Hallo allemaal, Even een vraagje. Ons kindje ligt in stuit en we hebben een verwijzing gekregen voor een kerizersnede. Nou las ik dat als je vliezen breken bij een stuit en je kindje niet is ingedaald, je direct moet gaan liggen! Heeft iemand hier ervaringen mee? Ze kunnen bij mij het indalen nl heel moeilijk beoordelen... Moet je echt meteen gaan liggen of mag je nog rondlopen? (moet toch ook ziekenhuis bellen en telefoon pakken etc). En kun bijv je nog met je eigen auto of moet je echt n ambulancer bellen) En wat als je niet ( meteen) doorhebt dat je vliezen zijn gebroken, als je bijv druppeltjes vruchtwater verliest? Ben benieuwd naar jullie reacties! Groetjes Marjolein
Hoi hoi, bij ons in het ziekenhuis vertelde ze dat als je kindje in stuit ligt en niet is ingedaald dat je dan altijd je vruchtwater in 1 plons verliest. Dan moet je dus gelijk liggen ook al ben je in een winkel o.i.d. zodat de navelstreng niet knel tussen het kindje en de uitgang komt te liggen. Dan bel je je vk of gyn. Als je druppeltjes verliest lijkt mij dat je kindje wel is ingedaald. (maar weet het niet helemaal zeker)
Ja ik heb dat ook gelezen, dat je direct moet liggen met opgetrokken benen op je zij. Maar wat ik me dan afvraag, je moet toch naar het ziekenhuis vervoerd worden, dan moet je toch weer opstaan en zitten of niet in de auto, of moet je per ambulance vervoerd worden ofzo?
Ja precies, dat vraag ik me dan ook af! En als het in de gang gebeurd ofzo en je telefoon ligt boven kun je moeilijk uren op de gond blijven liggen tot er iemand komt... Of moet je dan kruipend / liggend de telefoon gaan halen? Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de gyn. Zal het voor de zekerheid dan nog eens goed navragen!
Ik ben maandag 1 dec bevallen van een stuitje met gebroken vliezen. ik wist dus niet dat je moest gaan liggen? Iig het vruchtwater STROOMDE er gewoon uit, niet normaal, ik was zo in paniek, ook omdat ik nog maar 34 weken was ..
Hier ook geen kans gehad om het te vragen. Heb een stuitbevalling gehad met 29.4 weken. De vliezen braken op het moment dat ik mocht persen. Heb ze stuk geperst
Je vragen mbt een stuitligging kan ik iet beantwoorden, ik weet wel dat je moet gaan liggen als je water breekt idd om de eerder genoemde redenen. Ik heb het zelf gehad dat mijn kleintje zich had losgewrikt uit mijn bekken dus ik moest als het vruchtwater zou breken ook direct gaan liggen, heb wel gevraagd of ik niet kon lopen of zelf naar het ziekenhuis zou kunne gaan. Het antwoord van me vk was simpel: NEE, had me water thuis gebroken dan had ik haar en ambulance moeten bellen en dan had ik liggend vervoerd geworden dus op een brancard. Dus wat betreft het liggen, echt doen hoor! suc6!
Fijn dat ze mij dat ook ff hebben verteld in het ziekenhuis, niet dus... Ben blij dat ik het hier lees en ik vraag het volgende week wel aan de gyn.
Ik vind dit dus echt hele belangrijke dingen om te weten hoor, dat ze dit niet vertellen. Ik ga het bij de volgende afspraak vragen, want wil toch wel weten van hoe en wat.
Ik heb het vorige week gevraagd aan de gyn, aangezien de kleine bij mij ook in stuit ligt. En hij vertelde me dat het een fabeltje is. Maar vraag het voor de zekerheid even na bij je eigen VK of gyn, zou het vervelend vinden dat het juist wel moest ofzo.
mijn gynecoloog heeft er ook niks over gezecht, alleen dat ik het ziekenhuis moet bellen als mijn vliezen breken (bevallingsafdeling niet 112)