Overgewicht & zo onzeker..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eessrraa, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eessrraa

eessrraa Lid

14 dec 2011
    35
    0
    0
    Lieve dames,

Ik ben 21 jaar en momenteel 115 kilo & ben 1,73 meter lang. Toen ik mijn 1ste afspraak bij de verloskundige had (29-12-2011) zei ze dat mijn BMI hoog was. 40 is echt rode zone en ik kwam uit op 38 bmi. Dus zij wilde mij onder controle houden. Dus krijg meerdere echo's en moet vaker bloedprikken voor controle.

Ben nou erg onzeker geworden. Ik heb tot nu toe 4 echo's gehad.
    En alles zag er gelukkig goed uit.
    Zn hartje kloptte & was erg aan bewegen met zn armen en benen.
    Dat is zo mooi om te zien..

Maar bij verloskundige lukt het steeds maar niet om naar zn hartje te luisteren.
    Ik had vorige week donderdag (26-01-2012) afspraak weer niks kunnen horen. Ze zei kom maar volgend week terug gaan we het opnieuw proberen en als ik niks hoor ga je even opnieuw een echo laten maken. En die dinsdag (24-01-2012) had ik mijn 12 weken echo in het ziekenhuis en alles zag er ook weer goed uit. Dus goed kloppend hartje etc. Morgen dus opnieuw naar de verloskundige en hopen dat we het hartje nu wel kunnen horen :(
    En vroeg me af of het door mn overgewicht komt dat het zo moeilijk is om zn hartje te vinden?

Wordt er allemaal zo onzeker van.. Ik heb het gevoel dat ik het heel zwaar ga krijgen door mn overgewicht. Omdat ik nu ook al wat kilo's ga aankomen.. Voel het nu al aan mn voeten enz.

Zijn er dames die hetzelfde voelen als ik? Die ook overgewicht hebben en er moeite mee hebben tijdens hun zwangerschap?

Zo hee pfff even mn hartje gelucht..

Liefs,
    Esra

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hoihoi

Ik woog zelf 113 kilo toen ik zwanger werd van de tweede bij 167cm (bij de eerste weet ik het niet meer precies). Bij mij was het ook moeilijk om het hartje te horen de eerste paar weken, pas vanaf 16 weken ging dat zonder problemen. Volgens mijn vk kwam dat simpelweg door het vet dat in de weg zat. Op zich natuurlijk ook logisch, de apparatuur moet door veel meer heen komen dan bij iemand met een gezond BMI.
    Ik ben bij de eerste zwangerschap in totaal 10kg aangekomen en bij de tweede 6/7kg dus eigenlijk helemaal niet veel. Maar hoeveel je aan komt is ook aan jezelf voor een deel he. Je hoort helemaal niet voor twee te eten en je moet voor de baby in je buik gezond eten. Je mag natuurlijk niet gaan lijnen maar als je nu lekker trek hebt kun je beter extra fruit pakken dan extra koekjes ;)
    Ik voelde de zwangerschap trouwens wel goed in mijn benen en bekken hoor, dat komt denk ik doordat je lichaam toch al extra moet meedragen en dan alleen maar meer?

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    He meis vervelend voor jezelf dat je zo onzeker bent. Ik was 111 kilo toen ik zwanger werd van mijn zoontje, maar ik heb en had overal maling aan hoor.
    Heb een gezonde zwangerschap gehad, geen complicaties en een super bevalling.
    Overgewicht is in mijn ogen natuurlijk iets dat complicaties kan veroorzaken of problemen kan geven, maar het hoeft niet natuurlijk!

Heb vertrouwen in je lijf, je lichaam kan dit, jij kan net als ieder ander een mooi gezond kindje op de wereld zetten! Echt. Ik ken mensen die nog veel zwaarder zijn en ook goed een zwangerschap hebben uitgedragen!

4. ikke1979

ikke1979 Lid

12 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej hier ook overgewicht..Gewicht 115 bij 1.70 meter. Dit was bij start zwangerschap ben nu 22 weken en weeg 112...leuke bijkomstigheid..haha
    Ja en onzeker ben ik ook heel erg..
    Zo stom terwijl ik bij de eerste net zo was maar toen werd er niet zo over gezeurd in de media en bij de artsen. het was toen gewoon zo klaar...maar nu jeetje ze doen net of je een crimineel bent en terwijl ik geen eens dik ben door eten maar door een afwijking aan mijn lever...nou ja maar in elk geval wel gaan genieten hoor..jaja zeg ik degene die zelf zo onzeker is.
    Makkelijker gezegd dan gedaan...haha
    Maar er is nog een erg leuk forum overgewicht & zwanger...daar kan je veel meer lotgenoten vinden en erg gezellig ook..
    Maar meid het komt vast allemaal goed...en het hartje hoor je door je buik wel wat later..had ik ook en dat werd mij verteld..
    Nou tot kwebbels..

