toch nog geen contact met het bloed van de moeder?

5. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Ik heb het nagevraagd bij mijn gyn. Af en toe een wijntje drinken als je zwanger wilt worden is helemaal geen probleem, zolang je maar niet stelselmatig met literflessen aan de haal gaat... Zodra je weet dat je zwanger bent, moet je uiteraard stoppen...

Deel Deze Pagina