Overgang op koemelk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 12 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Waar moet je op letten wanneer je kindje van borst en kunstvoeding overstapt op koemelk? Ik heb nu sinds drie ochtenden koemelk ipv borstvoeding gegeven, tussen de middag kunst voeding en avond borstvoeding. Hij is ineens verkouden en rochel hoest, en dacht toen ineens: hoe ziet een koemelk allergie er eigenlijk uit? Of kan hij dit niet zomaar hebben aangezien hij borstvoeding krijgt sinds zijn geboorte (en ik gewoon koemelk producten eet/drink)?

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    De kans dat hij nu nog kma ontwikkelt is maar heel klein. Verkoudheid heerst en de kans is dus heel groot dat hij dit gewoon te pakken heeft. Gaat hij ook spugen na de melk? Dan heb je kans op kma of overgevoeligheid voor lactose, maar dan was dit bij de bv al naar voren gekomen

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kma gaat meestal samen met krampjes of uitslag. Eczeem is veel voorkomend bij kma, hoesten hoort er niet bi volgens mij.
    Niet eerder kaas of yogurt gegeven?

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja wel wat kaas en yoghurt al gegeven. Hij spuugt niet na de melk. Denk dat t idd gewoon toeval is dan dat hij verkouden en hoesterig/slijmerig is nu. Ik dacht alleen ineens: misschien zijn dat wel symptomen? Omdat hij precies nu begonnen is met gewone koemelk

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ehm, dat is niet helemaal waar. Ik kan heel wat mensen opnoemen waarbij de baby enkel krampen had of alleen uitslag. Het is heel jammerlijk dat baby's met deze symptomen pas veel te laat de diagnose krijgen, omdat artsen inderdaad aangeven dat kma zich uit in minimaal 2 symptomen.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je ziet in mijn zin woord "OF" staan? Mijn zoon heeft hele lichte vorm waarbij hij wat uitslag krijgt. Nooit krampen gehad.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoesten kan zeker ook bij kma passen. Ik heb als baby kma ontwikkeld en had astma, ook als klein kindje.
    Snap niet zo goed waarom je wil dat je kindje koemelk gaat drinken ipv kv of BV? Wat is je reden hiervoor? Niet aanvallend bedoeld maar koemelk is voor koetjes gemaakt, niet voor mensen baby's...

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik denk omdat haar kindje al bijna 14 maanden is? ;)

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja om die reden.. Ik wil borstvoeding afbouwen, ik geef dan momenteel alleen nog maar voor het slapen gaan Savonds.. En kunstvoeding geef ik dan tussen de middag maar aangezien ik overal te horen krijg dat ze gewoon over kunnen op koemelk nu, heb ik dat gedaan

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Maar moet je dan nog melk naast andere voeding geven?
    Ik ben ook groot geworden zonder ooit een glas melk ;)

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Niks moet :) ;) maar het mag wel (ook volgens cb) dus denk vandaar haar vraag :)

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Er wordt een bepaalde hoeveelheid zuivel per dag geadviseerd. Dit heeft te maken met calcium voor de botopbouw. Calciumkun je binnenkrijgen via melkproducten (melk, kwark, yoghurt, kaas), maar ook via groentes als broccoli en chinese kool (even googlen op calciumhoudende groente).
    Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om 's morgens pap met dreumesmelk te geven ivm bepaalde bouwstoffen, maar dat is aan iedereen zelf om te bepalen.
    Ik hoor overal om mij heen dat mensen ziek zijn. Mijn dochter loopt ook te snotteren en te hoesten en collega's (en hun kinderen) ook. Daarom denk ik niet dat het met allergie te maken heeft.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    De hoeveelheid calcium die jn melk zit is echt vrij klein, in groenten als broccoli zit meer ;).
    Ik wil hier geen anti melk toestand starten maar de ophef over melkproducten eten is iets typisch westers. Je hebt het niet nodig ;)

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hij snottert idd ook dus dan zal t vast eerder een verkoudheid zijn. Ik wil idd wel gewoon graag melk geven want hij vindt het lekker en in mijn ogen is het in zekere mate ook gezond

Deel Deze Pagina