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Toen ik zwanger raakte van de eerste woog ik 117kg, aan het eind 133. Zwangerschap en bevalling zijn helemaal goed verlopen. Enige kwaaltje waar ik last van had was vermoeidheid, maar verder niks. Na de bevalling een poosje een beetje last van m'n bekken gehad (als ik op de bank met m'n enkels over elkaar zat enzo), maar verder niet.

Nu woog ik met 5 weken net zo veel als de vorige keer op 't eind, en ben tot nu toe niks aangekomen (1,5 kg afgevallen zelfs). Ook nu nergens last van (alleen moe). Sta wel weer bij de gyn onder controle, gewoon voor de zekerheid. Krijg extra echo's enzo.

Bij zwangerschap van dochter was het de eerste maanden geen probleem om 't hartje te luisteren, maar de laatste 3-4 controles kon hij het hartje steeds niet vinden. Dus gewoon iedere keer weer met een echo gekeken, en iedere keer was het gewoon goed. Kleine draaide steeds weg als de gyn de doppler op m'n buik drukte.

Probeer je niet te druk te maken, en vooral niet vergeten te genieten van je zwangerschap!

6. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi eesraa,

Vervelend dat je je zo onzeker voelt zeg!
    Ik heb ook overgewicht en ben ook zwanger. Mijn bmi is 36, begon met 110 kg bij 1,74m. (ben eerste 12 weken afgevallen door erge misselijkheid, maar kom nu weer aan)

Ook ik krijg een extra echo (bij 30 weken), en moet toevallig vandaag een bloedsuiker dagcurve laten prikken om zwangerschap diabetes uit te sluiten.

Mijn echo's zijn tot nu toe prima geweest, en ook hier had de verloskundige in het begin wel wat moeite om het hartje te vinden hoor. Komt gewoon omdat wij een "extra laagje" hebben ;)
    Dit heeft geen directe gevolgen voor je kindje hoor!
    Zolang de echo's prima zijn en je daar een kloppend hartje te zien krijgt zou ik me geen zorgen maken hoor meid. Maar ik snap dat dat makkelijker is gezegd als gedaan.
    Straks als je kindje wat groter is, vinden ze het hartje veel makkelijker hoor! dat is bij mij nu ook zo. (tenzij de kleine geen zin heeft om mee te werken en zich lekker verstopt achterin je buik)

Wel vervelend dat je last van je voeten hebt, maar dat kan ook vocht zijn hoor! had ik rond 12 weken ook last van, en is weer weg gegaan.
    Veel water blijven drinken! dan voert je lichaam lekker veel vocht af in plaats van het vast te blijven te houden. lekker met je beentjes omhoog, en veel blijven bewegen.

Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, het is zo mooi!:)
    En omdat we wat zwaarder zijn ja hebben we wat meer risico's, maar heus niet iedereen heeft daardoor meteen een andere zwangerschap hoor!
    En dat we een keer extra naar onze kleintjes mogen koekeloeren is toch alleen maar leuk? ;)

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik weeg ongeveer net zoveel als jij, 108 bij begin zwangerschappen. Bij mn dochter is heel de zwangerschap goed gegaan, goede bloedsuikers, maar wel een erg groot kind ( Bijna 9 pond, 56 cm ) deze zwangerschap ook BMI van 38 en tot 32weken bij verloskundige ivm keizersnee. Daarna naar gyn. De eerste 2 echo's hebben ze langs mn buik gemaakt terwijl ze soms ook inwendig moeten omdat ze 't niet goed kunnen zien. Maar gewoon mooie echo's. Met 15 weken hoorden wij pas 't hartje, daarvoor proberen ze het hier nooit want het is alleen maar vervelend als je het niet kan vinden! Wel kon ze 't maar moeilijk vinden maar dat was ook omdat mn kindje steeds wegzwom. Ik zou je dus niet zo'n zorgen maken om je gewicht hoor! Bloedsuikercontrole's zijn wel heel belangrijk en groei echo's omdat het soms moeilijker te beoordelen is hoe groot 't kindje is met een wat dikkere buik. Lees anders eens mee met de 100+ mama's buiken!

Deel Deze Pagina