wanneer symptomen verwachten van ontpillen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door tammy1988, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heb even een vraagje, vanaf wanneer moet je tellen als je gestopt bent met de pil?
    Vanaf het stoppen voor me laatste ongstelheid of na mijn periode ?

En hoe lang duurt het voordat je symptomen kunt verwachten van het ontpillen?

alvast bedankt

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi!

Je gaat tellen vanaf de eerste dag dat je ongesteldheid begint.

Ik had meteen de eerste week na mijn ongesteldheid erg last van ontpillen. Was misselijk, pijnlijke borsten en kreeg ineens heel veel pukkels. Gelukkig duurde dat 3 weken. Nu wel klachten nog, deze ronde dacht ik bijvoorbeeld echt dat ik zwanger was! Maar ben ongi geworden, dus het was niet zo. Heb echt een aantal keer boven de pot gehangen, maat grotere borsten en steken overal en nergens.

Prepare dus ;)!

Sterkte

3. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    okey dankje wel voor je antwoord
    dan moet ik dus tellen vanaf vorige week zaterdag (toen ben ik ongesteld geworden tot afgelopen dinsdag)
    Hoop dat ik een beetje gespaard blijf met al die ontpillings kwaaltjes, alhoewel een grotere maat borsten niet verkeerd zou zijn.
    Maar heb dan tot op heden geen last, maar kan altijd nog komen
    vriendlief en ik blijven wel gewoon klussen en we zien het dan vanzelf wel.
    Heb in totaal iets van 8 jaar aan microgynon 30 gezeten, voor mijn 14e levensjaar was ik altijd goed 1 a 2 dagen ziek van de ongi en dat ging gepaard met flinke buikkrampen (daarom toen ook aan de pil gegaan).
    Kunnen deze klachten terug komen wanneer je gestopt bent? liever niet

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dan ben je alvast van je eerste ongi af, en je moet inderdaad rekenen van die eerste zaterdag.

Die grote borsten waren bij mij ook erg welkom ;). Ben van een b naar een c gegaan, dus dat is vast wat! :).

Ik voelde me altijd vrij beroerd met ongi toen ik met de pil begon. De afgelopen twee keer merkte ik er weinig van, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Hoop voor jou dat het meevalt!

5. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb nu zelf ook een B cup, ik ga eerst van 28 dagen uit
    Maar het is gewoon afwachten tot mijn 1e ongi of niet natuurlijk
    Kan ook zo maar zijn dat we straks zwanger zijn, is mogelijk na het direct stoppen
    Met de pil.

Maar ga wel hopen dat het geen hevige menstruatie pijnen worden

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je hoeft niet per se last te krijgen van ontpillen hoor. Ik heb 15 jaar microgynon 30 geslikt en heb er hoegenaamd geen last van gehad qua rare "dingen", was bij beide zwangerschappen in de vierde ronde zwanger.
    Ook ik heb last gehad van behoorlijke krampen etc rondom menstruatie voordat ik met de pil begon, maar ook nu na het stoppen niet echt extreem last gehd van menstruatiepijn ofzo, gewoon wat lichte krampjes....

Je kunt in eerste instantie uitgaan van een cyclus van 28 dagen, maar houdt er ajb niet teveel aan vast, dat voorkomt teleurstellingen.

7. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee daar ga ik me niet teveel aan vast houden,meer een gemakkelijke richtlijn.
    Klinkt positief dat je ook nu weinig last hebt

Nou hebben vriend en ik vanmorgen geklust en net toen we klaar waren was het ineens allemaal bloed,zowel vriendlief als ik bloedde.
    Ik lek nu nog steeds,vriend had klein scheurtje.
    Ben van 12 tot 15 febr ongi geweest en sindsdien slik ik geen pil meer, maar zou ik
    Dan nu al onttrekkingsbloeding hebben? Als bij mij adertje geknapt zou zijn dan noet het nou al over zijn toch?

Heb dit ook al in een ander topic besproken

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik had dat vroeger ook. Heb intotaal 13 jaar aan de microgynon30 gezeten.

Mijn laatste 2 ongi had ik wel enorme hoeveelheden bloedverlies! Niet te zuinig. Koste me een klein vermogen aan maandverband. Maar erg helse pijnen en elke keer boven de wc hangen van het kotsen blijven tot nu toe nog uit. Afwachten maar...

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ow ja, die bloeding kan best nog een dag langer duren hoor... had ik ook na het stoppen.

10. tammy1988

tammy1988 Lid

18 feb 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou dat is dan ook geen ramp, overleef ik ook wel weer
    als ik vanaf 12 febr tel en ik zou een 28 dagen cyclyus hebben
    dan kan ik vanaf 24 febr tot 28 febr flink klussen want dan zou ik een eisprong kunnen krijgen.
    Maar we zien wel gewoon, eerst maar even rustig aan de komende 2 a 3 dagen.
    Willen niet weer het zelfde tafereeltje als vanmorgen

Deel Deze Pagina