Ik zit in een lastige positie. Mijn contract loopt over 2 weken af en word helaas niet verlengd. Ik ben nu hard op zoek naar een andere baan. Ik weet sinds anderhalve week nu dat ik weer zwanger ben. Ik ben nog steeds bang voor een miskraam aangezien ik 6 weken geleden ook een miskraam heb gehad. Volgende week maandag mag ik bij een bedrijf op gesprek komen. Maar ik durf het nog niet te zeggen omdat ik dan net 6 weken ben. Maar het ze niet vertellen voelt ook alsof ik ze voor de gek houd. ik weet soms niet meer wat wijsheid ik wil graag aan het werk. Ik heb geen zin om hele zwangerschap thuis te zitten.
Ik heb beetje hetzelfde. Ik wil graag ergens anders werken ivm het stressniveau van mijn huidige baan.. Ik vind het ook erg lastig of je het wel of niet moet vertellen.. Ik zou het zelf denk ik wel vertellen, want naar mijn idee hou je ze voor de gek, als zij het ook zo voelen en je krijgt een half jaars contract, geven ze geheid daarna geen contract meer.. Als je het wel verteld kan het zijn dat ze je niet aannemen omdat je zwanger bent (mag officieel niet), of ze nemen je aan en zou je evt verlenging kunnen krijgen omdat het vertrouwen er is.. Ik denk dat het ook afhankelijk is van het gesprek.. Ik zou zowiezo tot het tweede gesprek wachten, eerste gesprek is meestal toch wat onzekerder..
Niet doen! Ik was mondeling aangenomen, was allemaal geen probleem dat ik zwanger was enzo maar hoorde daarna niks meer. Pas een paar weken later (na meerdere malen bellen/mailen ed.) Kreeg ik ineens een mail dat ze het niet handig vonden omdat ik met verlof ging in de zomer en als ik niet zwanger was geweest was ik zeker weten aangenomen maar nu dus niet. Ik zou het dus lekker voor je houden.
Nog niet vertellen. Je houdt ze ook echt niet voor de gek als je het niet verteld. Wel loop je het risico dat als je wordt aangenomen voor de gebruikelijke 6 maanden...dat ze daarna wel kunnen besluiten je contract te beindigigen.
Nee hoor niet vertellen. Dat is helemaal niet gek want je bent pas 6 weken. Als je het dan straks met 12 weken verteld kun je er gewoon bij vermelden dat het eerder mis is gegaan en je daarom het niet eerder hebt gezegd. Als je dat wilt natuurlijk, maar zo heb ik het ook gedaan. Geen baas die dan in discussie gaat, ze zijn meteen stil. Als je nu al 12 weken voorbij was is het misschien een ander verhaal. Maar in dit geval nee hoor niks zeggen nu.
Ik ben ook pril zwanger en loop in de WW. Ben druk aan het solliciteren en ga het ook niet vertellen nog. Ben je namelijk niet verplicht en het zal voor de meeste wetgevers een reden zijn om je niet aan te nemen