Snappen jullie het berekenen van uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aida, 18 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aida

aida Nieuw lid

17 jul 2006
    3
    0
    0
    hoi allemaal,
    ik ben nu 12weken en 5dagen zwanger, maar wat ik nou niet helemaal snap is mijn uitgerekende datum. Mijn collega had haar laatste menstruatie ook op 16juni en ik ook en nou is zij op 23maart uitgerekend en ik op 28maart.
    Bij mijn eerste zwangerschap zei mijn huisarts dat ik vanaf de laatste menstruatie maand,3maanden moest terug rekenen, en bij de 1edag van de laatste menstruatie 7dagen erbij moest optellen,dat zou dus nu moeten zijn;16juni-3maanden terug is maart en 16+7=23maart...snappen jullie m nog??Bij mijn eerste zwangerschap kwam het precies uit de uitgerekende datum,volgens deze berekening.

Maar waarom is mijn collega 23maart uitgerekend en ik 28maart.
    Ben het de verloskundige te vergeten te vragen. Zou mijn eisprong misschien later zijn geweest??het is toch een heel verhaal geworden.

groetjes

2. annika

annika Actief lid

9 feb 2006
    243
    0
    0
    Weet het niet zeker, maar dat kan geloof ik ook te maken hebben met de duur van je menstruatie cyclus. Ik dacht dat op basis daarvan ook de uitgerekende datum wordt berekend.

3. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    De duur van je cyclus heeft er idd iets mee te maken. Aan de hand daarvan wordt je datum berekend.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat zou bij mij misschien wel verklaren waarom ik ws minder ver ben, dan ik dacht. De vk dacht vanmiddag dat ik op 4 a 5 week zit ipv 6,5. Ik vond het ook al zo gek, snap het ook nog niet helemaal.
    Maar als alles oke is met de beeb, vind ik het allemaal prima

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik vond dat ook al zo gek, ik heb al 2 kids en die berekening klopte precies en nu ineens ben ik een week later uitgerekend terwijl ik de zelfde cyclus heb van 28 dagen...
    nou ik hou gewoon mijn eerste datum aan zal wel een heel eind kloppen ( is de zelfde berekening al deze banner aan geeft...

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ze kunnen ook dmv de echo de uitgerekende datum bepalen mijn datum is in de periode dat ik zwanger was van de 1e 3x veranderd...

je kunt er gewoon eigenlijk niets van zeggen...

succes

7. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Het klopt het heeft te maken met wanneer je eisprong heeft plaatsgevonden. Ze rekenen altijd heel standaard dat je eisprong op de 14e dag plaatsvindt, maar als jij dus een eerdere of later eisprong hebt gehad ben je dus korter of langer zwanger...ik had dit ook was toen ineens een week korter zwanger...ik wist het alleen zelf ook al omdat ik tempte en ovulatietesten had gebruikt.

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Als je een langere cyclus hebt, is het aannemelijk dat je eisprong later is geweest en wordt hier rekening mee gehouden.
    Als jij dus een langere cyclus hebt en je collega een kortere, dan komen er al snel wat dgn tussen te zitten.
    Daarnaast kan het zo zijn dat de 12 wkn echo een andere uitkomst geeft. Als deze meer dan een week scheelt met de berekening, wordt de uitgerekende datum aangepast.

9. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    als je ongeveer weet wanneer je ongeveer bevrucht ben is het 266 dagen erbij optellen. En uitgaande van de cyclus 14 dagen erbij. Of negen maanden erbij optellen en dan 7 dagen erbij.

Deel Deze Pagina