Hai meiden Ik heb sinds deze week een mirena en dacht dat ik er heel bewust voor had gekozen maar begin in ene enorm te twijfelen! Wat nou als hij niet helemaal goed zit of verschuift of... weet ik veel... Heb er hoodpijn van van al dat piekeren Ik moet over twee weken terug voor controle en denk dat ik hem er maar meteen weer uit laat halen Hebben meer meiden ervaring hiermee, zwangerschappen die niet helemaal de bedoeling waren of vreemde bijwerkingen? Trotse mama van Anne
mmm ik heb m ook gehad en na 1 jaar eruit laten halen en wil m ook nooit meer, ik voelde m gewoon zitten n mijn vriend ook en daarbij heb ik gelezen dat het in principe alleen voorkomt dat een eitje zich innesteld dus bevrucht worden kan het dan wel....
Hier geen rare bijwerkingen of zwangerschappen gehad. Wel 5 jaar gelukkige gebruikster geweest. Ik ken je twijfels van het begin: hier heb je zelf geen invloed meer op, iemand heeft hem geplaatst en dat moet je nu vertrouwen. Bij de pil heb je zelf voor je gevoel veel meer controle. Ik vond dat ook moeilijk in het begin, het maakte me onzeker. Dit trok vrij snel weg bij mij, vooral na de bevestiging dat het spiraaltje goed zat. Ik zou zeggen, wacht het consult bij de arts af. Als hij zegt dat ie goed zit, geef het dan een kans! Hij kan er altijd zo weer uit. En wat betreft bevruchting: er zit een kleine kans in dat je af en toe een eisprong hebt (niet vaak). Dat eitje heeft een minimale kans bevrucht te worden omdat je afscheiding zaad-onvriendelijk is. Theoretisch kan er dus een eitje bevrucht worden dat sowieso niet innestelt maar dit is echt een kleine kans. Voor koper spiraaltje is dit anders. Succes! Lillies
@ Cindy, wat voelde je vriend zitten dan? Want hij zit in je baarmoeder en daar kan je vriend niet bij, zowel met zijn handen als met zijn geslachtsdeel.
hahaha...nou ik bedoelde eigenlijk niet letterlijk maar toch voelde ik iets waarbij ik me niet prettig voelde, en mijn vriend voelde het touwtje zullen we maar zeggen, als eens korter laten maken maar was niet goed. Dit touwtje hangt uit je baarmoeder zeg maar is om het naderhand weer eruit te kunnen halen...
je kunt de draadjes wél voelen zitten hoor. Hier tevreden over de Mirena. Wel de eerste maanden bloedverlies gehad. en net toen ik er over dacht om er dan maar mee te stoppen, stopte het bloeden ook, en dit heb een al een jaar niet meer. Heerlijk!
ooooh hahahaaaa ik snapte het al niet! Hier zijn mijn touwtjes weggebrand tijdens een operatie, dus niet controleerbaar of hij nog goed zit
Ik heb hem nu sinds 6 weken en dacht in t begin de draadjes te voelen met lopen ofzo.. Ik vond het ook een raar idee dat er iets inzat en dat me moest beschermen voor een zwangerschap. Na de nacontrole bleek hij helemaal perfect te zitten en waren de touwtjes al mooi om me baarmoedermond te zijn gaan krullen zodat je ze echt helemaal niet meer voelt met lopen/vrijen of iets. Wel natuurlijk als je zelf goed voelt ter controle. Wij hebben gewoon die 6 weken met condoom erbij gevreeën en nu dus OK gekregen van de HA omdatie goed zit en veilig is. Ik heb met t plaatsen 1,5 week gevloeid (werd ook gezet op de 1e dag van me ongi) en 30 dagen later werd ik weer ongi maar veeel minder dan normaal en totaal geen buikpijn of hoofdpijn erbij. Ik ben dus tot nu toe errug tevreden en zie wel of ik tot de gelukkige hoor die er niet meer ongesteld van worden na een tijdje.
Ik heb hem er 2 weken terug na een klein jaar uit laten halen. In dat jaar ben ik op 2-3 maanden na vrijwel continu kleine beetjes aan het vloeien geweest, had ik vaak een opgeblazen gevoel en achteraf bleek mijn man de touwtjes ook vaak te voelen als we vreeen. Maar hier dus geen positieve ervaring en ik voel me echt een stuk beter - en meer libido- sinds dat kreng eruit is....
Apart deze verhalen, ik ben er zelf nogal lyrisch over. 6 jaar gehad (nou ja de eerste 5 jaar en de tweede maar 1), even erg pijnlijk, daarna 6 jaar NIET ongesteld (en ook niet zwanger), en toen we hem eruit hadden laten halen, meteen goede cyclus en snel zwanger. Tussen de kinderen door (we willen er meerderen) gaat er geen enkele anticonceptie in (condooms met persona moet de truuk maar zijn dan). Heb nooit last van draadjes gehad, wel dat ze die bij de eerste te kort hadden afgeknipt waardoor het verwijderen vrij vervelend was. MAar ja, nooit vervelender dan het plaatsen. Ik zou goed nadenken of je het alternatief (mij lijkt: de pil of consequent condooms of beiden) niet vervelender vindt. De dosis hormonen met de pil is vele malen hoger. Het is wel zo dat ik er ook in het begin eventjes aan moest wennen, ook bij de tweede, je voelt hem eerst eventjes een beetje zitten, vooral bij bukken en knielen had ik dat. Maar dat gaat over. En zo snel zit hij ECHT niet verkeerd hoor- dat kan je met een echo controleren (is bij mij de eerste keer ook gebeurd).
