mijn hele buik zit er vol mee, en wel gesmeerd en ook zoals je beschrijft gemasseerd door steeds je vel een beetje op te tillen. begon bij ongeveer 30-31 weken en ik zit er nu vol mee. ik kan er toch niks meer aan veranderen maar zal waarschijnlijk niet meer in een bikini gaan lopen
Ik heb helemaal geen striae op mijn buik, alleen bij mijn vagina heb ik twee kleine streepjes (maar moest wel met een spiegel kijken om ze te ontdekken hoor....)
Zelfs tijdens/na de bevalling. Ik was de hele zwangerschap striemen vrij. Nu zit ik eronder. Borsten, heupen, dijen, zelfs op m'n onderrug M'n buik is nogsteeds striemenvrij.
Ik heb ook netjes elke dag gesmeerd en dacht dat het heel goed ging. Tot bij 34 weken het eerste streepje op mijn buik verscheen, elke dag scheurde mijn buik verder, gelukkig is Fabian met 38 weken geboren. Ik heb nu 2 gigiantische 'spinnenwebben' op mijn buik. Wil niemand bang maken maar je kunt smeren wat je wil maar als je ze zonder smeren zou krijgen krijg je ze toch wel.
heb ook elke dag gesmeerd. maar kreeg eerst drie kleine streepjes rond mijn navel. toen dimphy ging indalen, werd het een "landkaart". (33 weken). nu worden ze iets minder zichtbaar. maar ik blijf het een naar gezicht vinden. als ik over mijn buik heen wrijf voelt het ook heel naar.
Waarom de een het wel krijgt en de ander niet heb ik gister antwoord op gekregen: Het ligt aan welk soort onderhuids bindweefsel je hebt. Dit kun je dus van buiten niet zien, maar de een heeft soepel bindweefsel en de ander "strak" bindweefsel. Diegene die soepel bindweefsel hebben, daar genezen littekens ook mooier bij en die mensen zullen ook geen striae krijgen, omdat het beter mee rekt. Door met van alles te smeren kun je het dus ook niet voorkomen/verhelpen, omdat het van binnen zit en het soort bindweefsel dat je hebt, kun je daarmee (helaas) dus niet veranderen.
Ik heb (nog) geen striemen op mijn buik. Maar wel op mijn borsten en dan eigenlijk alleen aan de onderkant van mijn borsten. Dus als je ze 'optilt' zitten er wat rood/paarse streepjes. Niet heel duidelijk te zien trouwens (gelukkig maar). Ben benieuwd of ik ze ook nog op mijn buik krijg. Ik hoop natuurlijk van niet, maar ik denk dat als je later ziet wat je ervoor terug krijgt, dat het me dan helemaal niks meer kan schelen..... Wel blijf ik gewoon 2 keer per dag smeren (ook al helpt het misschien niet, dan heb ik toch het idee dat ik geprobeerd heb om het te voorkomen.) Groetjes Miep
Ik heb ze na de bevalling gekregen. Ik heb mijn hele zwangerschap trouw mijn buik ingesmeerd en was blij dat er geen streepje te bekennen was. Totdat ik na mijn bevalling eens een goede blik op mijn buik wierp Ik heb nu een aantal streepjes op mijn onderbuik. Vind het jammer, maar gelukkig zitten ze laag bij mij. En je doet er toch weinig aan ben ik bang...
Nou het weekend had ik nog een mooie gave buik. Maar ik maakte zojuist een foto... en aan me linkerkant vanaf me heup naar de zijkant van me buik: 3 STREPEN! pphhffff heb maar foto vanaf rechts geplaats in mijn album.... Wel jammer dat ze toch komen
Bij mij zijn er eind week 39 plotseling een paar boven mijn navel verschenen En dat terwijl ik stiekem al zo blij was dat dit me bespaard was gebleven...
Tot nu toe nog geen streep ontdekt, maar ja, als ik het verhaal boven me lees....het kan nog altijd. Nou ja, we zien wel hoor. Als ik ze toch krijg dan pech gehad.
Ik heb ze nog niet op mijn buik, maar mijn borsten zitten er helemaal onder, dus ik verwacht ze eigenljik nog wel. Nou ja, moet maar onthouden wat ik ervoor terug krijg, al vind ik het soms wel jammer hoor.
Hier vanaf 34 weken. Had het niet verwacht omdat het de 2e is. Dacht dat de boel dan al mooi een keer opgerekt was. Ik zit er niet heel erg mee, maar baal er stiekum wel een beetje van. Hoop dat het niet veel erger wordt en dat ik straks nog een beetje een toonbare buik heb.
Heb het aan de onderkant van mijn borsten en op mijn billen. Kwam er gisteren pas achter. Ik dacht de hele tijd dat het irritatie was van de olie op mijn billen omdat daar ook mijn Fysiotherapeute masseerd. Ik liet het aan mijn schoonmoeder zien en die zei dat het gewoon striae is..
ik ben vandaag begonnen met smeren met de buikbalsem van zwitsal! heeeeerlijk spul! heb m'n borsten en armen er ook meteen mee gedaan haha geloof niet dat de balsem zélf de striae voorkomt, maar je houd je huid wel iets soepeler door te masseren en te smeren. had net zo goed karnemelk kunnen zijn, maar dit ruikt zo lekker
Ik heb mijn buik netjes elke dag ingesmeerd met olie van wedela, zwangerschapsolie Maar mijn borsten niet, of het is toeval of niet, maar ik heb geen straie op mijn buik gekregen en wel op mijn borsten..... Mensen dachten dat ik in verwachting was van een tweeling zo groot was mijn buik, maar ik heb het waarschijnlijk elastisch gehouden met die olie dus ja...gewoon lekker doorgaan met smeren! groetjes
ik heb na bevalling gelijk gekregen , nu 4 jaar geleden nog steeds goed te zien op mij dijen , en billen , ik heb toen niet altijd ingesmeerd ,maar twijfel of dat wel echt helpt , nu begin ik toch ieder keer na douchen even smeren voor zekerheid of dat helpt?