Wanneer stopt het spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Valenti, 10 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Op dit moment ben ik op vakantie en ik weet ff niet meer wat ik moet. Waarschijnlijk tips en trucs en het van me afschrijven.

Onze kleine man van 6,5 maand is op het moment inzettend aan het teruggeven. Alles zit onder het spuug van melk of eten. Ik loop non stop met doekjes en hij heeft alleen maar vieze zure kleding en een slab om. Of hij echt reflux heeft weet ik niet, maar dit kan niet goed zijn. Toen hij net geboren was gaf hij nooit melk terug en toen hij iets beweeglijker was af en toe een golf. Sinds hij vast voedsel krijgt is het al heel wat meer, maar nu hij dus druk aan get oefenen is om te kruipen is het gewoon geen doen meer. Hij zelf geeft geen kik en lijkt er geen last van te hebben. Ik heb al eens johannesbroodpitmeel gebruikt van de natuurwinkels, maar dat was een soort behanglijm waar hij kramp van kreeg. Het is geen goeie poeper en krijgt al omneo voeding. Ik ben dus een beetje bang om AR te gebruiken. Vanochtend in de Franse apotheek kreeg ik gaviscon mee en dat zou tegen het spugen zijn, naar us dit ook zo?
    Wanneer stopt dit en welke trucs kan ik nog gebruiken. Ik vond het zo sneu voor hem.

2. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Herkenbaar.
    Heeft hier tot 9-10 maand geduurd.. Melk, groente- en fruitpap gaf ze heel veel van terug, zonder last.
    Heb hier dus niks aan gedaan. Behalve haar na de maaltijd een halfuur rechtop laten zitten en véél hydrofiele doeken/slabbetjes bij de hand hebben :)

Echt een gemak toen dat voorbij was !

3. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn zoontje geeft ook nog veel terug. Geen reflux oid. Maar hij is gewoon super actief en continu op zijn buik rond aan het tijgeren, zit geen minuut stil. Ik denk dat hij het door zijn drukke gedrag omhoog duwt/werkt. Het is vervelend (ik ben echt binnen no time door mijn voorraad doekjes heen en continu aan het kijken of hij weer gespuugd heeft), maar ik maak me geen zorgen omdat hij er geen last van heeft.

Bij de opvang zeiden ze dat het al scheelt als hij straks kruipt ipv tijgert. Dan is de druk van zijn buik en maag af.

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Maar hoe doen jullie dat met kleding? Binnen 5 minuten is het oranje en stinkt hij. Inmiddels zijn mensen ook terughoudend met hem vasthouden omdat ze dan onder komen te zitten. Ik heb bijna niets meer wat mooi is en hij is gewoon altijd smoezelig. Ik zou hem het liefst ook niets geven maar ik vind dit gewoon ernstige vormen aannemen. Bij thuiskomst ga ik maar naar de dokter

5. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn oudste heeft tot 14 maanden gespuugd. Zelf had hij er geen last van gelukkig, ik wel, met bergen was namelijk ;)
    Standaard 4 hydrofiele doeken die dagelijks de was ingingen en zo'n 3 setjes kleding per dag...
    Zolang je kindje er geen last van heeft is t niet erg.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Jbpm kan helpen om het wat tegen te houden, verder zijn er geen medicijnen die het spugen verminderen. Gaviscon helpt bij brandend maagzuur, maar niet bij het spugen.

De oudste was 12 maanden, de jongste 16 maanden toe het beter ging.

Kleertjes;
    Een emmer water met biotex en direct in de emmer doen. Dan elke avond alles in 1x goed uitspoelen en evt wassen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier heeft het tot ruim een jaar geduurd.

Ik had een hele resem dure slabbetjes. Liep ze de hele dag mee rond.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou hem standaard een slab laten dragen. Het is ook wel de leeftijd. Beginnen kruipen. Je zal zien als het zitten dadelijk begint dat het bij de meeste over gaat.

9. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn zoontje is nog maar 5 maand, maar spuugt sinds geboorte al best veel. Hij heeft er gelukkig geen last van, maar als hij wakker is heeft hij een grote slabber om met zo'n plastic laagje aan de achterkant, zodat zijn kleertjes enigszins droog blijven. Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel overgaat en tot die tijd doe ik snel de slab even af als ik een leuke foto wil maken ;)

10. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Mijn dochter is 8 mnd en spuugt ook nog steeds. Altijd eigenlijk wel, maar als ze dan ook nog eens druk doet komt er een hoop terug. Het is nu minder en ik denk dat dat komt omdat ze nu ook kruipt! Ook helpt het hier om vast voedsel te geven ipv flessen. Dus brood of pap ter vervanging daarvan. Durf nog niet alle flessen te vervangen, maar dit heeft al een heel stuk geholpen!
    Met vast voedsel bedoel ik trouwens geen potjes. Wij geven eten volgens de rapley methode en daardoor spuugt ze ook minder. Nu zijn we ook op vakantie en krijgt ze af en toe een potje en dan merk ik gelijk weer dat het spugen toeneemt!
    Ik zou me er verder niet al teveel zorgen over maken. Zeker als je zoontje er geen last van heeft zal de ha er ook niet veel aan doen! Kijk het even aan als je weer thuis bent..misschien heeft het feit dat je op vakantie bent er ook wel mee te maken. Weet niet waar je zit?

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ivm vuile kleertjes, ik deed ze ook altijd een slab om.
    Geen zicht, maar bespaarde wel een hoop was

12. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het uitzitten zal worden. Hij heeft nu ook altijd een slab om maar die krijg ik ook al niet meer schoon. Hij drinkt nog best veel flessen 5x 180 en dan groente en fruit. Omdat hij nog niet kan zitten vind ik brood geven een beetje eng. Maar dat zou hopelijk wat verschil maken

13. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    We zitten in Frankrijk en het is warm, maar ook niet heel erg warm.
    Geven hier nu steeds van die knijp maaltijden van ellas kitchen ipv van vers. Dat is idd wel iets vloeibaarder dan vers. Durf ook al bijna geen extra water te geven omdat ik dan nog meer golven verwacht.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou stilaan de melk toch wat afbouwen. Hier hielp het ook om minstens een uur te laten tussen melk een vaste voeding. Anders was het sowieso een ramp. En inderdaad vers geven, zodat het niet te vloeibaar is.

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mbt jbpm daar begrijp k van dat je het niet door de omneovoeding wil doen. Dan wordt het idd behanglijm!

Het spugen is hier opgehouden met een maand of 9. Toen hij ging zitten en kruipen. idd heel veel slabbetjes versleten, maar anders was het 50rompertjes wassen in 1 week en dat vond ik teveel.

Gaviscon stopt het spugen niet maar Zorgt wel dat het minder stinkt. Het is volgens mij een maagzuurremmer.

16. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    het spugen houd pas op als er wat mee gedaan word is mijn ervaring. bij de oudste zat haar middenrif vast en dat hebben we pas ontdekt na een jaar toen bij de osteopath die los laten maken in 3 behandelingen en daar na nooit meer gespuugd nu is ze 6. bij onze tweeling was het de koemelk allergie waardoor ze spuugde toen koemelk vrij gaan eten en het was over.

ik zeg kijk naar wat de oorzaak is een kind hoeft niet te spugen normaal gesproken dat is echt een signaal van iets anders

1981mama hier kan de jongste van de twins niet tegen johannesbroodpitmeel dus dat kan ook een optie zijn

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is echt niet waar. Alle baby's hebben last van reflux en voeding teruggeven. De mate waarin verschilt, de onrust die eruit voortkomt ook, en het moment waarop het over is ook. Over het algemeen zou het rond een jaar moeten verdwijnen.

Dochter had zware kma én reflux, en toen het eerste aangepakt werd, bleef het tweede toch.

18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Klopt wat Shakes zegt, er hoeft niet altijd een oorzaak achter te zitten. En ze hoeven niet altijd last te hebben van teruggeven.
    Dat is gewoon die maagklep die nog niet goed werkt/volgroeid is.

19. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    We zijn al bij de osteopaat geweest en z'n middenrif was idd hetgeen wat behandeld is. Die is echter nu gewoon ontspannen en hij gaf aan dat oke was zo.

Ik ga bij thuiskomst gewoon naar de dokter en wellicht als hij beter gast poepen dat het spugen minder word. Wil niet direct zware medicatie.
    Wat vandaag wel tevoorschijn kwam was een mini puntje van z'n tand. Zou dat er nog iets mee te maken hebben dat hij nu meer spuugde?

Deel Deze Pagina