Voorweeën&ontsluiting maar (hopelijk) nog geen bevalling in aantocht - het zat zijn!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elvinia, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Hoi allemaal:D

Ik ben nu ruim 34 weken zwanger en heb sinds een poosje last van voorweeën en krampen.
    Ik ben naar het ziekenhuis gegaan, daar is bevestigd dat ik inderdaad voorweeën heb en al een beetje ontsluiting.

Ik heb nu bedrust:)() en mag dus niet zo veel meer doen. Aan de ene kant hoop ik dat ik er gauw vanaf ben, maar aan de andere kant wil ik natuurlijk ook weer dat de twins zo lang mogelijk blijven zitten.
    Soms frustreert het zoooo vreselijk! Ik mag niks, kan niks en het dat nog 6 weken tot de 40 weken.
    Hoe ga ik dit uithouden????!!

Nog meer meiden die hier last van hebben???

2. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook voorweeen maar ben niet naar het ziekenhuis gegaan ofzo.. gaat nog prima.. hier zegt iedereen dat voorweeen niks zegt over wanneer de bevalling begint.. maar jij hebt wel ontsluiting.. bij mij niet eens iemand die het opmeet :S hmm voorzichtig he meid..

3. Lize86

Lize86 Lid

30 aug 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Elvinia,
    Het begin is er blijkbaar, spannend maar idd frustrerend dat je niet weet hoelang nog...toch maar doen wat vk zegt en zoveel mogelijk afleiding zoeken, tzal wel moeten:) bij een tweeling ist toch wel zo dat je eerder kan/mag bevallen? Datt normaal is dat ze eerder komen?
    Sterkte en succes meid, hou vol en ga lkkr films kijken/lezen ofzo;)

4. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste moet je niet tot de 40 weken rekenen. Tweelingen komen vaak eerder en een baby mag geboren worden vanaf 37 weken. Vanaf dan mogen de eenling mama's ook thuis bevallen. Ik begrijp dus niet waarom je tot de 40 weken rust moet houden om ze binnen te houden?? Over 2,5 week zie ik dat je 37 weken bent? Dan is het dus nog maar 2,5 week toch??? :D Volgens mij is dat zoiezo al heel netjes als je een tweeling 37 weken binnen kunt houden.

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik werd met 15 weken zwangerschap al enorm beperkt en kwam thuis te zitten vanwege bi. Met 30 weken ben ik bijna bevallen en heb daarna dus ook strikte rust gekregen. Toen mocht ik dus helemaal niks meer. Ik hou me echt vast aan de 37 weken, dat is voor mij zondag. En mijn vk zegt dat ik dus vanaf zondag weer lekker mag doen wat ik wil. Als baby dan komt, geen probleem :)

5. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Morgan, weet ik, ik ben super blij als ik de 37 weken haal... maar toch... gewoon het idee dat ik al die tijd een beetje thuis moet zitten:(
    Ook is ons zoontje Rafael nu ziek, dus moet ik ook voor hem zorgen terwijl manlief weg is.

Wordt je er niet super gek van dat je helemaal niets mag? Ik had ook al heel vroeg verlof en ik verveelde me gewoon:)
    Wel fijn dat jij iig een datum hebt om naar toe te leven... en dat je daarna mag doen wat je wilt!

6. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elvinia: de eerste weken dat ik thuis zat met bi werd ik wel gek ja. Ik dacht hoe moet ik deze zwangerschap ooit uitzitten. Toen ben ik series gaan kijken, zoals bijvoorbeeld alle seizoenen van Grey's Anatomie en van de serie Merlin. Geloof mij daar heb ik heeeeel veel uurtjes mee versleten :D Nu ben ik wel op het punt dat ik echt niet meer weet wat ik thuis moet doen, maar nu is het ook nog maar tot zondag wachten, dus dat overleef ik dan ook nog wel... ;)
    Dus probeer gewoon naar je datum toe te leven over 2,5 week en zie het maar zo, elke keer als het avond is geworden is het weer een dagje minder :)

7. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Morgan, ja ik heb ook al heel wat series versleten deze zwangerschap. Grey's Anatomie is inderdaad heel leuk!
    Nu ben ik op zoek naar nieuwe series om te kijken... weet jij nog wat leuke?:D

En hoe heb je het gedaan met de huishouding? Familie ingeschakelen gaat hier niet zo goed... mijn ouders wonen in het buitenland en mijn schoonouders meer dan een uur bij me vandaan...

8. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm...wat ik erg leuke series vond zijn Sex and the City, daar ben je ook echt heel veel uurtjes mee zoet. Verder vond ik Merlin ook erg leuk, maar daar moet je van houden. Een film marathon is natuurlijk ook leuk, wat dacht je van The Pirates of the Caribbean, Lord of the Rings of Kill Bill? Daarnaast kijk ik veel Discovery Channel en National Geographic, daar is meestal wel wat interessants op en zo leer je nog eens wat bij ;) Er is ook een zender die heet Discovery Investigation met alleen maar uitzendigen over moord en vermiste mensen. Het leuke vind ik dat je nooit enge beelden te zien krijgt maar wel het verhaal :) Maar goed daar moet je dan ook weer van houden.

Wat het huishouden betreft, zodra ik wist dat ik bi had heb ik via marktplaats een studente gezocht die schoonmaakwerk wilde doen. Ze komt 1,5 uur per week en dat is ideaal. De overige dingen als boodschappen, koken en tussendoor opruimen doet mijn man. Het is minimaal op deze manier (we hebben namelijk ook 2 katten die er af en toe een behoorlijk zooi van maken) maar het gaat :)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Kan je man niet thuis wat doen?
    Zit hier al 6 weken thuis, mijn enige uitjes zijn naar het ziekenhuis, maar hoop mezelf toch echt nog 7 weken rot te mogen vervelen. Mijn man doet het huishouden, 1 keer per week komt mijn moeder ook helpen. Heb mezelf ondertussen aangeleerd dat ik me niet meer moet ergeren als er iets anders gaan in huis dan dat ik het doe, schiet er niets mee op.

Het vervelendste vind ik dat ik niets met mijn zoontje kan/mag doen. Tegenwoordig vind hij het al een feest als ik samen een boekje met hem lees of naast hem ga zitten als hij aan het tekenen of puzzelen in. Best triest, maar beter dan een vroeggeboorte dat we constant naar het ziekenhuis op en neer moeten, het is kiezen tussen 2 kwaden.

Heb trouwens wel voor mezelf besloten dat ik vanaf 37 weken gewoon alles weer normaal ga doen. ;)

Sterkte met je rust en echt het went vanzelf maar leuk is natuurlijk anders.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou lekker nog 3 weken tot de 37 weken aanhouden en dan weer lekker dingen gaan doen.
    Dat is mijn aftelmoment voor nu ook omdat ik dan thuis mag bevallen dus ondanks dat thuis voor jou er niet in zit kun je dit wel aan houden.

Tja meid filmpjes,spelletjes op de pc, boeken en rustige hobby's vinden.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nog een aanrader qua serie: The Tudors. Vol met drama en lekkere mannen ;)

Deel Deze Pagina