Ik heb ook de mirena.. En ik ben er tot nu toe erg tevreden over ! Tijdens het zetten was het wel even pijnlijk , vooral omdat mijn BMM tijdens het zetten ineens besloot om dicht te gaan ( BMM staat een stukje open als je ongie bent en ik was 3 maanden daarvoor bevallen) en zij dus even moest door duwen en dan ook echt duwen. Ik heb vanaf dat moment gevloeid , tijdens de echo controle bleek ie netje op zijn plek te zitten en alles was oke. Ik heb tot 5 maanden na het plaatsen gevloeid , licht bloedverlies , oud bloedverlies gehad. En nu is het over ! Vriendlief heeft geen last van de draadjes en ik zelf ook niet ( ik controleer wel 1x in de zoveel tijd of ik ze nog voel.. maar meer voor mezelf ) het enigste waar ik last van heb , maar dat staat los van de Mirena want ik heb er altijd last van gehad , zijn enorme buikkrampen in het begin van de maand en aan het eind ( waarschijnlijk eisprong en ongie die had moeten komen ).. Dus ik mag niet klagen Hij gaat er in Januari weer uit en uiteindelijk komt ie er straks ook weer in !
Ik weet dat de mirena bij mij goed zat (gecontroleerd met echo), echter blijkbaar reageerde mijn lichaam niet goed op het hormoon van de mirena, waardoor ik continu bleef vloeien. Dit blijkt bij meerdere mensen het geval te zijn. Als je op internet zoekt, komt je meer negatieve verhalen tegen (naast zeer zeker ook positieve) Ik heb bv. ook een forse allergische reactie gehad, die echt over mijn hele lichaam verspreid zat tijdens het gebruik van mirena en nooit bij nagedacht dat dat een bijwerking kon zijn van mirena, maar na nog eens lezen van de bijsluiter, staat het er wel in. Ik heb wel eerder allergische reacties gehad, maar niet zo extreem als deze. Achteraf denk ik toch dat dat iets met elkaar te maken heeft gehad, al weet je het nooit zeker. Ik had onder andere ook last van opgeblazen gevoel, wat ik later van meer mensen heb gehoord die niet tevreden waren over de mirena. Als het werkt is het een superfijne manier van anticonceptie, vandaar dat ik daar ook graag voor wilde gaan, maar als je lichaam er niet goed op reageert, dan is het gewoon kl*te. Ik heb met de grotere hoeveelheid (andere)hormonen van een pil nooit problemen gehad, maar de levenogestrel van de mirena werkte niet in mijn lichaam. Ik heb nu de nuvaring en het feit dat daar twee verschillende hormonen in zitten lijkt mijn lichaam beter te accepteren. Ik heb de ring er nu een kleine twee weken in zitten en ben nu ook al weer sinds het gebruik vloeiingsvrij, voor mij echt een verademing! anderzijds denk ik wel dat je de mirena de kans moet geven en moet kijken of het iets voor je is. Dit dus ook naar TS-er. Als je je er echt niet prettig bij voelt moet je anders gaan doen, dan blijf je nl. altijd twijfelen en wijt je waarschijnlijk alles waar je je anders bij voelt aan de mirena en blijf je twijfelen over betrouwbaarheid. En ook met mirena zijn er zwangerschappen ontstaan, maar echt niet meer als met de pil. De betrouwbaarheid is onderzocht, dus daar zou ik in principe niet aan twijfelen.
Het voordeel van de mirana vond ik dat ik niet meer ongesteeld werd. maar het GROOTSTE nadeel vond ik dat ik niet tegen de hormonen kon werd er depressief van en kreeg stemmingswisselingen. Was echt mezelf niet meer heb hem er na 2,5 jaar laten verwijderen en binnen een week voelde ik me stukken beter. Voor mij geen enkel hormoon meer. Ik zou zeggen geef de spiraal even de tijd om er aan te wennen want als je er geen klachten van ondervind is hij ideaal maar hou wel goed je stemming in de gaten wanneer je je minder in je vel voelt kan dit een bijwerking zijn.
ik heb hem vanaf eind februari maar ben niet tevreden. ik ben elke dag nog aan het vloeien soms klein beetje en soms veel en dat merk ik ook gelijk, krijg dan erge buikpijn en pijn in mijn lies. dus ga hem eerdaags laten verwijderen. totaal heb ik ongeveer 1 week niet gevloeid.. baal er echt van.
Ik heb hem half april laten zetten. Weinig van het zetten gevoeld. Na 3 weken begon ik te vloeien. Soms wel 3 weken lang en dan weer 2 weken niet. Toen een tijdje om de twee weken en nu opeens niet meer. Af en toe een drupje. Voel me veel beter. Mijn lijf heeft echt moeten wennen aan dit hormoon, maar vooralsnog vind ik het prima!
Hoi hoi dinsdag mirena geplaatst en in de avond begon het al. Ik dacht dat ik nog wel een paar jaartjes geen kids wilde, maar ik kan nergens anders meer aandenken. Wil inees heel graag zwanger worden, veroorzaakt de mirena dit gevoel? liefs