Hallo, ik ben zwanger van ons tweede kindje, maar zit met een heleboel vragen rond wat er nu gebeurt.. Op donderdag 21/04/2016 verloor ik 's avonds een goede scheut (vermoedelijk) vruchtwater, mijn broek was nat tot 10 cm tussen mijn benen... Ik belde mijn verloskundige en die zei dat als het vruchtwater was dit wel zou blijven lopen.. die dag geen verlies meer gehad en alles bleef droog dus geen paniek. De vrijdag 22/04/2016 had ik 's ochtends weer een natte broek, iets minder dan de avond ervoor. Ik belde terug mijn verloskundige en die zei dat ik moest langskomen. Na het werk met mijn man meteen naar daar en hij testte dit toen met een staafje dat blauw moest worden, hij deed dit 2 keer om zeker te zijn. Het staafje werd blauw en dus ging het wel degelijk om vruchtwater. We zijn toen naar het ziekenhuis moeten gaan voor bloedonderzoek en dergelijke en ze zijn ook meteen met longrijping begonnen en antibiotica. Ik moest daar blijven voor platte rust en infecties in de gaten te houden. Alles was rustig geen weeën, tot de zaterdagavond toen plots weeën begonnen op te komen, ze hebben dan de weeremmers gestart. Maar aangezien ik toen nog maar 33 weken was hebben ze mij overgebracht naar het UZ gent omdat zij daar de baby konden opvangen en hier niet voor de 34 weken. Dus in de nacht van zaterdag op zondag ook nog eens allerlei kweekjes afgenomen, alsook een test op vruchtwater en daar was die dan plots negatief?? Dus geen vruchtwaterverlies? Ondertussen heb ik wel de hele week al verlies van helder iets? Het is geen plas daar ik de geur wel zou herkennen.. Hier werd gezegd dat dit waarschijnlijk een klein gaatje is en dat op moment van de test in Gent gewoon net geen vruchtwater aanwezig geweest zal zijn.. Ik stel me hier zo veel vragen bij? Als het geen vruchtwater is, wat is het dan wel? Plas is het niet ik riek nog steeds het verschil.. Het is ook niet dik of slijmerig.. Gisteren na transport liep het gewoon langs mijn benen bij het rechtstaan.. Dit nadat ik net geplast had ik heb goed geroken of het geen plas was maar dat is het zeker niet.. Ik ben nu zo onzeker, ik weet dat het kleintje nu wel buiten gevaar is mocht het komen maar ik snap er echt niks van.. Is er nog iemand die iets soortgelijks meegemaakt heeft? Groetjes
Ja ik ken een soort gelijk verhaal. Een van mijn beste vriendinnen verloor met precies 24 weken ook vruchtwater. Dit is toen in het zkh bevestigd, het bleef toen de eerste dag met vlagen een klein beetje komen. Ze moest toen gezien de termijn platte bedrust houden. Uiteindelijk is het toen gestopt en hielden ze het op een hoge vliesscheur. Uiteindelijk is ze naar huis gemogen en heeft ze langzaamaan haar dagelijkse leven weer wat op kunnen pakken. Echter met 35 weken begon het opnieuw. Het zelfde liedje maar toen was het geen vruchtwater. Maar ook geen urine volgens het lab. Wat het wel was is nog altijd onduidelijk. Ook toen stopte het weer. Toen uiteindelijk met 37 weken weer en weer het zelfde liedje. Om moedeloos van te worden, maar het zette niet door, ook wilden ze haar niet inleiden want verder was er geen medische noodzaak, kleine deed het al die tijd keurig. Uiteindelijk is ze met 38.2 bevallen nadat ze gestript is. Ze hebben haar placenta en wat vruchtwater opgestuurd om eens extra te onderzoeken maar hier is dus niks uitgekomen. Dit super goede eind scenario had niemand verwacht nadat het bij 24 weken al mis dreigde te gaan. Heel fijn dus! Succes maar het gaat vast goed komen! De kleine is idd al redelijk op termijn