Hallo, Ik vroeg me af of iemand hier bekend mee is. Ik heb tot nu toe alleen voeding van hypo allergeen kunnen vinden van Natusan (geloof ik) en van Nan. Bestaan er geen goedkopere versies die even goed zijn ervan?!
Vond dit op het net. http://www.babyallergie.nl/hypo-allergene_melk.htm Hier staan verschillende schema's met merken voor hypo-allergene voedingen, vanaf wanneer ze te gebruiken zijn en ook nog eens de prijs. Hopelijk kun je hier wat mee. Kwebbel
Ik zie staan dat kruidvat daar dus ook voeding van heeft.. Ik was daar van de week en toen zei die mevrouw Neej volgens mij hebben wij geen anderen merken.. Zal dan wel geen verstand hebben gehad van voeding Morgen maar eens kijken dan.
Caitlin heeft "allergie care" van friso maar dat gaat via de huisarts is dieet voeding tegen lactose intolerantie
nu hebben wij ook Nutragmigen via huisarts. Wat ik je wel wil aanraden is om de bonnetjes evtueel te bewaren. Ik weet niet hoe je erbij komt om hypoallergene voeding te geven maar als je CB-arts of huisarts het voorschrijft dan krijg je het vergoed. Ik heb ene briefje van de CB-arts gekregen en die naar OZ gestuurd. Vervolgens kon ik steeds bij de apotheek de melk ophalen. Later met de nutramigen schreef de kinderarts een briefje en nu krijg ik het nog vergoed. Tot Lars 1 jaar en 4 maanden is en dan kijken we verder. Maar aangezien hij maandag een koemelk provocatietest heeft gehad en daaruit is gebleken dat hij er overheen is gegroeid, verwacht ik niet dat het nog nodig is!!
Dat is mooi Inky! Ik was bij me voorlichtingsverpleegkundige in het ziekenhuis en die vroeg of ik allergie had enz. En idd ik heb last van hooikoorts, huisstofmijt enz je kan de allergie van 1 t/m 6 hebben en ik heb 6. Vandaar dat ze me aanraade om meteen te beginnen met Hypo allergeen voeding aangezien ons kindje hier dus 6 x meer de kans erop heeft om hetzelfde te krijgen. Ik heb er al gigantisch last van laat staan zo'n kleintje. Dus lijkt het me het beste dat ik er dus meteen mee ken beginnen. Zou ik het ook vergoed kunne krijgen denk je?Of moeten ze daarvoor eerst mijn ukkie testen?
Als je de voeding preventief gaat gebruiken krijg je het meestal niet vergoed, hoe hoog de kans ook is. Bij voorschrift arts e.d krijg je het wel vergoed. Maar je zou het altijd kunnen proberen dat ze een recept gaan uitschrijven zodat je het vergoed krijgt. Succes Kwebbel
De hypoallergeen heb ik vergoed gekregen zonder testen e.d. Omdat de cb-arts het me aanraade heeft die een verwijsbriefje geschreven. Die had ze standaard liggen. Voor de nutramigen is een bloedtest gedaan om te kijken voor allergiën. Door de uitslag daarvan heeft hij de nutramigen gehad. Maar ik moet zeggen dat het bij OZ heeeel soepel is verlopen hoor. Ik zou zeker even contact opnemen met je verzekering en naar de voorwaaden vragen. Ik heb omdat ik niet wist dat je het vergoed kreeg, 5 pakken misgelopen. Ik had nog wat bonnetjes uit het oud papier gevist en dat geld heb ik teruggekregen toen ik het briefje van de CB-arts had opgestuurd. Succes
de voeding krijg ik via mijn verzekering niet dat je denkt dat ik het op eigen houtje bestel deze allergie is aangetoond bij caitlin ik kan het online bestellen bij tefa portanje dat is een farmaceutisch bedrijf die sturen mij de voeding op per post ik bestel ook voor 3mnd tegenlijk en hun sturen de rekening rechtstreeks naar mijn verzekering heb toezegging van mijn verzekering tot dat caitlin 1 jaar is
@deb, ik krijg het einenlijk ook via de verzekering. Via de KA een briefje en dan een herhalingsrecept van de apotheek met goedkeuring van verzekering. Ik heb ook nog gene rekening geizen zal ook wel direct doorgestuurd worden.
ja dat geloof ik dan ook wel maar ik hoef er ook niet de deur voor uit online bestellen volgende dag per post in huis
Ik heb nu voeding van de kruidvat gekocht. Extra care. Daar zit een of andere vezel in en stond op die site onder het kopje hypoallergeen voeding. Dus nu hopen dattie goed is
Ik ga ook hypo allergeen flesvoeding geven omdat mijn man astma heeft en kleine daardoor ook kans op astma (20%-40%, maar toch)... Ik had gelezen dat uit een onderzoek die van nutrilon als beste naar voren is gekomen? Ben wel benieuwd naar de ervaringen van moeders die die voeding al geven!
cailtin reageerde dus contra op nutrilon ook kreeg ik te horen dat juist veel baby's allergisch reageren OP nutrilon producten maar ja elk kindje is anders veel suk6 met de hypoallergeen voeding caitlin had hypo allergeen van nutrilon maar ging dus fout
Ik geef NAN AR aan Serjenka en ben daar heel tevreden over. Nutrilon werd mij afgeraden omdat de kans op krampjes blijkbaar groter is dan bij NAN.
Kijk dat is dus goed om te weten! Deb, wat heb jij dan gebruikt? Mijn schoonzusje gebruikt Friso (wel niet de hypo-allergeen). Iemand daar ervaringen mee?
Mijn gyn raadde me de hypoallergeen voeding aan van Nutrilon... Nou ja, we proberen het maar, als de kleine er verkeerd op reageert dan stappen we maar over op wat anders... Het is wat Deb ook zegt, elke baby is anders en misschien reageert mijn kindje dalijk wel gevoelig op iets dat die van een ander heel goed kan verdragen...