Inleiden bevalling vs. Natuurlijke bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roxyroxx, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Zijn er soms meiden hier die zowel een natuurlijke bevalling als een ingeleide bevalling hebben gehad? Ik ben nu bijna 40 weken en de gyn wil op zijn vroegst inleiden met 41 weken omdat er voor het kindje op dit moment geen gevaar loopt en ik eigenlijk als enige problemen heb, kindje doet het prima.

De gyn zei ja de weeen die wij opwekken zijn veel minder dan de weeen die je lichaam zelf aanmaakt. Nu lijkt me dit ook wel heel logisch, maar nu heb ik toch een beetje een vervelende bijsmaak aan het inleiden. Begrijp me niet verkeerd, ik wil het graag dadelijk met 41 weken omdat ik me al de hele zwangerschap dramatisch voel en de laatste loodjes nog heftiger zijn (uitslag, jeuk, bekkeninstabiliteit, niet meer kunnen slapen en benauwdheid), maar snap de gyn ook wel als hij zegt van ja natuurlijk is "natuurlijk" beter.

Vandaar dat ik me afvroeg of jullie verschil hebben gemerkt tussen inleiden en natuurlijk bevallen? Of zijn er misschien meiden die alleen zijn ingeleid maar daar van zoiets hebben, nou dat was prima te doen?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou de weeen die je opwekt zijn juist krachtiger,langer en pijnlijker dan een natuurlijke bevalling.
    Heb zelf (nog) geen ervaring ermee maar dat lees ik wel vaker.

Spannend he!
    Ik wordt ook volgende week woensdag/donderdag ingeleid als ze niet vanzelf komt.

3. Suzzel

Suzzel Lid

25 mei 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste een spontane bevalling gehad en deze keer ben ik ingeleid. Ze hebben dit gedaan door een ballonkatheter ('s avonds) en daarna het breken van de vliezen (de ochtend erna) en hebben toen eerst afgewacht wat dat zou doen. Bij een tweede had je volgens hen een behoorlijke kans dat de weeën dan op gang zouden komen. Bij mij was dat inderdaad het geval en zijn uiteindelijk dus geen wee opwekkers nodig geweest. Buiten het begin van de bevalling en de ontsluiting die veel sneller ging is het dus verder niet veel anders geweest dan bij de 1e bevalling.

4. Roxyroxx

Jaa Mel spannend!! Ik vrijdag als er nog niks is gebeurd... Hopelijk dus gewoon een fijne bevalling voor ons ;)

5. Roxyroxx

Ah, dat is fijn om te horen :)! Hopelijk hoor ik hier nog meer fijne verhalen dat is toch een beetje geruststellend :)

6. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Eerste bevalling natuurlijk

Tweede ingeleid.

Ik vond de tweede echt veel erger, maar dat komt mede doordat ik niet in een roes raakte, ik maakte me teveel zorgen om ons mannetje waardoor ik me niet kon concentreren op de weeën.

Daarbij bleven ze het infuus maar hoger en lager zetten... Heel vervelend. Ene moment moest ie hoger zodat het sneller ging maar andere moment langzamer omdat zoontje weer een dip kreeg.

Succes in ieder geval! Ik had in jou geval in ieder geval alle 'huis-tuin-en keuken' middeltjes nog eens uit de kast getrokken!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Zoals:(:(

8. januari2010

Zijn vast allemaal bakerpraatjes maar je hoort altijd dat je veel bitter Lemon moet drinken, ananas eten, trappen lopen en seks...

Proberen waard, toch?

En anders komt het echt wel goed, ook met inleiden naar natuurlijk vond ik echt prettiger!

9. Roxyroxx

Hmm... Die ananas en bitter lemon zijn echt slecht hoor! De kinine zorgt ervoor dat de kleine in vruchtwater poept, lijkt me ook niet echt goed ;)

10. januari2010

Tja... Dat wist ik dan weer niet. Zelf nooit opwekkende middeltjes geprobeerd... Was meer op zoek naar de remmende middelen maar hierover staat dan weer niks op internet... ;)

11. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik ben alleen ingeleid, maar dat leverde geen zwakke weeen op hoor! Juist niet. Infuus stond wat hoog, dus kreeg een weeenstorm. Desalniettemin vond ik het goed te doen, het was wel heftig maar alles verliep goed en ik kon me goed focussen waardoor de ontsluiting goed vorderde. Zou het zelf juist even wennen vinden als het bij een eventueel toekomstig kindje natuurlijk verloopt :D.

12. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik ben bij de eerste ingeleid en binnen vier uur was hij er! Het ging snel en bijna geen pauzes tussen de weeen dus ik dacht dat dat door de weeenopwekkers was maar bij de tweede natuurlijk bevallen en dat duurde 1 uur en 10 minuten..... blijkbaar gaat het bij mij gewoon snel! Het inleiden hebben ze tegen mij gezegd gaat meestal eigenlijk hetzelfde als wanneer je natuurlijk zou bevallen qua snelheid dan. Ik had twee hele fijne bevallingen en zou het graag nog een keer doen dus aucces! Geef je eraan over dan gaat het mwestal sneller!

13. Roxyroxx

Ahh fijn om te horen meiden! Dat biedt voor mij toch wel geruststelling :)!

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ben ik het helgemaal niet mee eens. Bij mijn zoon ingeleid en ben 47 uur bezig geweest met. Om de drie min 1 min wee. Mijn dochter was spontaan en vanaf de eerste wee Tot geboorte placenta 2.5 uur. Die weeën waren veel sterker. Ik wil ook nooit mee ingeleid worden spontaan is veel fijner en mijn dochter kwam pas met 42 weken maar ze was er zelf klaar voor mijn zoon met 41 weken ingeleid en probleempjes omdat hik er nog niet klaar voor was zij de gynaecoloog later

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Het is misschien toeval melanie, maar wij hebben de nacht dat mn vliezen braken, nog seks gehad. En niet zo'n klein beetje ook, flink uitgebreid hahahah.

10 minuten na de seks, braken mn vliezen en had ik gelijk al wat flauwe buikpijn.

Ik heb nog veel gedacht van, stel dat we geen seks die nacht hadden gehad, denk niet dat ons meisje dan die dag geboren was.

Dus het valt uit te proberen voor jou.

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik ben 3x ingeleid en hoopte dat de 2e en 3e bevalling ook ingeleid zouden worden (was dus ook zo). Gewoon omdat ik wist hoe het ging, en dat bekend was en voelde.

Mijn inleidingen gingen allemaal vlot, binnen 6 uur klaar!

Ik krijg dus geen weeën zonder infuus, en daardoor krijg je dus wel flinke weeën/een weeënstorm. Nu kon ik dat 3x makkelijk van me af zetten en heb het dus niet als vervelend ervaren.

Er zit geen 4e in de planning...maar als... dan zou ik weer hopen dat het zo zou gaan.

Succes al vast!!!

17. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vind het een levensgroot verschil!
    3 van mijn bevallingen zijn opgewekt dmv infuus, 1 bevalling startte vanzelf na het inbrengen van gel en mijn laatste bevalling begon spontaan!
    De opbouw van de weeen is zo anders. Met infuus vond ik ze gelijk echt heftig, lang en pijnlijk. En ook veel sneller op elkaar volgend.
    Of het sneller voor ontsluiting zorgde maakte voor mij niet echt uit. Mijn bevallingen varieerden van 12 uur tot 35 minuten.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb beide keren op 40 weken zo'n gesprekje gehad, over het overtijdbeleid.
    En ben beide keren heel spontaan bevallen, nog voor ik bij de 41 weken was. Ik zou trouwens zelf niet voor inleiden hebben gekozen bij 41 weken, maar het liever afgewacht hebben tot het vanzelf op gang kwam (met extra controles, maar dat was ook standaard bij die termijn).

Ingeleide bevallingen lijken toch net wat meer risico's te kennen van complicaties, en als het niet nodig is zou ik daar niet voor kiezen.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

En omdat je bi hebt ts, is spontaan beginnen ook beter voor het herstel van je lichaam.

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Toen ik beviel van mijn 1e en 2e (2003 en 2005) hadden ze nog niet echt een overtijdbeleid. De 1e hebben ze gehaald met 42 wkn en de 2e met 42.2.
    Nu krijg je vaak al een gesprek met 41 weken.
    Ik zou er ook voor kiezen om door te lopen tot 42 weken als er geen risico's zijn.
    Maar bij ons moet je dan wel om de dag naar het zh voor een ctg en het is de vraag of je daar op zit te wachten als je hoogzwanger bent en ook nog kinderen thuis hebt.
    Mijn 3e en 4e moesten om medische redenen gehaald worden met 40.1 en 40. Maar er waren toen ook nog geen tekenen dat ze spontaan zouden gekomen zijn.
    Ik was dus eigenlijk al op het ergste voorbereid bij mijn 5e. Ik had mijn vk duidelijk gemaakt dat ik echt niet zomaar ingeleid wilde worden bij 41 weken als dat niet nodig zou zijn om medische redenen. Ze begreep me helemaal!
    En zoonlief heeft netjes mama's wens vervuld en is geboren met 40.3

Deel Deze Pagina