kleine stukjes lastiger dan grotere

Discussie in 'Voeding' gestart door sweet978, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ff kijken of jullie dit herkennen.
    Smurf hier eet prima stukjes brood, grote stukken pasta ( van die spiraaldingen) snij ik drieën, stukken snijboon gaan naar binnen etc.
    Wat is nu dus t probleem.. kleine stukjes..
    Rijst..krijg ik ongeveer naar mn hoofd terug.
    Stukjes in de potjes fruit...idem.

Wat doen jullie dus met de rijst? Aardappelen of zo prak ik, pasta snij ik dus.

Had zelf al bedacht.. de eerst komende tijd krijgt ze gewoon ff geen rijst... t door de staafmixer laten behandelen schiet nl ook nie echt op ;)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier hetzelfde probleem. Erwtjes, rijst... soms pikt hij het als ik die dan met een lepel "voer", soms prakt ik de erwten door de aardappelpuree en de rijst door een sausje zodat het wat bij elkaar plakt. Maar moet zeggen dat ik de rijst ook al een paar weken (om die reden) niet gegeven heb...

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb lange tijd alleen maar grote stukken gegeven, waar zoon zelf hapjes vanaf beet, vond die kleine dingetjes dus eng!

Rijst lange tijd ook niet favo, maar als je die iets langer laat koken wordt het vanzelf plakkerig en dan kan je er met wat melk lekkere plakballen van maken!;)

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    misschien moet ik t eens proberen met wat meer *saus* zodat t meer plakt idd... potjes met rijst ,risotto of worteltjes met rijst en kip eet ze nl wel, ze lust t dus wel..

Zou sushi rijst een goed hulpmiddel zijn omdat dat meer plakt..of zou dat juist te plakkerig zijn en ze zich dus eerder gaan verslikken?

btw..plakballen??? klinkt erg ieuw... :)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, sushirijst is lekker kleverig! Koop dan niet die parboiled in de supermarkt waar al azijn en suiker aan toegevoegd is, maar ga lekker naar de toko voor goede Japanse sushirijst!
    Gewoon ouderwetse paprijst plakt natuurlijk ook goed!
    Mijn zoontje is gek op risotto met champignons en zwarte olijven met sperziebonen.

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Pandan of basamatirrijst plakt ook beter dan zilvervlies. Als je het evt ook nog iets langer laat koken (max paar minuutjes) kun je er tussen twee babylepeltjes ook bolletjes van drukken die dan wel weer makkelijker te pakken zijn. Maar dan nog drukt zoonlief ze soms uit elkaar en blijft rijst meer troep geven. Dus als er nog andere tips zijn hou ik me aanbevolen.

Deel Deze Pagina