Ik begin nu aan mijn 13de week en heb het gevoel dat het overgeven alleen maar toeneemt. Zou het kunnen dat ik moet overgeven van de visolie? Telkens ik heb overgegeven heb ik zo een enorme vissmaak en geur in mijn mond waarbij 3 keer tanden poetsen zelfs niet helpt. Wanneer ging bij jullie het overgeven voorbij?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel een tip, niet tandenpoetsen na het spugen! Liever met een mondspoeling spoelen zo voorkom je dat het zuur van het braaksel in je tanden poetst. Mijn collega deed dit ook steeds na het spugen soms wel 6x per dag en nu heeft ze een heel slecht gebit
Ik heb tot 15weken dagelijks moeten overgeven en dan was het plots volledig weg! Ben nu 17weken en geen moment meer misselijk geweest Dacht dat het nooit ging stoppen
Je kunt de visolie toch eens weglaten? Dan weet je of het invloed heeft. Qua spugen, dat kan helaas niemand voor je zeggen. Eerste zwangerschap spuugde ik tot de bevalling. Tweede zwangerschap minder frequent gelukkig maar verder dito en waarschijnlijk deze keer ook weer.
Bij mijn eerste wist ik de vierde week door het overgeven dat ik zwanger was. Ik was 14 weken toen het stopte. Dag in, dag uit, ochtend/middag/avond. Leek geen einde aan te komen... Maar opeens stopte het!
Dankjewel voor de tip, wist ik niet. Volgende week staat er wel al een bezoek aan de tandarts gepland.
Uiteraard weet ik wel dat het voor iedereen verschillend is, ik ben gewoon op zoek naar ervaringen van andere vrouwen en wat ze er eventueel aan gedaan hebben.
Eerste zwangerschap tot de bevalling. Tweede zwangerschap werd het na achttien weken sterk minder, de laatste paar weken kwam het wel weer terug, gelukkig wel veel minder heftig. Deze zwangerschap is het sinds een paar dagen wat minder.
Dat is per persoon verschillend. Ik heb zelf een HG zwangerschap, dus ik hang nog steeds met regelmaat boven de emmer en gebruik medicatie. Bij de meeste mensen die misselijk zijn gaat het vanaf 14/15 weken beter, aangezien de hormonen dan wat af gaan nemen. Ik zou verder eerst maar eens stoppen met het nemen van visolie. Lijkt me ook helemaal lekker, zeker niet als je al misselijk bent. En nu heeft het ook weinig nut, want je spuugt het toch weer uit. Je moet het jezelf niet te moeilijk maken hoor
Tot 38 weken, toen ik bevallen was stopte het pas. Deze zwangerschap soortgelijk maar wel met minder spugen.
Bij mijn eerste hoefde ik alleen te spugen als ik oververmoeid was. Dat was dus juist in 3e trimester met name, in 1e en 2e trimester sporadisch. Bij mijn tweede heb ik niet gespuugd, ondanks ernstige invaliderende misselijkheid tot aan bevalling. Bij mijn derde heb ik HG gehad en vanaf 5 wkn flink gespuugd waarvoor medicatie. Bij 18 wkn kwam duidelijke verbetering. Geen medicatie meer nodig gehad (maakte geen verschil meer), maar spugen is wel gebleven tot bevalling, afhankelijk van hoeveel rust ik nam (1-3 keer per dag). De periode van 9-13 wkn was bij mij het allerergst wat betreft spugen/misselijkheid/eten. Ik hoor van veel vrouwen dat het ergens tussen 14-20 wkn verbeterd, dan neemt HCG ook weer af en gaat placenta echt 'op volle toeren' draaien, wat verandering in je hormoonhuishouding betekent. Sterkte!
Hier gespuugd tot de laatste wee en was het over toen mij zoontje eruit kwam. Dat wil je vast niet horen Nu 5.1 zwanger en het overgeven is vandaag weer begonnen. Ik hoop dat het dit keer minder is! Er zijn heeeel veel tips en trucs te vinden en misschien helpt er eentje (of meer) voor je. Succes
Mij is door een mevrouw van de drogist wel verteld dat het kan komen dat je misselijk wordt door de visolie, dus misschien proberen om gewone supplementen te gebruiken en de visolie (tijdelijk) achterwege te laten. Overigens was ik bij beide zwangerschappen straal misselijk tot ongeveer 16/17 weken. Daarna alleen nog af en toe dat weeïge gevoel. Het hielp bij mij overigens wel om te blijven eten, als ik een tijdje niks at en mn maag leeg raakte werd ik zo misselijk dat ik moest overgeven. Veel sterkte! Hopelijk is de misselijkheid gauw wat minder.